#1
|
||||
|
||||
Klauw muurvast
Vriend van me heeft een golf 4 gti waarvan de computer van de abs kapot was gebrand, andere ingestoken van een audi tt enkel moet deze opnieuw ingeleerd worden met vcds.
De klauw rechtsachter zit muurvast. Al verschillende andere klauwen gemonteerd en ze blijven vast zitten. Remvloeistof stroomt wel gewoon door de leidingen. Hij geeft foutcode 01044 regelapparaat verkeerd gecodeerd en 00778 sensor stuurhoek g85 aan. Heeft dit probleem iets te maken met elkaar? Iemand ervaring hiermee of weet wat te doen? Alvast bedankt!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#2
|
||||
|
||||
Klauwen monteer ik altyd een nieuwe op. Gebruikt spul weet je nooit en is een kwaal van die dingen dat ze vast gaan zitten.
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Hebben 3 verschillende klauwen erop gemonteerd, waarvan we 1tje zeker wisten dat hij niet vast zat. Kan het aan niets anders liggen? Want we zijn echt ten einde raad
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#4
|
||||
|
||||
Wat gebeurt er nu precies?
Komt er remdruk op de klauw RA te staan? Weet je zeker dat de TT computer compatibel is met de MK4? Ik zou sowieso de codering in orde proberen te brengen om uit te sluiten dat hier een oorzaak zit. Heb je je stuurhoeksensor al gecalibreerd?
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
We ontluchten de klauw, dan zit de schijf terug muurvast, de klauw lost niet. Misschien dat de handremkabel zo Normaal zou die computer wel compatibel moeten zijn, zit enkel een andere code in voor zover ik weet, ken er zelf ook het fijne niet van. Gaan proberen de oude computer aan te sluiten, hopen dat hij nog de code weergeeft want hij was doorgebrand en die code in de nieuwe computer te programmeren. Want ik had gelezen dat je die stuurhoeksensor pas kan kalibreren als die computer goed gecodeerd is.
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
En wanneer je de remleiding los draait wanneer de klauw vast zit, komt hij dan weer los of blijft hij hangen? Kalibreren van stuurhoeksensor stelt niet zoveel voor, zou je dus altijd even kunnen doen om zaken uit te sluiten. Wat is het onderdeelnummer van de oude en de huidige ABS computer?
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
geleiderpennen wel gangbaar? dat gaat bij golf 4 altijd vast zitten.
__________________
I love it when a car comes together |
#8
|
||||
|
||||
Idd, geleiderpennen zouden hier wel eens het probleem kunnen zijn. Kan je er nog zoveel klauwen op monteren. Of handremkabel die blijft steken.
Mijn advies, test de klauw eens los, en zonder handremkabel. Met los bedoel ik dus gedemonteerd, maar wel aangesloten aan de remleiding. Blok hout ofzo ertussen en zien wat hij dan doet. Als hij ook in die situatie blijft steken dan blijft er druk staan op de zuiger. Kan de vloeistof wel terugstromen door de leidingen? Dus terug naar de HRC. Als er ergens vuil in zit kan het zijn dat de vloeistof maar 1 kant op stroomt. Hoe oud zijn de flexibele leidingen? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Vanavond even testen dan, geen flauw idee hoe oud die flexibele leidingen zijn. Vloeistof stroomt er wel gewoon uit als we hem ontluchtten. Bedankt!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Vanavond even checken maar! Goeie tip, bedankt!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Heb niet al te veel ervaring met VCDS, uitlezen etc gaat wel nog allemaal, wel al wat opgezocht omtrent coderen. Onderdeelnr van de oude was 6x0 614 517 De nieuwe checkt mn vriend zo
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#12
|
||||
|
||||
Net de geleiderpinnen etc nog eens ingevet. Klauw ontlucht, zonder de wagen te starten. Remt gewoon goed. Doen de auto draaien en zit direct vast na 1x maal remmen
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Maar voor je remt is alles in orde? Pas als je remt gaat het mis? Lijkt me eigenlijk sterk dat de ABS dit veroorzaakt. Regels omtrent remmen zijn erg strikt, normaal zou geen enkele fout in het ABS systeem de werking van de remmen mogen verhinderen. Is namelijk erg gevaarlijk als je tijdens het rijden voorhebt wat nu gebeurt... Maar goed, ik kan ook fout zijn
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project) '01 Passat B5.5 1.9TDI PD '95 Passat b4 1.9 TD (RIP) "Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart Last edited by ar1g3 : 21-10-2020 at 20:21. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben persoonlijk geen voorstander van geieidepennen invetten. De verbinding is gemaakt als een koud glijlager, vet trekt op den duur alleen maar vuil aan en gaat er juist voor zorgen dat het vast komt te zitten. Daarnaast kan het bij de remmen lekker warm worden en als je iets niet wilt is dat vet gaat lopen en op je remmen terecht komt. Maar goed, er zijn volksstammen die wel invetten, dus ieder zijn mening. Heb je nu al eens de remleiding los gedraaid als de klauw vast zit? Quote:
Tenzij het ventiel wat de remdruk moduleert, niet opent door de foute codering of andere inrichting tov de originele ABS unit. Op dat moment blijft de remdruk staan.
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
hey nog 1 tip, ik had laatst een ford courier die dus RV en LA de rem vast sloeg na het remmen en dat bleek uiteindelijk in de abs kleppen te zitten die bleven hangen.
__________________
I love it when a car comes together |