Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-02-2010, 19:44
ralph38 ralph38 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by ScareMercy
Je moet onder andere de rand van het dashboard dat tegen de raam afsluit in vorm knippen/zagen. Zelf steuntjes maken om het dashboard te bevestigen, de kachel moet passend gemaakt/aangesloten worden. En de kabelboom moet aangepast/overgezet worden voor de knoppen.

Km kabel is inderdaad hetzelfde.



hallo ik heb in mijn golf 1 bieber een dash zitten van een 2 nu hebben ze aan het plaat werk zitten klooten

maar ik weet niet of ze dat voor het dash gedaan hebben of voor een ander reden wil deze namelijk terug bouwen naar een dash van type 1

weet niet hoe ik een foto kan toevoegen
mvg ralph
Reply With Quote
  #22  
Old 12-02-2010, 09:02
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

Ik ben zeer geïnteresseerd in een 1.8 gx blok voor in m'n cabbie 1.6 maar hiervoor moet ik een pomp met relais tussen de aanvoer zetten en de koudstartinjector met een relais aansturen. Heeft iemand toevallig wat meer info hierover en eventueel een schema? bedankt voor de genomen moeite!
Reply With Quote
  #23  
Old 21-03-2010, 21:35
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

En maar weer een uppie...

Ik heb een compleet 16v PL blokje staan, en als het goed is moeten de aandrijfassen van de 1 gewoon passen. Maar past de PL draadboom (die ik overigens nog zoek) gewoon in de zekeringkast van de 1.6 cabrio? En kan iemand me vertellen wat ik nog meer moet aanpassen? Ik ben van plan om de teller ook over te zetten als dat past (zoek ik ook nog de bedrading van). Moet ik voor de rest nog opletten qua benzinepomp, vacuum, koelslangen etc.?
Reply With Quote
  #24  
Old 08-05-2010, 09:04
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

Iemand nog info over de vacuum en de brandstoftoevoer als ik een 16v blokje in een golf 1 cabrio wil hangen?
Reply With Quote
  #25  
Old 09-05-2010, 16:34
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Ik geloof dat de zekeringkast wel gelijk is, op de relais na natuurlijk.
Mijn ervaring is echter dat het het makkelijkste is om te kijken als je ergens een donor auto kan vinden of iets dergelijks. Dan weet je dat je alles hebt. Als je dan alle stekkers ed goed labelt dan maak je het jezelf een stuk gemakkelijker.

Voor de brandstoftoevoer zou ik een orginele pomp pakken van het blok dat je erin wil hangen. Als je een tank hebt waar de brandstof van bovenaf aangezogen wordt zou ik ook zorgen voor een opvoerpomp.

Wat verder misschien een goed idee is om aan te passen zijn de remmen.
Reply With Quote
  #26  
Old 09-05-2010, 16:59
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

als je gewoon eerst ff goed uitzoek welke motor er nu in gaat komen, ik heb al 3 opties gezien, als je dat weet ga je daar info over verzamelen door zelf ff over het net te speuren. dan gaat er een wereld voor je open, kom je dan ergens niet uit kun je het altijd hier nog vragen. sorry dat ik het zo breng is niet slecht bedoelt! maar de meeste mensen zijn nog teberoerd om eerst goed hun huiswerk goed tedoen voordat ze aan zoiets beginnen. succes
Reply With Quote
  #27  
Old 10-05-2010, 07:15
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

wat een donorauto betreft val ik met mijn neus in de boter, want heb zelf een perfect gti'tje waar ik alles van af kan halen, maar waar ik mee zit is puur de brandstoftoevoer, want ik weet niet tot hoever ik deze van de gti moet pakken... en ligt de bedrading in de cabrio al of moet ik deze ook tot de tank pakken? verder nog de info over de pomp waar ik niet echt mee uitkom... past de 16v opvoerpomp ook gewoon in de tank van de cabrio, en past de pomp die bij de achterbrug zit ook gewoon op de cabrio?
Reply With Quote
  #28  
Old 10-05-2010, 08:47
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

nou als je een donorauto hebt zou ik gewoon voor dat blok gaan! dan heb je alles al wat je nodig hebt. Moet je het alleen nog in de cabrio krijgen

of de opvoerpomp ook in je tank past weet ik niet. zou ik gewoon ff proberen, is maar kleine klus. Als het niet past is er altijd wel een andere te vinden
De grote pomp van de gti (mk2 volgens mij he) past niet zomaar onder je golf. Ik heb wel mensen gezien die hem op de plek van het reservewiel leggen. Gewoon een keer onder de auto kijken of btje googlen
Qua bedrading kan je denk ik alleen de kabelboom laten liggen van je voorverlichting. De rest is allemaal anders.
Reply With Quote
  #29  
Old 15-05-2010, 00:10
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

Alvast bedankt voor de nuttige info, voorlopig kan ik verder! mocht ik meer nodig hebben zien jullie het vanzelf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum