Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-04-2013, 12:31
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default uitlaat vraag

allen,

afgelopen week brak de uitlaat van mijn variantje weer eens af (wagen is van 98 en de originele uitlaat zit er nog onder..........) nu trad de breuk op in het katalysator deel.
Omdat de uitlaat na het laswerk van afgelopen zaterdag inmiddels zo vaak gelast is dat de boel van de rupsen aan elkaar hangt ben ik op zoek naar vervangende delen; alleen mag het (zeker zolang ik nog geen nieuwe baan heb) "niks" kosten.
Nu loop ik alleen tegen een klein probleempje aan en dat is dat mijn variantje een zeer zeldzame uitvoering lijkt te zijn met een 1.9TD AAZ blok.
Ik heb dus wat moeite met het vinden van de juiste vervangings uitlaat.
Heeft iemand hier enig idee of de uitlaatdelen van een TDI zouden passen?

het bedrijf wat in eerste instantie een goedkope uitlaat wilde leveren heeft zich teruggetrokken omdat ze niet konden garanderen dat het ging passen door de andere positie in hun set van de tussendemper (in de rechte pijp onder de tunnel, bij de TD zit die demper echter schuin voor de einddemper op een vergelijkbare plaats als bij de TDI)

Weet uit ervaring dat de lassen wel weer even zullen houden; maar ik moet voor de aankomende APK (augustus) toch wat anders gevonden hebben, in de dempers zitten inmiddels wat kleine gaatjes op plaatsen waar het materiaal zo dun is dat lassen geen zin meer heeft.

alvast bedankt voor jullie tijd

Steven
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2013, 14:16
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Plaats anders ook even in het gedeelte 'onderdelen gezocht' deze uitlaat delen.

Misschien heeft iemand ze nog ergens liggen.

Is het alleen de kat? Of moet eigenlijk het hele uitlaatsysteem vervangen worden?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 08-04-2013, 14:42
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Plaats anders ook even in het gedeelte 'onderdelen gezocht' deze uitlaat delen.

Misschien heeft iemand ze nog ergens liggen.

Is het alleen de kat? Of moet eigenlijk het hele uitlaatsysteem vervangen worden?


het beste kan ik de uitlaat in zijn geheel vervangen; volgens de lasser is juist de kat nog wel te redden; daar is het materiaal nog voldoende dik om door een profesioneel las-bedrijf opgeknapt te kunnen worden. Maar de rest van de uitlaat heeft na diverse las-pogingen de afgelopen jaren zijn beste tijd nu wel gehad.

onderdelen gezocht is goed idee, maar moet ik vanavond even met de "directie" overleggen, voor ik weet waar ik op kan reageren moet ik even een budget hebben;-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum