![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo ! gisteravond weer even lekker beziggeweest met de golf , ik had wat last van verhoogde turbodruk (tot wwel 2 bar !!!), wat resulteerde in een steeds in de noodloop springende motor!
Op zich mooi dat het noodloopsysteem erop zit ,maar als je dan gaat accelereren ,en dan ga je van 1,5 bar turbodruk in één keer naar 0,5 .........dan trekt de auto ineens een stuk minder snel ! Nu is het een kwaal bij de Variabele turbo's ,dat ze met verloop van tijd kunnen gaan volroeten ,en dan werkt het variabele systeem niet meer goed ,en komt dan niet meer in de ruststand terug . Er zit dus een VNT 15 op deze auto (in dit geval één van een passat 115 pk ) ,en VNT wil zeggen , Variable Nozzle Turbo . Bij dit systeem heb je geen wastegate ,maar is de turbouitlaat die regelbaar is dmv verstelbare schoepen , welke de ruimte waar de uitlaatgassen doorheen gaan verkleinen of vergroten .daardoor is de turbodruk bij hoge en lage toeren mooi regelbaar en heb je bij alle toeren een hoog koppel . Maar zoals bij onze variant rijd deze auto alleen maar korte stukjes en word niet vaak echt goed warm , wat resulteerd in een hoge mate van roetvorming in de turbo . En dan wil op t laatst de verstelling niet meer werken door de dikke roetlaag in de turbo. Gelukkig zijn we allemaal heel creatief en hebben m'n zwager en ik de turbo er gister afgehaald en schoongemaakt ! ![]() Er waren een paar bouten en moeren die een beetje tegenwerkten ,maar met een dikke hamer en beitel kom je vaak een heel eind ![]() ![]() Zo zag de turbo eruit van binnen ![]() ![]() Zwager aan t werk ![]() ![]() Lijkt heel grof werk ,maar de roet moet er goed uit gehaald worden , en met een hele zachte messing borstel wil het mooi schoon . Ook de rest is gedemonteerd van binnen schoongemaakt met een borsteltje , fijn schuurpapier en daarna nog eens goed nagelopen . Daarna de boel weer gemonteerd ,en de auto rijd weer Super !!!! Een wereld van verschil ,de motor pakt bij elk toerental weer mooi op ,en is weer erg soepel ! Nu ga ik zelf ook meer in deze auto rijden ,om de motor nu vaker goed warm te laten worden ,en te 'ontroeten ' ![]() Vanmiddag de auto nog maar even gewassen ,kan ie weer mooi schoon t nieuwe jaar in ! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Echt een prachtige bak!
Leuk werkje hebben jullie gedaan. |
|
|||
|
|||
![]() ach naar een paar keer ken je het haast uit het hoofd ahhahaah
maar hij ken nu weer een mooi tijdje mee |
|
||||
|
||||
![]() Turbo doet t nog steeds super ,en ik heb weer wat origineels op de kop kunnen tikken voor de variant !!!
![]() Een set dubbele koplampen met DE lenzen ! Geruild met mijn eigen lampen , met een andere forummer (B@rt ) Deze set is echt als nieuw!! geen krasje ,steenslag ,helemaal niks mis mee ! Nieuwe set H1 vision plus erin gezet , en reeds gemonteerd . De behuizing zal deze zomer nog in de kleur komen ,maar deze set is in zo'n mooie staat ,dat als de glanszwarte behuizing mooi is gepoetst , het niet eens opvalt dat die niet mettalic is nu!! En er zit een erg goed stuk licht in ! Ik ben er iig heel erg blij mee !! ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ziet er netjes uit Wytze, past er goed bij
![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat ziet er verdorie niet slecht uit hoor Wytse. En fijn voor je dat de motor weer goed loopt nu.
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() phoeee kijkt ie nu boos ...
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is ook de bedoeling , heeft de auto ook wat een agressievere uitstraling ![]()
|
|||
|
|||
![]() Damn, wat een gaaf smoeltje zeg.
Wat is dat voor onderlip in godsnaam? Vind hem wel heel erg mooi moet ik zeggen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is yachting Henry lloyd spoiler , schijnt alleen in frankrijk geleverd te zijn door vw , op een speciale Mk3 variant uitvoering . Ik heb m gekocht van Alberto , die heeft m weer van iemand uit belgie voor zover ik weet . Is zelfs orgineel Volkswagen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Netjes!
|
||||
|
||||
![]() Die koplampen staan 'm prachtig wytze, mooi snuitje zo! Maar op een of andere manier vind ik de wielen hier niet echt meer bij passen...
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dit wou ik ook net schrijven ![]()
|
||||
|
||||
![]() Komt wel klaar jongens , dit zijn ook 'winterwielen"
![]() Zodra ik de rode jetta heb verkocht ,dan gaan er wel weer wat veranderingen plaatsvinden ,maar dat zal wel van t zomer worden . Heb al wel leuke ideëen voor de golf . ![]()
|
||||
|
||||
![]() staan er mooi in, die lampen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Vanaf dit weekend mag ik de golf gebruiken voor woon/werk verkeer !
De golf heeft er een broertje bijgekregen in de vorm van een groene 1,6 vari ! ![]() te volgen in het Variant part II topic ![]() Gisteravond nog even de audio van de rode jetta geinstalleerd in de zwarte, dus kan ik met een goede sound de weg op ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
yachting Henry lloyd was en uitvoering in italie om presies te zijn ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Maar vanaf vanmorgen heeft de golf ook weer nieuwe Apk ! Had al een paar nieuwe banden besteld , en die zijn er vanmorgen omheen gekomen , maar ik vond gisteravond nog een paar kleine 'afkeurpunten' , want beide achterwiellagers waren aan vervanging toe ,en ook was er een fuseekogels met wat speling , dus heb ik die vanmorgen ook nog vervangen . Kunnen we weer een jaar vooruit !
|
||||
|
||||
![]() Vanmorgen tussen de bedrijven door nog de auto even kunnen poetsen , en dat was ook wel nodig na een 'zware' winter
![]() Ook zijn ze hier eind vorig jaar bezig geweest met het asfalt ,en dat heeft ook de nodige teer op de auto achtergelaten ben ik wel achtergekomen . Maar na een paar uurtjes ziet ie er weer een stuk beter uit ![]() ![]() ![]() ![]() Zo kan ie morgen wel naar de VW speed midwintermeet dacht ik ![]()
|
||||
|
||||
![]() Geile karre!
|