Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 17-11-2009, 11:06
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

3 cent x 15000km is 450 euro.... waar je nu voor een golf2 240 betaald... maar niemand gaat er op achteruit....
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #42  
Old 17-11-2009, 11:11
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Toch zie ik het probleem niet helemaal hoor. Het huidige motorrijtuigenbelasting systeem slaat nergens op, kilometerheffing is beter, want je betaalt voor wat je rijdt, en niet puur op gewicht en brandstofsoort. Rij je niet, betaal je ook niet. Lijkt me toch juist mooi voor de hobbyisten onder ons met meerdere auto's.

Oldtimers zijn wegenbelastingvrij toch? Dus daarvoor is het extra lappen als je uberhaupt rijdt. Dus duurder. Mits ze de oldtimer regeling gaan aanpakken, wat ik wel weer verwacht. Dus voorlopig is een oldtimer voordelig. Maar de milieu maffia zal wel weer winnen. Het gaat om de knikkers uiteindelijk.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #43  
Old 17-11-2009, 11:12
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

http://www.qwer234.nl/

Rekenvoorbeelden. De klasse van een mk2 is nu net een klasse waar het omslagpunt bij een laag aantal km's per jaar ligt.
Reply With Quote
  #44  
Old 17-11-2009, 11:15
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ja maar het wel de klasse waarin iedereen die geen berg geld te besteden heeft een auto heeft. Of het nu om Panda's, Clio's, Fiesta's etc gaat.. als je onder de 1000kg blijft ben je gewoon de lul. Dat die 20 jaar oude auto's net zo zuinig zijn als een nieuwe Polo die het dubbele weegt doet blijkbaar niet terzake.
En net zoals al eerder aangegeven, er is niks milleuvriendelijker dan een oude auto gewoon oprijden.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #45  
Old 17-11-2009, 11:24
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ja maar het wel de klasse waarin iedereen die geen berg geld te besteden heeft een auto heeft. Of het nu om Panda's, Clio's, Fiesta's etc gaat.. als je onder de 1000kg blijft ben je gewoon de lul. Dat die 20 jaar oude auto's net zo zuinig zijn als een nieuwe Polo die het dubbele weegt doet blijkbaar niet terzake.
En net zoals al eerder aangegeven, er is niks milleuvriendelijker dan een oude auto gewoon oprijden.



Dit probeer ik dus mensen ook te vertellen maar niemand gelooft het.
Alleen als je een superdikke bak hebt kan het uit.
De man met de kleine beurs gaat erop achteruit.
Maar dat zijn we wel gewend.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #46  
Old 17-11-2009, 11:29
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ja maar het wel de klasse waarin iedereen die geen berg geld te besteden heeft een auto heeft. Of het nu om Panda's, Clio's, Fiesta's etc gaat.. als je onder de 1000kg blijft ben je gewoon de lul. Dat die 20 jaar oude auto's net zo zuinig zijn als een nieuwe Polo die het dubbele weegt doet blijkbaar niet terzake.
En net zoals al eerder aangegeven, er is niks milleuvriendelijker dan een oude auto gewoon oprijden.


Daar heb je idd helemaal gelijk in.
Reply With Quote
  #47  
Old 17-11-2009, 12:11
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Het lachen zal iedereen straks wel vergaan ...

Quote:
Uit een wetsvoorstel van minister Eurlings (verkeer) blijkt dat een defect kilometerregistratie systeem riskeert de automobilist een celstraf, of een boete van duizenden euro's. De overheid ziet de automobilist met een defect systeem dus als een crimineel.

Strafblad
In het wetsvoorstel, dat de minister onlangs indiende, staat dat de werking van het gps-systeem de verantwoordelijkheid is van de automobilist. Als het systeem "ineens" geen signaal meer uitzend, kan de eigenaar worden veroordeeld tot een celstraf van maximaal 6 maanden en/of een boete tot € 18.500,-. Mocht iemand worden veroordeeld tot de geldboete, blijft het hier niet bij. Men zit dan ook nog eens 10 jaar vast aan een strafblad.

Misdrijf
Mocht de automobilist het systeem zelf onklaar hebben gemaakt, worden de straffen nog hoger. De celstraf loopt dan op tot 4 jaar en de geldboete tot € 74.000,-. Dit, aangezien Eurlings het onklaar maken van het systeem als misdrijf betiteld.

Eigen verantwoordelijkheid
Het wetsvoorstel stelt dat de automobilist zelf verantwoordelijk is voor de werking van het gps-systeem. Een defect aan het systeem dient binnen 8 uur gemeld te worden aan de Dienst Wegverkeer. Ook is de automobilist verplicht het defect binnen 3 weken te (laten) repareren.

Fabrikanten
Uit een reactie van potentiële leveranciers blijkt dat zij niet geloven dat de gps-kastjes kuren zullen gaan vertonen. "De kwaliteit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Die wil nog wel eens uitvallen", zegt Maurice Geraets namens NXP, een van de fabrikanten die in de race zijn om de chip te leveren. "Onze chip moet het altijd doen. Vergelijk het met de kwaliteit van een remsysteem, waarin ook onze chips zitten. Remmen mogen ook niet falen en doen dat ook niet. De overheid komt met een uitgebreide praktijktest om alle kinderziektes eruit te filteren."

ANWB
Bij de ANWB zijn ondertussen al honderden e-mails binnengekomen over dit onderwerp. Ze geven aan de wet nog uitvoerig te gaan bestuderen, alvorens met een reactie te komen: "Die hoge geldboetes zijn ons team ook opgevallen. We gaan nu met de stofkam door de wet en komen later met een oordeel", zegt woordvoerder Ad Vonk.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #48  
Old 17-11-2009, 12:13
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Die straffen zijn wel extreem hoog.
Reply With Quote
  #49  
Old 17-11-2009, 12:18
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

'Reken' er straks ook maar op dat dat GPS kastje je automatisch een boete gaat sturen als je over een bepaald traject sneller hebt gedaan dan volgens Big Brother zou mogen ..

mooi verhaal op autoblog.nl
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!

Last edited by Area51 : 17-11-2009 at 12:20.
Reply With Quote
  #50  
Old 17-11-2009, 12:46
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Net gelezen en ben het er mee eens.
Je hele privacy is weg en ze kunnen maar rekeningen blijven sturen.
Ik zie het helemaal niet zonnig in.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #51  
Old 17-11-2009, 12:58
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Grappig dat als er geld gehaald kan worden we ineens wel zelf verantwoordelijk zijn en verder alle verantwoordelijkheid op de meeste gebieden word afgenomen.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #52  
Old 17-11-2009, 13:16
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

ik reken er op dat hier nog wel een protest over komt, en dan ben ik er bij!
Reply With Quote
  #53  
Old 17-11-2009, 13:18
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
ik reken er op dat hier nog wel een protest over komt, en dan ben ik er bij!

Protest is niet zo Nederlands ik denk dat dit ook gewoon weer doorgaat zonder enig protest. Maar we zullen zien.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #54  
Old 17-11-2009, 13:21
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Protest is niet zo Nederlands ik denk dat dit ook gewoon weer doorgaat zonder enig protest. Maar we zullen zien.


Het is me wel opgevallen dat op veel (auto)fora heftige discussies zijn, dus wie weet ...
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #55  
Old 17-11-2009, 13:23
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Protest is niet zo Nederlands ik denk dat dit ook gewoon weer doorgaat zonder enig protest. Maar we zullen zien.


In de jaren '70 ging men er wel voor met z'n allen tegenwoordig zijn er teveel mensen "tevreden" dus laten alles over hun kant gaan.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #56  
Old 17-11-2009, 13:32
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Nou ik ben echt fel tegen het systeem, ze kunnen ons al volgen met mobieltjes nu willen ze ook nog de auto erbij hebben..tis mij allemaal teveel van het slechte.
Reply With Quote
  #57  
Old 17-11-2009, 13:34
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Tsja wat doe je eraan.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #58  
Old 17-11-2009, 13:35
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Dat zou Nederland idd eens moeten doen, daarmee bereiken we meer als die 1x in de 4 jaar op een knopje drukken... Dan is eens duidelijk wat het volk echt wil...

Een foutloos gps systeem, ook mooi trouwens, wat mag dat wel niet kosten!


BTW net op het nieuws hoorde ik dat er door deze nieuwe regeling een tekort komt van 1,2 miljard, en dat ze aan het kijken zijn naar alternatieve manieren om dat tekort op te lossen... Is het nou een voorbode? Om op deze manier aan te geven dat ze ergens anders ook vast meer gaan vragen? Of is het om het volk wijs te maken dat we ECHT minder gaan betalen, om zo ons hart te winnen voor kilometerheffing?

1 ding weet ik wel, ze bepalen ook maar net wat er op het nieuws komt, er zit vast een reden achter, want een tekort komt er niet (iedereen gaat meer betalen, ja, iedereen!)
Reply With Quote
  #59  
Old 17-11-2009, 13:35
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Oldtimers zijn wegenbelastingvrij toch? Dus daarvoor is het extra lappen als je uberhaupt rijdt. Dus duurder. Mits ze de oldtimer regeling gaan aanpakken, wat ik wel weer verwacht. Dus voorlopig is een oldtimer voordelig. Maar de milieu maffia zal wel weer winnen. Het gaat om de knikkers uiteindelijk.


Het is toch ook duidelijk dat het alleen om de centen gaat. Auto's tot '86 (correct me if I'm wrong) zijn oldimer / kunnen oldtimer worden, maar alles daarna niet meer.
Jaja, puur om milieu-redenen natuurlijk...

Den Haag: "Belastingvrij gaan we afschaffen zover dat mogelijk is, dan missen we tenminste niet meer de belasting over die auto's die eigenlijk nog oldtimer hadden kunnen worden. Voor die auto's die nu al onder de noemer oldtimer vallen, gaan we wel een andere achterlijke oplossing verzinnen, zoals de km-heffing, zodat we ook daar nog wat voor kunnen vangen."

En dan inderdaad ook nog iets met het milieu...

Zoals ik al zei, misschien dat de overheid eens moet gaan nadenken, en inzien wat die JSF gaat kosten (miljarden), en wat daarvan de uitstoot gaat worden. Ik denk dat als die dingen allemaal hun eerste testvluchtje hebben gehad, dat de vervuiling daarvan gelijk staat aan een hele maand autoverkeer-Nederland.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #60  
Old 17-11-2009, 13:37
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Maand breadfan? Testen, productie, etc? Denk wel meer maar dat terzake... Weet je wel voor hoe weinig van de vervuiling (die is er wel hoor) de auto aansprakelijk is?

Waarom denk je dat het Ruhr gebied zo'n vervuilde lucht heeft? Juist ja, industrie... Die paar autootjes meer of minder, die paar roetfiltertjes, wat boeit het jongens...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum