Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 19-05-2020, 13:07
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Ik denk ook dat dit deel van je probleem is. Er word 7 bar druk gezet op een veel te dunne leiding waardoor het zwakste punt, de leiding tussen tank en brandstofleiding, gaat lekken. Wat was de oorspronkelijke motor die er in zat? Een 1.5 carburateur?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #22  
Old 19-05-2020, 13:17
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

origineel 1.1 maar.. ik heb een (2e?) brandstofpomp in de motorruimte. En overal lees ik dat de brandstofaanvoer bij webers maar 0,35bar moet zijn, dus dat een Filterking drukregelaar aan te bevelen is (heb ik, maar is nog niet aangesloten)

Zijn leidingen van 6mm dan nog steeds een probleem?
Reply With Quote
  #23  
Old 19-05-2020, 13:59
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Ik had niet gezien dat je Webers gebruikt, ik zag KR staan. Ik heb geen ervaring met carburateurs en welke brandstofleiding daarvoor nodig is. Al lijkt me die diameter ook daarvoor te smal. Maar dat is bij mij op een gevoel gebaseerd en niet op feiten of ervaring.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #24  
Old 19-05-2020, 14:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is online now
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

8mm beter, maar 6mm kan wel. Ik heb vorig jaar nog een mk1 met R32 en een mk1 cabrio met een BAM 20vt motor gebouwd voor iemand en beide met 6mm leidingen en geen problemen
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #25  
Old 19-05-2020, 19:59
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
8mm beter, maar 6mm kan wel. Ik heb vorig jaar nog een mk1 met R32 en een mk1 cabrio met een BAM 20vt motor gebouwd voor iemand en beide met 6mm leidingen en geen problemen



ik heb toevallig toegang tot het zoekprogramma van de importeur en daar geven ze zelfs aan dat het 5,5 x 3 is, oftewel 5,5mm inwendig.
Echter die maat slang kan ik nergens online vinden? 5mm of 6mm wel.. Wat zou je adviseren? ik neig naar 6mm maar twijfel of die niet te los zal zitten.
Reply With Quote
  #26  
Old 20-05-2020, 06:34
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

6mm klemt prima met een slangklem. Dat moet passen.

Nog wat anders;

Quote:
Originally Posted by TheDutchie



]


Ligt die geel/rode daar nou afgeknipt? Weet niet of daar nog spanning op staat want dat lijkt mij geen goede combi met je benzinelucht in dat gebied.
__________________
Reply With Quote
  #27  
Old 20-05-2020, 08:35
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is online now
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
6mm klemt prima met een slangklem. Dat moet passen.

Nog wat anders;



Ligt die geel/rode daar nou afgeknipt? Weet niet of daar nog spanning op staat want dat lijkt mij geen goede combi met je benzinelucht in dat gebied.


Dat is ook apart ja. Geel/rood is plus voor de brandstofpomp. Vorige eigenaar misschien een complete kabelboom van een cabrio met injectiemotor erin gezet? Want deze draad zit er normaal bij een carburateur motor niet in.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #28  
Old 25-05-2020, 15:31
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
6mm klemt prima met een slangklem. Dat moet passen.

Nog wat anders;



Ligt die geel/rode daar nou afgeknipt? Weet niet of daar nog spanning op staat want dat lijkt mij geen goede combi met je benzinelucht in dat gebied.



Scherp! bedankt voor het melden.

Ik heb de nieuwe slang binnen en wil deze vanavond gaan vervangen. Nu vraag ik wel af hoe ik de slangklemmen onder de auto eraf krijg? moeten deze kapotgeknipt worden? ik ken dergelijke slangklemmen helemaal niet.


Reply With Quote
  #29  
Old 25-05-2020, 15:52
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Dit zijn gewoon knel klemmen. Teminste, zo noem ik ze altijd en zijn eenmalig idd. Zaten vroeger ook altijd bij ashoezen daar zitten tegenwoordig van die dunne oprol dingen waar ik altijd ruzie mee heb.

Snelste is met een hand ijzerzaagje in het midden van het oortje of als je lui ben met dremel slijpschijfje. Je kan bij elke automaterialen dezelfde halen of de geschroefde versie pakken voor benzineleidingen of zwarte herbruikbare knelkoppelingen die VW tegenwoordig gebruikt.
Nooit RVS slangen gebruiken gezien deze kunnen werken en niet goed kan aantrekken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #30  
Old 26-05-2020, 15:38
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Als je echt lui bent, dan pak je een zijkniptang om de oortjes eraf te knippen

En als je vervangende slangenklemmen haalt, dan wel de juiste maat halen voor de diameter slang die je gebruikt.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #31  
Old 26-05-2020, 15:44
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Voor Webers heb je overigens maar weinig druk nodig, 0.35bar kan al teveel zijn.
Ik ga nu deze proberen, max 0.15 bar en zou genoeg moeten zijn. Als het goed is sluit de Weber de toevoer zelf af wanneer vlotterkamer vol is, en lukt dat niet goed wanneer de druk te hoog is. Overigens ook zonde om een pomp te monteren die teveel druk levert, om dan vervolgens met een drukregelaar deze weer terug te regelen
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #32  
Old 05-06-2020, 13:12
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Marco R29
Voor Webers heb je overigens maar weinig druk nodig, 0.35bar kan al teveel zijn.
Ik ga nu deze proberen, max 0.15 bar en zou genoeg moeten zijn. Als het goed is sluit de Weber de toevoer zelf af wanneer vlotterkamer vol is, en lukt dat niet goed wanneer de druk te hoog is. Overigens ook zonde om een pomp te monteren die teveel druk levert, om dan vervolgens met een drukregelaar deze weer terug te regelen


Ik heb een filterking drukregelaar gemonteerd en het viel me op dat deze niet boven de 0,15bar kwam inderdaad. Tevens lekte hij bij het metertje dus heb ik hem weer gedemonteerd. Het kan zijn dat mijn brandstofpomp (rechtsboven in beeld) dus ook al 0,15bar afgeeft.

Maar eens kijken of ik nummers op de pomp kan vinden.


Reply With Quote
  #33  
Old 05-06-2020, 13:15
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default *Update*

Ik heb inmiddels de leidingen naar de tank vervangen. Deze waren inderdaad erg oud en poreus. De stank is meteen enorm afgenomen.
Dank voor het advies mannen.




Reply With Quote
  #34  
Old 10-07-2020, 16:13
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Ik heb al een tijdje niets gepost, maar wel wat gesleuteld.
De kelken van de Webers moeten vastgezet worden met speciale klemplaatjes en boutjes. Naast het feit dat die kleine delen schreeuwend duur zijn (je hebt 8 stuks van alles nodig) is ook het draad helemaal weg in mijn Webers en kan ik het speciale boutje helemaal niet bevestigen. Ik ben daarom wat aan het prutsen geweest met een voorgeboord staalplaatje uit de bouwmarkt, deze heb ik op maat gemaakt en met een slijptsteen voor op de boormachine de ronding erin geslepen. Misschien voor de puristen niet helemaal jofel, maar het werk perfect!


Reply With Quote
  #35  
Old 25-08-2020, 15:56
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Vorig week heb ik de auto APK laten keuren en kon ik voor het eerst legaal een stukje rijden! Enigszins met samengeknepen billetjes want de golf heeft al ruim 10 jaar niet op de weg gereden. Uiteraard ook niet volgas, maar wel een beetje gevoeld of er vermogen aanwezig was. Langzaam is ie niet, maar helaas merkte ik dat hij absoluut niet de 140pk heeft die een standaard KR zou moeten hebben. Al moet ik zeggen dat ik zeker niet hoog in de toeren heb gezeten. Iets voor latere zorg, wat hopelijk ook met afstelling van de Webers te maken heeft. EN Jezus wat een herrie maakt dat ding! Met 50mm pijp van voor tot achter kijkt iedereen je aan alsof je golf kapot is. Ik hou van motorgeluid, maar hier moet ik echt wat aan doen. Remmen doet ie ook niet van harte, dus een upgrade lijkt me ook wel slim.

Mij lokale garage is heel relaxed en ik heb rustig mee kunnen kijken tijdens de apk. De golf zag er op de brug ook goed uit gaven ze aan, dus dat is top! Qua punten viel het me niet tegen:

afstellen koplamp
Wiellagers (rechtsvoor en beide achter)
Terugslagklep vacuüm rembekrachtiger ontbrak
reflectoren achterzijde (kon met tijdelijke reflector stickertjes zeiden ze)
claxon werkt niet

Ik heb nog wat te doen, maar het valt dus mee.

Wat me verder opviel is dat alle koelslangen keihard opgepompt waren na het rijden, er zit dus lucht in het systeem. Of dat komt door het zelf vervangen van de koelvloeistof ivm verplaatsen van de radiateur of dat het inwendige problemen betekend, dat weet ik niet. Iemand tips?
Daarnaast moet ik echt de radiateur gaan vervangen voor een kleinere/lagere want hij zit recht voor de webers en de koelslang zit tegen de kelken aan te schuren. Nou heb ik wel een versie gevonden die lager is, maar dan kan ik de huidige leidingen niet meer gebruiken. Iemand letterlijke oplossingen hiervoor? Ik heb al gezocht op het forum maar nog geen concrete oplossing gevonden.Ik heb ook flexibele leidingen gevonden (met ringen erin zeg maar) Dit zou kunnen werken om de rare bochten te kunnen maken, iemand ervaring mee?Daarnaast dan ook een andere ventilator nodig, ook hier geen idee welke en of ik deze zo kan aansluiten op de huidige stekker. Dus als iemand hier tips voor heeft graag!




Reply With Quote
  #36  
Old 25-08-2020, 16:03
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Ook heb ik de remmen achter alvast vervangen omdat ik er toch bij moest voor het vervangen van de handremkabel. Het kost ook bijna niks


Reply With Quote
  #37  
Old 25-08-2020, 16:05
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is online now
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Mooi dat je er mee door gaat, ziet er goed uit!
Afstellen zal idd wonderen doen en die druk in je systeem; als je rijdt met een radiateur waar een inwendig expansievat in zit (zonder los kvs expansievat) dan zijn de slangen altijd vrij hard hoor, dat had ik met mijn 16v ook en daar zat een gereviseerde kop op + een nieuwe pakking tussen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #38  
Old 25-08-2020, 16:40
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Mooi dat je er mee door gaat, ziet er goed uit!
Afstellen zal idd wonderen doen en die druk in je systeem; als je rijdt met een radiateur waar een inwendig expansievat in zit (zonder los kvs expansievat) dan zijn de slangen altijd vrij hard hoor, dat had ik met mijn 16v ook en daar zat een gereviseerde kop op + een nieuwe pakking tussen.


Ik heb een los expansievat, toen ik daar de dop van losdraaide na het rijden kwam er veel lucht uit en werden de slangen weer zacht. Ik hoop dat er gewoon nog lucht in zat van het niet goed vullen. Dat moet er toch vanzelf uitgaan met losse dop en draaiende motor?
Reply With Quote
  #39  
Old 12-11-2020, 22:36
greenmk116v greenmk116v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 102
Default nice!

Leuk project !!16v met webers
mijne staat ondertussen ook al zolang stil
en dat gaat nog wel even duren.
niet geheel verkeerd die plaatjes voor de kelken,
ben wel benieuwd naar het geluid wat die maakt
Reply With Quote
  #40  
Old 14-11-2020, 05:11
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Leuk project maar geloof graag dat er nog een heleboel te doen is.

Als je je wiel lagers gaat vervangen raad ik je aan na 10 jaar stil staan, gewoon alle lagers te vervangen en links voor ook mee te nemen, het kan namelijk heel goed dat als je een week of wat hebt gereden dan linksvoor dan gaat vanwege het stil staan.
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum