Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 21-03-2013, 09:22
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Chip kun je eventueel ook laten zitten en enkel de ECU even matchen met de teller van de V5, en de sleutel inleren, is ook een kwestie van een minuut.

Of een deel oude inhoud van de teller kopieeren in de V5, dan hoef je niks in te leren en is het starten en lopen met de oude sleutel
Reply With Quote
  #42  
Old 21-03-2013, 10:36
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Als hij geen beschikking heeft tot vagcom dan lijkt mij dit toch de makkelijkste manier.
Reply With Quote
  #43  
Old 21-03-2013, 10:47
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Dan wel voorzichtig zijn met de transponder uit de sleutel te halen, hij breekt nog wel eens graag, en dan heb je nog 'niks'
Reply With Quote
  #44  
Old 22-03-2013, 10:52
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

bedankt voor de info jongens. voor mij hoeft asr niet perse maar ik wil geen storingen. hoe minder erop zit hoe minder er kapot kan gaan haha. en van de tellerbak wist ik niet. maar gelukkig heb ik die nog. die nog even overzetten dus. brandstofpomp heb ik ook nog dus dat komt. die zatvolgens mij onder me achterbank het klepje waar de brandstofpomp onder zit. en de oude contact + sleutel heb ik ook nog. dus als ik dit zo lees moet het wel goedkomen.

voor mijn gevoel gaat het wel allemaal te simpel nog. er moet nog wat tegen zittten volgens mij, want de motorkabelboom van de v5 past gewoon. ik heb de ecu van de v5 er al inzitten met kabelboom. stekkers passen wel allemaal gewoon alleen enkele stekkers hebben een pinnetje meer of minder dan de 1.6. en daar denk ik toch dat ik daar problemen mee gaat krijgen. want ik heb eigenlijk niets onder me dashboard verandert. moet ik daar ook nog wat veranderen????

ik hoor het graag van jullie

Last edited by golfrider26 : 22-03-2013 at 11:05.
Reply With Quote
  #45  
Old 02-04-2013, 11:36
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

blok ligt er inmiddels in alleen nog alles aansluiten en een paar kleine dingetjes halen. ik doe alles rustig aan dus gaat nog wel even duren haha. ik mis alleen een luchtmassameter. baal ik een beetje van aangezien die dingen redelijk duur zijn. dus als iemand er 1 heeft liggen hoor ik het graag
Reply With Quote
  #46  
Old 02-04-2013, 16:10
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Wat een braverikken. Gewoon overzetten, en geen hond die t in de gaten heeft.
En dan weer blabla verzekering, ongeluk, blabla. Kent iemand voorbeelden daarvan dan?
Kan me echt niet druk maken om rdw.
Succes ermee man!



Je komt dan niet eens door de apk keuring heen aangezien je een paar cilinders meer hebt...
__________________
Caddy Maxi 1.9TDI soon Touran nose and 1.4tsi 6gear
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #47  
Old 20-04-2013, 00:12
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default HELP. golf wilt niet starten

nou blok ligt erin en de bedoeling was om hem vandaag te starten.... maar helaas het begon met de startblokkering waarvoor die een storing gaf, dit was gauw opgelost aangezien ik de sleutel ervoor had liggen en de transponder over hebt gezet. dus ik dacht . maar nee hoor.. als ik de auto wilt starten dan hoor je de startmotor wel maar dit blijft bij een tik. en als ik de gofl wil starten dan trekt hij het stroom simpel gezegt overal weg en zet hij me kofferbak opslot

wie o wie kan mij helpen en heeft dit eerder mee gemaakt
Reply With Quote
  #48  
Old 20-04-2013, 11:41
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

klinkt als spanningsverlies, massa gebrek
als de accu goed is zou ik even startkabel van de - van je accu naar je motor zetten
Reply With Quote
  #49  
Old 20-04-2013, 18:05
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
klinkt als spanningsverlies, massa gebrek
als de accu goed is zou ik even startkabel van de - van je accu naar je motor zetten


Ik ga dat is even proberen. Bedankt voor de reactie
Reply With Quote
  #50  
Old 20-04-2013, 18:39
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
klinkt als spanningsverlies, massa gebrek
als de accu goed is zou ik even startkabel van de - van je accu naar je motor zetten


Ik ga dat is even proberen. Bedankt voor de reactie
Reply With Quote
  #51  
Old 20-04-2013, 20:05
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

heb je gewoon de stekker van je v5 kabelboom in je waterbak geplugd, bedoel de witte,oranje,groene,blauwe enzo zonder te controleren? erg riskant, vaak zitten er wel draden anders om. je kunt geluk hebben maar zou zonde zijn als je daardoor je ecu oprookt.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #52  
Old 20-04-2013, 21:25
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
heb je gewoon de stekker van je v5 kabelboom in je waterbak geplugd, bedoel de witte,oranje,groene,blauwe enzo zonder te controleren? erg riskant, vaak zitten er wel draden anders om. je kunt geluk hebben maar zou zonde zijn als je daardoor je ecu oprookt.


Daar heb ik naar gekeken maar die van de v5 heeft juist minder contactpunten erin. Heb ook 2 monteurs gesproken van volkswagen en die zeggen dat er geen problemen zouden zijn bij het gebruiken van de kabelbinnen binnen van de 1.6. Contact aan lukt gewoon enzo. Alleen bij proberen te starten hoor je een slag van de startmotor ( 1 tik ). En me remlichten gaan uit enzo. Hij geeft geen storingen aan bij alleen contact
Reply With Quote
  #53  
Old 20-04-2013, 22:19
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

is ook geen probleem binne boom en v5 buitenboom kan zelfs perfect, alleen bedoel ik te zeggen weet je zeker dat 1.6 signalen op de zelfde plek zitten als de v5 kabelboom [zelfde functie] op die draad. dat je niet toevallig een + signaal op een massa gedrukt hebt, omdat je nu 2 kabelbomen matcht. om ff een voorbeeld te geven.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #54  
Old 20-04-2013, 22:21
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
is ook geen probleem binne boom en v5 buitenboom kan zelfs perfect, alleen bedoel ik te zeggen weet je zeker dat 1.6 signalen op de zelfde plek zitten als de v5 kabelboom [zelfde functie] op die draad. dat je niet toevallig een + signaal op een massa gedrukt hebt, omdat je nu 2 kabelbomen matcht. om ff een voorbeeld te geven.


Zo heb ik er nog niet over nagedacht. Ik ga het is morgen even goed checken. Bedankt voor het meedenken
Reply With Quote
  #55  
Old 20-04-2013, 22:23
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

heb al vele motor swaps gedaan en 9 van de 10 keer klopt dit niet. vandaar dat ik je ook ff waarschuw.om schade te voorkomen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #56  
Old 20-04-2013, 23:47
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
heb al vele motor swaps gedaan en 9 van de 10 keer klopt dit niet. vandaar dat ik je ook ff waarschuw.om schade te voorkomen.


Ik heb hem nu paar keer geprobeerd te starten. Dus denk dat als het verkeerd is dat de computer dan al beschadigt is. Als de contact punten niet overeen komen. Hoe kan ik ditbhet beste aanpakke. Met stroom ben ik een leek.
Reply With Quote
  #57  
Old 21-04-2013, 08:18
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

schema van een 1.6 met de juiste motorcode en het schema van de v5 met de juiste motorcode en dan is het kijken en vergelijken[schema s lezen of alles klopt.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #58  
Old 21-04-2013, 09:11
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
schema van een 1.6 met de juiste motorcode en het schema van de v5 met de juiste motorcode en dan is het kijken en vergelijken[schema s lezen of alles klopt.


Schema, s heb ik denk ik wel op elsawin staan. Maar ik zelf kan die schema, s niet lezen. Ik begrijp daar niets van
Reply With Quote
  #59  
Old 21-04-2013, 09:51
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Wil je motor wel rond draaien als hij start? Of hoor je alleen maar klik?

Als jij alleen maar klik hoort zou ik eerst eens ervoor zorgen dat je startmotor normaal draait. Controleer Massakabel > Carresorie > MOtor. Controleer PLUS kabel.. Controleer eventueel even of je motor nog wel los zit (ga ik wel vanuit)

Je motor moet namelijk ten alle tijden starten, aanslaan is een 2e maar starten moet willen.
Reply With Quote
  #60  
Old 21-04-2013, 11:43
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Wil je motor wel rond draaien als hij start? Of hoor je alleen maar klik?

Als jij alleen maar klik hoort zou ik eerst eens ervoor zorgen dat je startmotor normaal draait. Controleer Massakabel > Carresorie > MOtor. Controleer PLUS kabel.. Controleer eventueel even of je motor nog wel los zit (ga ik wel vanuit)

Je motor moet namelijk ten alle tijden starten, aanslaan is een 2e maar starten moet willen.


je echt alleen maar een klik. ik heb sterk de indruk dat ik een massa kabel mis. ik heb wel de kabel van me bak op de min zitten. maar moet er nog apart een min kabel naar carrosorie lopen? ik heb vandaag de contact punten gecheckt van de stekkers van de waterbak. maar die komen overeen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum