Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 12-06-2008, 18:49
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,901
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
oldtimer diesel is toch veel makkelijker.
die kun je zo kopen, dus hoef je geen instalatie meer op te laten bouwen.
en een diesel motor houd het veel meer km's uit dan een benzine motor op gas.
en een golf1 diesel moet toch 1 op 18 tot 1op 20 kunnen lopen.
ik zit er zelf ook heel erg over te twijfelen om een golf1 diesel te kopen.


laatst ~500km gereden met mn dieseltje en een verbruik van 4,7L/100km (omgerekend naar ATS classic wielen). Anders was het 4,4L
Reply With Quote
  #42  
Old 14-06-2008, 21:32
Granneman Granneman is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 134
Default

Even over dat plantaardige olie etc. Mag het volgens de wet? Kan je daar geen problemen mee krijgen?

En als het plantaardige olie is. Dat moet toch goed voor het milieu zijn? Als dat zo is, waarom doet niet iedereen dat?
__________________
Golf I Cabrio AFT
Reply With Quote
  #43  
Old 14-06-2008, 21:46
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Voorzover ik weet moet voor alles wat je tank in gaat accijns betaald worden.

Er zijn genoeg alternatieve brandstoffen, maar zolang economische en politieke belangen voor gaan zal er niks aan de huidige situatie veranderen.
"Goed voor het milieu" is voor de overheid en het bedrijfsleven alleen maar een grote melkoe...
Reply With Quote
  #44  
Old 14-06-2008, 22:07
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Vragen over PPO (Puur Plantaardige olie) of APO ( Afgewerkte Plantaardige Olie) ->
www.ppo.nu

Al zul je ook daar niet 1-2-3 een helder antwoord vinden over wat wel en wat niet mag. Ik tank altijd in Duitsland.. wat je 'over de grens' in je tank flikkert, zal de douane/belasting in Nederland worst wezen. In Duitsland was er lange tijd een vrijstelling ( en betaalde je bij de boer zo'n 70 Eurocent per liter, maar tegenwoordig zit een liter koolzaadolie op één euro en 5 cent, incl accijns. Niet heel veel hoger dan de slaolie of zonnebloemolie die je hier in NL bij de appie-happie koopt.

Daarnaast zijn er in Nederland een aantal stations waar je PPO kunt tanken(incl accijns).

APO (Afgewerkte of gebruikte olie) die goed gefilterd is, is nog een stapje CO2 neutraler, maar is helemaal lastig om in Nederland legaal te tanken.

Biodiesel ( uiteindelijk gemaakt van PPO, maar wel compleet iets anders) is wél redelijk goed legaal te tanken in Nederland.

Ik rij sinds de G40-Diesel ombouw op 100% plantaardig, en 't riekt wel, maar 't meurt niet. Goedkoper? I doubt it: Alleen de aanpassingen aan motor en leidingen kun je heel wat kilometers op rijden: Andere gloeipluggen (Bosch Duratherm Chromium), die ietsje langer zijn, nieuwe verstuivers ingesteld op 245 (!) bar openingsdruk, tuinslang formaat brandstofslangen, elektrische én koelwater voorverwarming van de brandstof, via Bosch Filterheizer (omgebouwd tot 300 Watt) en 'oliekoeler GTI', én voor 's winters gloeiplugvoorverwarming van het koelwater ( Defa Warmup ). Ik hoop dat de vervuiling van de motor mee valt, maar ik houdt wel extra korte ververs intervallen aan voor olie, oliefilter en brandstoffilter. DÃ*Bart (ofzoiets) is niet heel erg te spreken over zijn PPO experimenten (vervuiling op de lange termijn),. maar anderen rijden jaaaren zonder problemen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum