Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-07-2009, 08:39
isomis isomis is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 5
Default Westfalia kopen

Ik zit al ongeveer 2 jaar te twijfelen of ik een westfalia moet kopen. Voornaamste reden dat ik het steeds niet doe is als je op een camping staat en je moet boodschappen doen, dat je hele inboedel meeneemt. Ben bang dat dingen gejat worden.

Echter sta nu wel op het punt om er eentje te gaan kopen. Echter ik zit te twijfelen voor wat voor één ik er moet gaan.

Op dit moment is deze te koop op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/262919728

De vraag is alleen is het niet één al ellende als je voor zo'n goedkoop gevalletje gaat? Of is het beter om voor zo'n één te gaan: http://link.marktplaats.nl/230524542

Wat raden jullie aan een beginnende westfalia rijder?

Is er nog er een website op het internet waar tips staan als je zo'n camper gaat kopen? Waarop je moet gaan letten bij aankoop?

zag ook nog deze twee:
http://link.marktplaats.nl/264545160
http://link.marktplaats.nl/258086152

Last edited by isomis : 14-07-2009 at 08:46.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2009, 09:50
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Die T3 ziet er nog heel netjes uit. Vraag bij bezichtiging naar de rekening van de revisie motor.

De 1.6 is een degelijke motor die bij goede behandeling heel wat km kan hebben. Wel heeft hij weinig vermogen wat een rustige rijstijl afdwingt. Een verbruik waar een T4 TDI nog een puntje aan kan zuigen is dan de beloning

Kijk voor aankooptips eens op www.teedrie.nl Kijk ook eens op www.bus-forum.nl
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2009, 10:40
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Die t3 is niet echt goedkoop ivm die t4, die is een stuk goedkoper naar mijn mening..

T4's van voor 97? hebben nog het oude stuurhuis waar veel problemen mee waren, en roesten ook heel erg..

Dus de t3 is een betere keus..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #4  
Old 14-07-2009, 11:01
isomis isomis is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 5
Default

hoeveel zouden jullie bieden voor die t3?

Er schijnen wel wat roestplekjes te zijn op de carrosserie volgens de eigenaar. Hij is wel belastingvrij!

Is het verstandig om zo auto altijd te laten keuren bij anwb keuringspunt voordat je hem koopt?

hoeveel rijden deze autoootjes? 1 op 10?

Ik zelf vind deze camper beter: http://link.marktplaats.nl/230524542

Last edited by isomis : 14-07-2009 at 12:16.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-07-2009, 12:41
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ik zou zelf voor puur op vakantie te gaan ook eerder een t4 kopen, maar dan wel een nieuwer model, 97 en nieuwer, deze vertonen niet meer zoveel kinderziektes en roesten een stuk minder..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 15-07-2009 at 10:48.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-07-2009, 13:14
isomis isomis is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 5
Default

de t4's boven 1997 kosten aardig wat meer, maar als ik het goed begrijp zou jij eerder dan voor een t3 gaan als het budget niet hoger dan 10.000 mag zijn?
Reply With Quote
  #7  
Old 14-07-2009, 13:24
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Ik zou persoonlijk altijd voor een t4 gaan, ik kan me niet voorstellen dat een t3 kan tippen aan de luxe en de brute kracht van die dikke 5 cilinder tdi.

Heb zelf een echt mooie grijze T4 te koop, die zou je zelf naar eigen wens kunnen ombouwen?
Reply With Quote
  #8  
Old 14-07-2009, 14:46
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Geert_Sneek
Ik zou persoonlijk altijd voor een t4 gaan, ik kan me niet voorstellen dat een t3 kan tippen aan de luxe en de brute kracht van die dikke 5 cilinder tdi.

Heb zelf een echt mooie grijze T4 te koop, die zou je zelf naar eigen wens kunnen ombouwen?


T4 ombouwen kun je vergeten, krijg je geen camperkenteken op, of je zal al met hefdak en alles moeten ombouwen en zelfs dan is het moeilijk geloof ik, moet een bepaalde liter inhoud hebben..

De 2.4 5-cilinder heeft niet echt veel pk, brute kracht kun je vergeten, maar ik geef toe een t4 zal meer luxe hebben.

En Isomis er is indd een heel groot prijsverschil tussen oudere t4's en die na 97 en dit komt vooral door die redenen die ik geef, ik kijk er zelf ook vaker voor.. Je kunt het beste eens in Duitsland kijken, daar liggen de prijzen stukken lager, maar nog een T4 camper in goede staat is gewoon een dure auto, kijk maar eens naar de nieuwprijzen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #9  
Old 14-07-2009, 15:35
isomis isomis is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 5
Default

ik kan het wel betalen, echter ik wil niet zoveel geld neerleggen voor een oude auto. Tevens ben ik een beginner en wil ik niet gelijk groot beginnen, maar wil ook niet zo heel veel ellende krijgen met mijn camper.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-07-2009, 16:25
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
T4 ombouwen kun je vergeten, krijg je geen camperkenteken op, of je zal al met hefdak en alles moeten ombouwen en zelfs dan is het moeilijk geloof ik, moet een bepaalde liter inhoud hebben..

De 2.4 5-cilinder heeft niet echt veel pk, brute kracht kun je vergeten, maar ik geef toe een t4 zal meer luxe hebben.

En Isomis er is indd een heel groot prijsverschil tussen oudere t4's en die na 97 en dit komt vooral door die redenen die ik geef, ik kijk er zelf ook vaker voor.. Je kunt het beste eens in Duitsland kijken, daar liggen de prijzen stukken lager, maar nog een T4 camper in goede staat is gewoon een dure auto, kijk maar eens naar de nieuwprijzen..


Oke, ik wist niet dat er een speciaal camper kenteken bestond, weer wat bij geleerd

En ik rij zelf in een 2.5 TDI 5-cilinder, en dat is zeer zeker wel brute kracht ik rij zelfs liever in m'n bus dan in menig gewone luxe wagen.
Maar ik blijf er bij dat een t4 veel geschikter is voor lange reizen.

Suc6 met de aankoop!
Reply With Quote
  #11  
Old 15-07-2009, 10:51
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Heb je indd gelijk in, mijn vader rijdt er ook 1 dagelijks, fijne auto's..

Alleen zo'n camper kost nieuw gigantisch veel, en je komt erg weinig rond de 10k tegen, dus weet waar je aan begint, ik denk dat je t dan beter kunt laten dan een hele goedkope te kopen..

Camperkenteken heeft het voordeel dat je maar 3 maanden verzekering/belasting hoeft te betalen.
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #12  
Old 15-07-2009, 12:02
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Belasting vrij is gewoon een heel groot voordeel, en zorgt er ook voor dat de wagen bij goed onderhoud zijn waarde zeer goed zal behouden! Een T3 is een prima auto om lange stukken te rijden, de kleine motor zal het in de bergen wel moeilijk hebben, maar daar valt mee te leven.

Zelf ga ik 3-4 keer per jaar naar Polen in mijn T3, en geloof me, menig T4 heeft minder ruimte als ik (zeker voorin) Weliswaar heeft een T4 standaard meer luxe, maar een T3 kun je mbv de besparing op MRB inrichten zoals je wilt. Verzekering zal bij 2e auto pakweg €75 kosten (oldtimer)

Dit zal de keuze voor jou niet makkelijker maken, voor mij zou de keuze heel makkelijk zijn. Gewoon lekker belastingvrij, en met een lage verzekering gaan cruisen, met een verbruik tussen 1:11 en 1:13 Dit verbruik wordt gehaald met die kleine motor, daar lever je dan snelheid voor in. Dat is wel iets wat je je moet realiseren.

De hoogste berg is voor een T3 bereikbaar, alles gaat alleen wat langzamer, en voor minder kosten!
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote
  #13  
Old 20-07-2009, 09:55
isomis isomis is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 5
Default

hoeveel zouden jullie betalen voor deze t3: http://link.marktplaats.nl/262919728

Ik ga morgen kijken. Volgens de verkoper heeft hij paar kleine roestplekjes maar niks ergs. Hij had hem een jaar geleden gekocht in Duitsland en geïmporteerd, maar zijn vrouw vindt het niks en daarom moet ie hem weer verkopen.

Hij zegt dat de motor helemaal gereviseerd is en dat je dat kan zien aan de slangetjes.

Zat dit op het internet te lezen: http://bvb.punt.nl/index.php?r=1&id...1&tbl_archief=0, wat een onderhoud!!! kan ik zeker ook verwachten als je een t3 koopt

Last edited by isomis : 20-07-2009 at 10:40.
Reply With Quote
  #14  
Old 24-07-2009, 08:06
mylittleretro's Avatar
mylittleretro mylittleretro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 92
Default

Zou toch om een rekening vragen...nieuwe slangetjes erop zetten kan iedereen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum