Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 23-06-2008, 07:23
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Je huidige pomp levert ook wel voldoende, meeste zitten rond de 5bar.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #42  
Old 23-06-2008, 11:40
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Oke, dan hoef ik die niet te vervangen.

Maar hoe wordt dat gedaan met het tellerpaneel? Ik ga kijken naar een 16V blok uit een '94 Corrado. De tellerbak die ik nu voor de 8v heb is met 2 stekkers dus als ik eentje van een 16V met 2 stekkers uit kan halen kan ik die dan gewoon aansluiten? Of zit de kabelboom van de tellers vast aan de motorkabelboom van de 16V en is het van die kabelboom afhankelijk welk paneel ik nodig heb?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #43  
Old 23-06-2008, 17:58
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Niemand die er antwoord op kan geven?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #44  
Old 24-06-2008, 07:56
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Als je nu een teller hebt met 2 aansluitingen heb je nog het oude type kabelboom en zekeringkast....een 94er Corrado heeft een nwer type kabelboom en zekeringkast......
Dat wordt dus de hele kabelboom incl. zekeringkast overzetten
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #45  
Old 24-06-2008, 08:38
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Als je nu een teller hebt met 2 aansluitingen heb je nog het oude type kabelboom en zekeringkast....een 94er Corrado heeft een nwer type kabelboom en zekeringkast......
Dat wordt dus de hele kabelboom incl. zekeringkast overzetten


Dus de motorkabelboom en de zekeringkast moet ik omzetten, de interieurkabelboom kan ik laten zitten?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #46  
Old 24-06-2008, 21:36
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Moet ik ook de interieurkabelboom overzetten als ik naar nieuw type zekeringkast ga?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #47  
Old 07-08-2008, 14:56
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

De knoop is doorgehakt... Omdat ik momenteel geen plaats heb om de golf om te bouwen naar 16V ga ik de 8V PF die ik nog heb liggen opnieuw opbouwen.

Maar nu ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen welke diameter zuigers ik nodig heb om mijn motorinhoud te verhogen naar 1900 cc.
Graag zou ik ook graag adressen en eventuele (richt)prijzen willen hebben voor een nieuw setje zuigers in deze maten..

Of is het eventueel mogelijk om zuigers van een andere motor te gebruiken om 1900 cc te krijgen?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #48  
Old 07-08-2008, 17:07
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Ik zou zeer zeker de zuigers in de USA gaan halen met de huidige dollarkoers!

om een echte 1900 te krijgen zou ik voor minimaal 82,5mm gaan. Ikzelf heb 83mm zuigers, daarmee kom je op een slagvolume van 1870cc. Dat noemt men een 1,9ltr.

Neem meteen zuigers die je compressieverhouding verhogen, dit komt het koppel ten goede. Dit verhoogd wel de kans op pingelen, om dat te voorkomen tank je dan het beste 98octaan benzine.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #49  
Old 07-08-2008, 18:17
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Ik zou zeer zeker de zuigers in de USA gaan halen met de huidige dollarkoers!

om een echte 1900 te krijgen zou ik voor minimaal 82,5mm gaan. Ikzelf heb 83mm zuigers, daarmee kom je op een slagvolume van 1870cc. Dat noemt men een 1,9ltr.

Neem meteen zuigers die je compressieverhouding verhogen, dit komt het koppel ten goede. Dit verhoogd wel de kans op pingelen, om dat te voorkomen tank je dan het beste 98octaan benzine.


Bedankt voor de tip, ik zal eens gaan neuzen in de USA.. Dus je rijdt zelf met een 1900 PF?

Heb je misschien ook nog tips qua merk en hoe kan ik erachter komen of de zuigers compressieverhogend zijn?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #50  
Old 08-08-2008, 12:45
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Bedankt voor de tip, ik zal eens gaan neuzen in de USA.. Dus je rijdt zelf met een 1900 PF?

Heb je misschien ook nog tips qua merk en hoe kan ik erachter komen of de zuigers compressieverhogend zijn?


Nee, ik rijd zelf met een opgeboorde 1H G60, de boring is vergroot van 80,6mm naar 83,0mm...

Zelf rijdt ik nu met JE zuigers uit de US via Rodney Huss ( www.jrcmotorsports.com )

Qua Compressieverhouding zou ik eerst uitzoeken welke de PF standaard heeft, en daarna kijken wat je wilt, en dan daarop je keuze baseren.

Wil je een extreem bewerkte motor of wil je een 1900 om te kunnen zeggen dat het een 1900 is bijvoorbeeld..? Je hebt van die figuren die dat mooi vinden om te zeggen, en dan is de cylinderkop bijvoorbeeld nog stront-standaard en het effect van de zuigers kompleet teniet gedaan omdat de rest nog origineel is....dat idee.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #51  
Old 10-08-2008, 16:03
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Ik heb een keer geinformeerd naar zuigers van wiseco, ook 83mm geloof ik...prijs lag rond de 600 euro voor de set
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #52  
Old 19-08-2008, 21:47
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Nee, ik rijd zelf met een opgeboorde 1H G60, de boring is vergroot van 80,6mm naar 83,0mm...

Zelf rijdt ik nu met JE zuigers uit de US via Rodney Huss ( www.jrcmotorsports.com )

Qua Compressieverhouding zou ik eerst uitzoeken welke de PF standaard heeft, en daarna kijken wat je wilt, en dan daarop je keuze baseren.

Wil je een extreem bewerkte motor of wil je een 1900 om te kunnen zeggen dat het een 1900 is bijvoorbeeld..? Je hebt van die figuren die dat mooi vinden om te zeggen, en dan is de cylinderkop bijvoorbeeld nog stront-standaard en het effect van de zuigers kompleet teniet gedaan omdat de rest nog origineel is....dat idee.


De bedoeling is om een flink bewerkte motor te bouwen die wel nog goed betrouwbaar is en geschikt voor dagelijks gebruik..
Hoever ik hiermee wil gaan daar ben ik nog niet over uit, wel weet ik dat het geen jaren project moet worden aangezien mijn hudige blok zijn beste tijd wel gehad heeft
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #53  
Old 20-08-2008, 18:52
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Ik heb nog een goede pf motor te koop,
ligt nu nog in de auto.
PB maar als je interesse hebt.
Reply With Quote
  #54  
Old 20-08-2008, 21:00
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by gti_power
Ik heb nog een goede pf motor te koop,
ligt nu nog in de auto.
PB maar als je interesse hebt.


Bedankt voor jouw aanbod maar ik heb al een goede PF motor liggen thuis...
Succes met de verkoop
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum