#21
|
||||
|
||||
Guust, hoe heb je het inmiddels opgelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Caddy is geheel uit elkaar en kan er dus niet mee naar de RDW.
Grtzz Sander |
#22
|
||||
|
||||
Zover ben ik nog niet helaas.
Ik ben nog vollop aan het chassis bezig en dan komt er nog veel meer werk. Dus bij mij zal dit pas over een jaartje of nog later aan bod komen. Als jij eerder bent, dan hoor ik dat graag.
__________________
www.vwgolfmk2.tk |
#23
|
||||
|
||||
Ik heb vandaag naar de RDW gebeld waarbij ik aangaf dat de parafan ver heen was en niet hersteld kan worden en dat ik deze in de toekomst ga vervangen of geheel weglaten.
Antwoord was zeer positief: Wanneer je duidelijke foto's maakt waarbij de parafan nog in de auto zit en deze kan tonen i.c.m andere foto's van de restauratie mag je de parafan er in zijn geheel uithalen. Daarna kun je met je gerestaureerde complete auto en de losse parafan/gedeelte parafan naar de RDW. Zij zullen controleren of het chassisnummer inderdaad een bestaand nummer is en in mijn geval bij een caddy hoort.Wanneer alles aannemelijk is zullen ze het chassisnummer standaard op een andere plaats inslaan en dit veranderen op het kentekenbewijs. Dit kost 85 euro. Ik ga de parafan er dus mooi uithalen. Voor de zekerheid neem ik ook nog foto's mee van vóór de restauratie. Dus Guust, wanneer jij ook nog duidelijke foto's hebt van hoe het er vooraf inzat en je het chassisnummer meeneemt komt het goed. Grt Sander Last edited by Caddy_Sander : 18-06-2008 at 16:50. |
#24
|
|||
|
|||
Voor de aardigheid nog eens naar de RDW bellen en dezelfde vraag stellen. Ze doen daar natuurlijk ook gewoon hun werk, maar echt consequent zijn ze er niet, met andere woorden: zodra je het gewenste antwoord krijgt zou ik het toch niet laten om dat even zwart op wit vast te laten leggen.
Ik heb in het verleden meerdere malen contact gehad met RDW, met dezelfde vraag. Aangezien mijn motorblok ook niet meer in de wagen zit, was de vraag of ze het omslaan van het nummer ook op locatie konden doen. De eerste keer was het antwoord afwijzend , maar ze konden wel op locatie de wagen voorzien van een zegel. Hierna kon ik op eigen gelegenheid het schutbord verwijderen en de auto afmaken. Wanneer de wagen dan weer rijdbaar was kon ik hem met zegel aanbieden bij de RDW, alwaar het nummer opnieuw ingeslagen zal worden en de nodige papierhandel af zal worden gehandeld. Hierbij was een vereiste dat het het originele blok er ten tijde van het aanbrengen van het zegel in zat en ten tijde van het aanbieden bij de RDW De tweede maal dat ik contact opnam was het niet mogelijk om de wagen op locatie te voorzien van een zegel, maar moest de koets naar de RDW worden gebracht voor het opnieuw inslaan van het nummer. Het blok hoefde daarbij niet gemonteerd te zijn. Mijn advies dus, laat de gang van zaken even goed op papier zetten, zodat je later geen problemen hebt met alsnog omslaan van het chassis. Natuurlijk is er zoiets als een vertrouwensbeginsel, maar het is zo lastig aantonen als je niet het één en ander zwart op wit hebt staan.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. Last edited by polopower : 18-06-2008 at 17:40. |
#25
|
||||
|
||||
Dat is allemaal goed om te horen.
Het zal allemaal wel goed komen, we zijn niet de eerste die dit kunstje doen. Succes!
__________________
www.vwgolfmk2.tk |