Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-06-2013, 16:37
Ronald72 Ronald72 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 17
Default Koppelings probleem golf 3 1.4

Hallo,

Nou reed ik gister naar huis met mijn auto, en toen schoot de kabel uit de hevel, nu bleek het ijzeren plaatje verrot te zijn wat de kabel tegen houd in de hevel, nu heb ik net een nieuw rubbertje + de 2 plaatjes gekocht om hem tegen te houden. Nu ben ik begonnen met monteren maar nu loop ik tegen een paar dingetjes aan, hoort dit rubber boven of onder de hevel? want ik heb hem net gemonteerd met het rubber boven en toen kreeg ik de kabel wel door de koppelings hevel, maar toen had ik teveel vrije slag, ik vergeleek net hoe het zat bij een golf 2 gtd en daar zit het rubber onder, maar als ik het rubber onder wil plaatsen heb ik niet genoeg kabel om door de hevel te drukken.. iemand die mij hier mee kan helpen? ik hoop dat dit duidelijk genoeg is!

Groetjes






Reply With Quote
  #2  
Old 18-06-2013, 09:41
Campion's Avatar
Campion Campion is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 623
Default

ik denk dat het zelfstellende mechanisme in je koppelingskabel niet meer werkt.
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily
Scirocco 2 GT16v '88
Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81
Scirocco 2 GTX 1.8i '89
Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82
Reply With Quote
  #3  
Old 19-06-2013, 20:09
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

als de kabel los is geschoten staat het zelfstelmechanisme in de uiterste stand, die moet je weer even indrukken, dan moet je 'm in die stand vastzetten (zit van origine een "vergrendeling omheen, maar een tyrip werkt ook), dan monteren, vergrendeling verwijderen en een paar keer de koppeling intrappen
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2013, 08:51
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Slijten die kabels ook ???? bij mijn meisjes Carbrio IV merk je lichtjes dat hij wat minder makkelijk in 1 en achteruit gaat als voor heen.
Of moet ik het dan toch in andere zaken zien terug te vinden koppeling slipt niet door of wat dan ook.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 20-10-2013, 10:56
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Kabels gaan idd wel eens stuk, heb al paar x meegemaakt dat ie op een bepaald stuk niet lekker bleef hangen, en dus onder belasting een paar mm ingedrukt werd.
Maar volgens mij is de oorzaak van het slijten vd kabel de drukgroep die bij het druklager een diepe slijtrand krijgt, en daardoor zwaar gaat.
Bij bijv peugeot partner kan je de zelfstellende kabel vervangen, maar die houdt t dan meestal maar 1Ã*2 maanden vol. Bij die auto's is dan op zeker de drukgroep gaar. Bij vw weet ik niet zeker of dat verhaal ook opgaat, maar vermoed van wel.
Btw, leuk werk hè, de kabel terugstellen??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #6  
Old 20-10-2013, 11:14
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal geen verstand heb van deze kabel.
Had nog zo gezegd koop een Carbrio 1 maar goed als ik bij de bak op de kabel druk bij het geveerde rubberen gedeelten.
Dan gaat de koppelingshevel van de bak netjes mee namen beneden.

Dus even voor mijn gedachte als de kabel het niet meer voor me kaar krijgt om deze goed te stellen is de druklager of drukgroep versleten ????
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2013, 13:46
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Nou, dat hoeft niet, heb er geen ervaring mee bij bakken van vw met druklager achterin (02a??)
Maar wel bij seat vario, polo en diverse peugeots.
Toen daarbij de zelfstelinrichting gaar werd, of de kabel tot 2x toe knapte, bleek de drukgroep gaar.

Bij de seat werkte het vrijloop-gedeelte nog wel, alleen het vergrendelen tijdens ontkoppelen niet helemaal. Hij vergrendelde pas als het pedaal ongeveer 1/4 werd ingedrukt, ook daar bleek de drukgroep zo ver versleten dat t blijkbaar teveel kracht kostte om het druklager door de slijtrand te drukken.
De hevel op de bak bewoog dan het eerste stuk intrappen niet echt, dus met gevolg het maar amper vrijtrappen vd koppeling.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!

Last edited by Polo1w : 20-10-2013 at 13:51.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum