![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo
Ik heb een klein probleem met mijn Jetta G60 en hoopte dat jullie me konden helpen. Afgelopen week heb ik in de ochtend voor werk, 2 keer met een geheel lege accu gestaan. Ik heb hem moeten starten met start kabels. Dan reed ik naar werk, en 8 uur later kon ik gewoon starten en terug naar huis rijden. In de ochtend was hij dan weer leeg. Dus vrijdag toen ik thuis van werk kwam heb ik de accu eruit gehaald, en aan mijn snel lader gehangen om hem helemaal op te laden. Maar de lader zei meteeen dat de accu vol was. Ik heb hem doorgemeten en hij stond op 13.4 volt, dus gewoon netjes. Dus denk ik dat mijn auto ergens stroom lekt. Ik heb de plus van de auto gehaald, een ampere meter op 10 gezet, 1 pin op de plus en 1 pin op kabels die ik van de plus had gehaald. Hij las 0.33 ampere. Dit is toch heel weinig voor een 40 ampere accu? Doe ik de test verkeerd? of weet iemand wat ik anders moet doen? bedankt |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je meter staat toch wel op DC he? Zo ja, dan meet je op zich goed, lijkt me idd dat je ergens lekstroom hebt. 0,33A*40Ah= 13,nogwatuur voordat je accu leeg is.
Trek eens een voor een je zekeringen eruit en check op de meter of de lekstroom verdwijnt. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ik vind het zo ie zo al een vrij lichte accu voor een G60.
Bij mij zat er een 65A accu in. Maar die liep ook vrij snel leeg vond ik. Een nadeel bij een G60 is de naloop bij een warme motor. Dan heb je een stuk gereden en denk je zow mijn accu is weer aardig opgeladen. Klopt....maar na bijna 10 minuten gaat de naloop aan. Dan staan 10 minuten lang je koelventilator en je brandstofpomp te draaien. Heb je alsnog een zwakke accu.
__________________
Dutch.Dub member |
#4
|
||||
|
||||
![]() Denk in ieder geval dat je een zwaardere accu nodig bent voor een G60 ik had in de mijne een 62 ampere in zitten en dat werd me toen ook geadviseerd.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#5
|
|||
|
|||
![]() allereerst bedankt voor de reacties. Het klopt inderdaad dat het maar een klein accutje is. Maar heb al wel gezien dat een grotere moeilijk plaatsen wordt vanwege de intercooler buis die in de weg zit.
En wat jij zegt Arne is natuurlijk ook niet geweldig, dat ie na 13 uur leeg is...dus toch maar zeer binnenkort zekeringen gaan trekken. Toen ik de 0.33 ampere kreeg heb ik geloof ik wel goed gemeten want als ik de binnenverlichting dan aan zette gaf ie net boven 1 ampere aan. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Blijft je kofferbakverlichting of het handschoenevak niet branden
|
#7
|
||||
|
||||
![]() 330 Milliampère is zeker een te grote lekstroom.
Normaalgesproken kan er best een stroompje van rond de 10-20 milliampère lopen om de radio en eventuele centrale deurvergrendeling etc. onder spanning te houden. ![]() Het makkelijkste opzoeken waar het probleem is de zekeringen er een voor een uittrekken en kijken in welke 'groep' er teveel stroom loopt. (Ik heb afgelopen week het zelfde gehad, door slechte zekeringenbak bleef me interieurventilator doordraaien als ik de sleutel uit het contact had.) ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Wat bij mij de accu leeg trok was de radio die ondanks dat ik hem uit drukte toch aardig wat stroom trok. Dus heb ik de radio via de geschakelde plus aangestuurd.
Ik weet niet of hij bij jou nog op constante stroom wordt aagestuurd?? |
#9
|
||||
|
||||
![]() ik zou ook eens beginnen met meten bij de dynamo, heb zelf ook wel eens gehad dat de dynamo een klein beetje stroom blijft trekken.
![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Hey
Ik heb destijds ook hetzelfde probleem gehad, mijn accu was ook op iets van een 13uur bijna helemaal leeg. Bij mij lag het probleem bij de ombouw destijds. Het blauwe draadje van de dynamo (controlelampje), zat bij mij op een verkeerd stekkertje, waardoor de dynamo constant 12v bekrachtgingstroom kreeg. dit zou je voor de zekerheid eens kunnen controleren, is wel een fout die meer voorkomt denk ik. gewoon meten als contact afligt, of je dan 12v op de blauwe draad krijgt. kan uiteraard nog iets anders zijn ook, ik wil alleen maar helpen ![]() Mvg |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Alle reacties helpen ![]() Heb alleen nog geen tijd gehad dus nu koppel ik de accu elke nacht los (niet echt prettig maar ja, dan start ie iig wel de volgende dag) ik denk dat dit weekeind pas lukt met tijd dus laat het dan wel weer weten. nogmaals allemaal bedankt |
#12
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel lekstroom mag een Cabrio MKI hebben? Wat is een beetje normaal?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
"73 Käfer ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() volgens mij is die berekening van 13 uur niet helemaal goed...
[A]*[A]*[h]= [A]²*[h] en niet [h] getallenvoorbeeld: (2*2*3=12) als je het deelt krijg je wel uur uit: [A]*[h]/[A]=[h] getallenvoorbeeld: (2*3/2=3) Dus, na 40/0,33=120 uur zou hij pas leeg moeten zijn. Maar zoals al gezegd is, als hij in de naloop gaat, zal het stroomverbruik wel een stuk hoger liggen, en dan trekt hij je accu lekker leeg! (natuurlijk ook in samenwerking met de ietwat hoge ''lekstroom'') Toch maar een grotere accu!! (als je de accu lostrekt elke keer gaat hij niet in de naloop, dat besef je hopelijk!!)
__________________
Groetjes, Larsje qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it." Last edited by larsje : 23-06-2010 at 13:28. |