Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Ideeen en opmerkingen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-04-2011, 19:32
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default Quoten en afbeeldingen

Vaak bij het browsen over het volksforum en speciaal in foto topic's, merk ik dat hele lappen foto's ge-quote worden. Dit resulteert er in dat je meermaals door lange lappen foto's zit te scrollen.
Nu zie ik dat ze op andere forum's bij quoten van een afbeelding een link plaatsen ipv een afbeelding. Ik weet niet of het qua techniek makkelijk is om te implementeren in het forum, maar het leest wel een stuk fijner.


Ik post bijvoorbeeld:

Mijn wielen bla bla.







De quote zou er dan zo uit zien

Quote:
Originally Posted by Roy 1.6

Mijn wielen bla bla.

Afbeelding
Afbeelding




Grtz.
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #2  
Old 13-04-2011, 14:43
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2011, 23:21
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Vind het er niet direct overzichtelijker op maken als je alleen maar een linkje hebt staan, waar je eerst weer op moet klikken of je misschien wat er mee kunt.

Rechter muisklik op de foto die je wilt quoten,
Eigenschappen,
Selecteer de URL,
Ctrl+C
Quote de hele post,
Verwijder alles binnen de "quote"-code,
Type [ img ] (zonder spaties) binnen de "quote"-code,
Druk hierachter Ctrl+V,
Type hierachter [ / img ] (zonder spaties),
Schrijf je comment buiten de "quote"-code,
Klaar.

Lijkt heel veel werk, maar heb je het eenmaal gedaan, is er geen ruk meer aan. Beetje moeite van de gebruiker mag ook gevraagd worden.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 14-04-2011, 00:15
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

En als elke Ep Oorklep op die manier reageert op dezelfde foto heb je zo weer 10x dezelfde foto achter elkaar staan op de zelfde page.

Wat mij mooier lijkt, maar ik vraag me af of dit binnen het huidige programeerwerk haalbaar is:

1. Bij quoten alle afbeeldingen tot urls reduceren;
2. Als je met je muis over een gequote afbeelding (een URL) hover verschijnt deze, de rest van de pagina gaat dan tijdelijk op zwart.

Zoals je dit bij de image viewer van tweakers.net ook wel ziet, maar dan meer geautomatiseerd.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-04-2011, 00:23
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
En als elke Ep Oorklep op die manier reageert op dezelfde foto heb je zo weer 10x dezelfde foto achter elkaar staan op de zelfde page.

Wat mij mooier lijkt, maar ik vraag me af of dit binnen het huidige programeerwerk haalbaar is:

1. Bij quoten alle afbeeldingen tot urls reduceren;
2. Als je met je muis over een gequote afbeelding (een URL) hover verschijnt deze, de rest van de pagina gaat dan tijdelijk op zwart.

Zoals je dit bij de image viewer van tweakers.net ook wel ziet, maar dan meer geautomatiseerd.


Ongeveer zoals dat bij Hyves ook was bedoel je, waarmee daar de bende eerst vast- en daarna leeggelopen is?

Die domme plug-ins allemaal vertragen de zooi alleen maar. We zijn toch niet debiel, we kunnen toch zelf wel een klein beetje inschatten wat wel en niet nodig is om te quoten aan plaatjes.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #6  
Old 14-04-2011, 16:18
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
En als elke Ep Oorklep op die manier reageert op dezelfde foto heb je zo weer 10x dezelfde foto achter elkaar staan op de zelfde page.

Wat mij mooier lijkt, maar ik vraag me af of dit binnen het huidige programeerwerk haalbaar is:

1. Bij quoten alle afbeeldingen tot urls reduceren;
2. Als je met je muis over een gequote afbeelding (een URL) hover verschijnt deze, de rest van de pagina gaat dan tijdelijk op zwart.

Zoals je dit bij de image viewer van tweakers.net ook wel ziet, maar dan meer geautomatiseerd.


VF is liefdewerk oud papier, en om het zo stabiel mogelijk te houden blijft het ook zo veel mogelijk out-of-the-box software.
Custom features zijn erg leuk, maar sites worden er traag en onstabiel van als je de tijd en/of resources niet hebt om ze te onderhouden.

Daarnaast, quotes met url ipv linkjes zijn naar onze mening irritant, juist omdat een groot deel van de posts technisch van aard zijn. Als er een vraag of antwoord gesteld wordt met direct een plaatje gequote, "praat" dat makkelijker dan eerst weer een nieuw venster te moeten openen met álléén dat plaatje
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2011, 10:23
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 832
Default Wegemmeren foto's bij quotes

Ik vind het storend om steeds dezelfde foto's te zien als iemand iets quote, vooral als er een posting wordt gequote met meerdere afbeeldingen.
Dit 'vervuild' niet alleen de thread, maar ook wordt het er niet overzichtelijker van.

Is het niet een idee om bij de quote-rules automatisch in te bakken dat de codes [ IMG] en [ /IMG], wijzigen in [ URL] en [ /URL], en deze standaard opent in een nieuw tabblad ?
Mocht iemand geïnteresseerd zijn om welk afbeelding het gaat, kan deze de link aanklikken.

Zelf plaats ik een extra spatie tussen de IMG-codes als in een posting quote met afbeeldingen of wijzig ik handmatig de IMG-codes in URL-codes.

Misschien wordt in mijn idee een punt van verbetering gezien.

Groetjes,

Richard
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82
Reply With Quote
  #8  
Old 23-09-2011, 10:42
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,007
Default

Ja, vind ik ook wel. Als het 1 foto is gaat het nog. Maar soms worden 10 foto's gequoted en dat is wel een beetje irri.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-09-2011, 15:35
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

ik laat meestal gewoon 1 code staan .. dus [img]. Dan is het duidelijk dat er gereageerd wordt op een reactie met foto's. Het is snel zat terug gekeken om welke foto's het gaat, even terug scrollen is minder werk dan alle foto's in een nieuwe pagina openen vind ik.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 29-09-2011, 22:28
4rings's Avatar
4rings 4rings is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 230
Default

als ik Quote, dan knip ik vaak zelf al in de Quote.
of het moet mij om die foto te doen zijn.

maar als ik het mij goed herriner van mijn vBulletin tijd is het een kwestie van een vinkje in de opties.
weet zo 1,2,3 niet meer waar.
__________________
Audi A4 Avant
Porsche 944
Reply With Quote
  #11  
Old 30-09-2011, 10:01
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

in nieuwere versies wel ja. We zijn bezig met een flinke update op korte termijn en dan staat dat aan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum