#1
|
|||
|
|||
co vr6 te hoog
Hallo,
Momenteel voor de apk. zit ik met een vr6 in een golf 1 die een veel te hoog co heeft. (ongeveer 10%) Na het schoonmaken van luchtmassameter, stappenmotor en de rest van het inlaattraject zit deze op ongeveer 6%. Als de stekker van de luchtmassameter los getrokken word is het co nog maar 0.5%, dus goed. Zou de luchtmassameter het hoge co veroorzaken? Iemand dit probleem wel eens gehad met een vr6? gr marco |
#2
|
|||
|
|||
Niemand een idee?
Gr marco |
#3
|
||||
|
||||
LMM kun je niet schoon maken, hoogstens testen met een andere goede of koop een nieuwe..
Werkt de lambda nog naar behoren en je kvs temp sensor ( blauwe ) ? Geen lucht lekkage aan inlaat en is de uitlaat gasdicht ? ( Vanaf motor tot kat ) Gr |
#4
|
||||
|
||||
Lamdasonde?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Dailys: Passat W8 Station & T4 California |
#5
|
||||
|
||||
Hoi Marcelgolf1,
Misschien stomme vraag, maar waarom wordt hij op 10% afgekeurd? De vr6 zit in een Golf 1 dus dan gelden de regels van toen en niet van een vr6 nu. Een maat van me heeft ook een vr6 in een golf 1 en had bij het RDW een lambda van 4.3 ipv 0.5. En een oldtimer mag niet boven de 4.5 zitten. Groeten d0n.
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Pendelt de lambda sonde netjes?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
De regels van de uitstoot gelden echt wel voor de motor die er op dat moment in ligt, dus niet van die oude die er ooit ingelegen heeft.. CO moet gewoon goed te krijgen zijn, alleen jammer dat je vaak niks meer hoort hoe het afgelopen is of wat het probleem was |
#8
|
|||
|
|||
mk2-vrt ben ik het niet mee eens, de milieu uitstoot eis heeft alleen te maken met bouwjaar... en niet met type motor ! bij oudere auto's zit er nog verschil in met of zonder lambda kijk maar goed in je apk boek staat wel schemaatje in.
maar 10% dat is wel heel veel.... test je koppakking ook eens? en is de motor er zo ingebouwd dat je hem kunt uitlezen nog ? zoja doe dat ook eens.... |
#9
|
||||
|
||||
Tot 30-9-1986 4,5%
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
|||
|
|||
Uitlezen en in meetwaardeblok even je LMM bekijken , dat zegt vaak genoeg .
Mocht je uit noord holland komen , mag je altijd ff langs rijden bij me op de zaak. Kan niet moeilijk zijn om daar een apk op te krijgen |
#11
|
||||
|
||||
Dennis,
Is niet waar wat je zegt! Heb er al meerdere laten omkeuren, van benzine naar diesel en van 4 naar 6 cilinder, ze kijken naar de spec. van de motor die er op dat moment in ligt, de oude motor gegevens zijn dan totaal niet meer van toepassing! Hetzelfde bij de decibel meting, van een 4 en 6 cilinder verschillen ook, en als hij hem dalijk laat omkeuren kijken ze dus wat een VR6 mag hebben. |
#12
|
||||
|
||||
Bij APK draai je de voertuig gegevens uit. Daar staat het bouwjaar op en de brandstof en het emissie systeem. Aan de hand daarvan moet je het Co. Bepalen wat in het APK boek staat.
|
#13
|
|||
|
|||
Co mag bij een oldie gewoon 4.5 wezen ongeacht de motor. Voor de meeste maar goed dat je geen 4 gasmeeting hoeft tedoen. Dan slagen de meeste niet.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |