Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-11-2009, 20:48
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Mwoa, zo simpel zal het niet zijn... Ik doe een wild-guess en ze zetten overal kenteken-registrerende camera's nee... ja, klinkt belachelijk maar ik zie het ze doen...

Btw, die verkeerstellers die nu OVERAL staan ineens, zijn ook camera's met een computersysteem eronder. Nu staat erop: "verkeersteller, bekeurt niet." Maar ik vraag me af waarom je een camera en een computer nodig hebt om verkeer te tellen, vroeger gebeurde dat met een kabel die over de weg lag... Kortom, dat stickertje zal er nog wel afgaan en ineens een registratiesysteem worden ofzo... Helaas!
Reply With Quote
  #22  
Old 16-11-2009, 21:06
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Door dit soort dingen zomaar in te voeren zetten ze een hoop kwaad bloed, Nederland is van autoland veranderd naar anti auto land.
Reply With Quote
  #23  
Old 16-11-2009, 21:16
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Mwoa, zo simpel zal het niet zijn... Ik doe een wild-guess en ze zetten overal kenteken-registrerende camera's nee... ja, klinkt belachelijk maar ik zie het ze doen...


Man, dat kost toch veel te veel geld!


Quote:
Originally Posted by MellyVille
Btw, die verkeerstellers die nu OVERAL staan ineens, zijn ook camera's met een computersysteem eronder. Nu staat erop: "verkeersteller, bekeurt niet." Maar ik vraag me af waarom je een camera en een computer nodig hebt om verkeer te tellen, vroeger gebeurde dat met een kabel die over de weg lag... Kortom, dat stickertje zal er nog wel afgaan en ineens een registratiesysteem worden ofzo... Helaas!


Dat is gewoon burgertje pesten!







Lijkt me dus waarschijnlijk dat 't alletwee gebeurt.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #24  
Old 16-11-2009, 22:51
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ondanks dat ik het warschijnlijk niet zelf hoeft te betalen zie ik het inderdaad echt niet zitten dat "de overheid" kan zien waar ik overal uit hang. Snap ook echt niet dat ze nog steeds denken dat het verkeer zal afnemen.. We moeten nog steeds (ook dan) van A naar B en zo lang het OV alsmaar duurder wordt en verreweg van gratis is/wordt, zie ik het echt niet rustiger worden op de weg
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #25  
Old 16-11-2009, 22:57
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Als ik laat van mijn werk afkom, kom ik niet eens meer thuis met de trein. Als ik vroeg moet werken, kom ik niet op tijd omdat òf de bussen niet zo vroeg rijden (bijvoorbeeld in 't weekend) òf dat de treinen gewoon niet op tijd rijden (zelfs niet als ik een trein te vroeg neem!). En probeer dat maar twee / drie keer in de week bij de baas te verantwoorden.
OV is dus voor het werk inderdaad totaal geen optie zolang het zoveel kost, en zo onbetrouwbaar is.

En als je het zelf niet hoeft te betalen, betekent dat dat je een leasebak hebt. Je baas krijgt dus meer uitgaven in een sowieso al rampzalige tijd, en gaat weer een werknemertje hier moeten korten, daar moeten ontslaan, etc. Komt de koopkracht in Nederland niet ten goede, waardoor de belastinginkomsten voor de overheid weer verder dalen.

Ik weet niet waar die in Den Haag mee nadenken, maar in mijn linker kleine teen heb ik nog een betere vooruitziende blik dan die mafkezen. Nja, zij hoeven ook maar vier jaar mee te gaan, gouden handdruk en dik loon, en ze zijn binnen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #26  
Old 16-11-2009, 23:07
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Of de bijtelling gaat omhoog... Maar daar hoor je dan weer niks over Ik heb ook nog geen zin gehad om het uit te zoeken

Zo simpel als jij het in je laatste alinea stelt zal het niet liggen, al ben ik met je eens dat het daar vaak wel verdomd veel op lijkt. Maar meer als voorlopig even afwachten kunnen we niet...
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #27  
Old 16-11-2009, 23:14
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
hoop hierdoor dat mensen nu eens echt gaan kijken op wie ze stemmen en niet omdat de buurman ook op mr X. stemt..of juist helemaal niet stemt, maar dan straks niet gaan piepen..


Och Richard stemmen helpt ook niet noem eens een goede partij die zijn er niet.
En vindt eens een topic waar alle mensen het overeens zijn vindt je ook niet, mensen worden het nooit eens want als dat zo was kon er iets veranderen.
En zolang de grote man in de regering het goed heeft en niks minder krijgt moet de kleine man in het stof bijten en aanpassen.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #28  
Old 16-11-2009, 23:18
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Gerard, daar komt bij dat er niet één persoon aan de macht is, niet eens één partij, maar meerdere partijen.

Die worden het nooit ergens over eens, tenzij ze er allemaal tegelijk beter van worden. En dat betekent inderdaad dat iedereen die geen blauw stoeltje in de kamer heeft genaaid is.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #29  
Old 17-11-2009, 08:12
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Zag toevallig op het nieuws dat de groene maffia zich druk maakt om de oldtimers en de vervuiling die dit oplevert en omdat ze geen kilometerheffing krijgen waarschijnlijk. Men is bang voor een run op oldtimers.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #30  
Old 17-11-2009, 08:39
zuivere311 zuivere311 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 119
Default

Geen gekke gedachten, want ik zit ook al te denken aan een leuke 85-er op diesel.
Momenteel mag ik steeds voor mijn werk van Uden naar Den Haag en dit wordt straks een aardig dure grap die mijn werk gever niet gaat vergoeden. Waarschijnlijk krijg ik een ov-pas, helaas is de verbinding zeer slecht.
Reply With Quote
  #31  
Old 17-11-2009, 08:44
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Zag toevallig op het nieuws dat de groene maffia zich druk maakt om de oldtimers en de vervuiling die dit oplevert en omdat ze geen kilometerheffing krijgen waarschijnlijk. Men is bang voor een run op oldtimers.


Tja, de groene maffia zal zich eens niet druk maken over de auto's (terwijl de komplete veestapel in nederland meer Co2 uitstoot dan al het gemotoriseerde vervoer bij elkaar)
E zijn een kleine 7.000.000 auto's in Nederlander en naar schatting een 120.000 klassieker die -gemiddeld- nog geen 3000km per jaar rijden.
En trouwens, wat is er nou millieuvriendelijker dan een oude auto oprijden, of kost het produceren van een nieuwe geen energie en Co2 uitstoot ??
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #32  
Old 17-11-2009, 08:52
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

een run op oldtimers, meer dan nu zijn er niet en gaan er ook niet komen. Daarbij wil 90% van de forenzen niet in een oldtimer rijden, omdat het wel eens stuk gaat, geen climate control heeft en vaak ook geen stuurbekrachtiging en airbags.

Storm in een glas water, wat er ws. wel weer op uit gaat lopen dat ik wel kilometerheffing moet gaan betalen voor mijn vrijgestelde klassieker. Ik plant wel een boompje, die heft mijn CO(2) uitstoot wel op en ben ik klimaatneutraal (bah, ook zo'n veel te vaak gehoorde misplaatste uitspraak)..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #33  
Old 17-11-2009, 10:22
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Toch zie ik het probleem niet helemaal hoor. Het huidige motorrijtuigenbelasting systeem slaat nergens op, kilometerheffing is beter, want je betaalt voor wat je rijdt, en niet puur op gewicht en brandstofsoort. Rij je niet, betaal je ook niet. Lijkt me toch juist mooi voor de hobbyisten onder ons met meerdere auto's.

Last edited by Arne : 17-11-2009 at 10:54.
Reply With Quote
  #34  
Old 17-11-2009, 10:49
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Leg mij het maar uit dan hoe het millieu gestimuleerd word als het net zo goedkoop word om een 3 tons hummer te rijden als een Lupo?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #35  
Old 17-11-2009, 10:51
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Dat wordt het niet, de prijs per km hangt af van de auto, tijdstip, en plaats.

Heb mn vorige post wel wat verfijnd trouwens.

Quote:
De kilometerprijs wordt variabel; op verschillende tijdstippen en plaatsen gelden andere tarieven. Het basistarief dat voor auto’s wordt berekend hangt af van de brandstof en de CO2-uitstoot. Diesels zonder roetfilter betalen bijvoorbeeld een boete van 2,5 cent per kilometer. De overheid zegt dat het gemiddelde basistarief in 2012 ligt op drie cent per kilometer; in 2018 groet dat tot 6,7 cent.

Last edited by Arne : 17-11-2009 at 10:55.
Reply With Quote
  #36  
Old 17-11-2009, 10:55
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
een run op oldtimers, meer dan nu zijn er niet en gaan er ook niet komen.


Idd, goede uitspraak! Het lijkt af en toe wel alsof men denkt dat er dan superveel bijkomen! (ja, uit het buitenland een paar, maar die reden anders daar rond, en we hebben het over milieu, dat is global )

Maargoed, zet 1 katalysator of whatever op een fabriek en je bereikt meer als al die kleine verzinseltjes op de auto...

Het is wel slim om 'de auto' als vervuilend neer te zetten, daarvan zien we de schoorsteen iedere dag, en mensen gaan het nu bijna al geloven (trouwens, wie is er tegenwoordig niet mee gegaan in die groene waas)... Die schoorstenen van de superfabrieken zie ik bijna nooit!

Plus, grote industrieen aanpakken, kost geld voor die industrieen, is minder geld naar de overheid, is minder BNP of whatever, uiteindelijk levert ze dat gewoon minder op blijkbaar...
Reply With Quote
  #37  
Old 17-11-2009, 10:56
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Basistarief ook trouwens, 3 cent... geen roetfilter dan verdubbelen ze het maar, 5,5 cent al meteen terwijl je nu zuinig en goedkoper reed met je TDI'tje...

Kortom, IEDEREEN AAN DE NIEUWE AUTO! Crisis is dan opgelost, autofabrieken hoeven niet te sluiten, woehoew...

owja, en iets met het milieu!
Reply With Quote
  #38  
Old 17-11-2009, 10:58
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Retrofit roetfilter is dan een optie, net als in Duitsland.
Reply With Quote
  #39  
Old 17-11-2009, 11:01
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Daar waren ze hier ook al van teruggekomen toch... Of gaat dat weer helemaal hip worden.

Je kon ze een tijd terug niet eens meer bestellen!
Reply With Quote
  #40  
Old 17-11-2009, 11:06
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Roetfilter gaat idd niet op
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum