Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-05-2013, 11:51
Boekie Boekie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 3
Default GTI-bumper op Jetta MKII?

Hallo,

ik ben Kees, ik woon in Essen, Belgie, dit ligt net onder Roosendaal. Ik had enkele vraagjes;
Ik heb vorige week een Jetta MKII gekocht van 1988. Deze heeft wat schade aan de voorkant, aan de passagierskant. De wagen is origineel uitgerust met de smalle bumpers en een plastic lijst over de spatbordrand, die ook verder loopt onder de steenslagplaat (een soort bumperlip dus), en die gaat zo door tot aan de chauffeurskant. Bij het ongeluk is het spatbord, bumper, gril en koplamp toch wel flink beschadigd en ben ik opzoek gegaan naar vervangstukken. Ik heb via een 2ehands-site een Jetta gevonden met GTI-bumpers. Ik heb bij deze persoon dus de spullen gaan halen maar nu viel het mij op dat daar dus geen bumper-lip en dergelijke opzit. Ook mis ik de plastic steun op het spatbord aan de chauffeurskant. De steun waar je de bumper over schuift dus. Maar nu vroeg ik me dus af of die plastic spatbordranden die ik nu op mijn Jetta heb ook aansluiten op de GTI-bumper. En van welke wagens ik zo'n plastic steun voor op het spatbord kan halen, aangezien de donorwagen waarvan ik de spullen heb iets te ver staat om er enkel voor een steun naar toe te gaan. Ik heb de Jetta nog niet bij mij thuis staan, enkel de bumper enzo, vandaar dat ik niet kan passen.

Mvg Kees
Reply With Quote
  #2  
Old 17-05-2013, 12:08
Niels16GL Niels16GL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 35
Default

Als je de lijsten ook rondom de wielkasten hebt, sluit het volgens mij wel goed aan bij de bumper. Zonder lijsten lijkt het gewoon raar.

Als je een dikke bumper monteert kan je de onderste lip onder de keienvanger, en de keienvanger zelf, wel weglaten. Voor de dikke bumper moet je dan opzoek gaan naar een lip, eentje van een GL uitvoering is het mooiste. Die van de GTI is namelijk veel dikker volgens mij. De steunen voor aan je spatscherm kan je nog nieuw kopen, maar volgens mij heb ik er ook nog wel een aantal liggen. In ieder geval moet je ze van een auto halen met dikke bumpers (GL/GTI/G60 of bepaalde uitvoeringen van de Jetta).
Reply With Quote
  #3  
Old 17-05-2013, 19:12
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Die steun hangt er van af welke soort bumpers je neemt, als je met GTI bumpers de dikke bumpers bedoeld heb je een andere steun nodig als voor de dunne bumpers. Maar je hebt ook dunne gti bumpers dus ik weet niet welke jij nodig hebt.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 17-05-2013, 20:59
Boekie Boekie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 3
Default GTI-bumper op Jetta MKII?

Oké bedankt voor de respons. Ik post nog wel een foto van welke bumper er nu op staat en welke bumper er op moet. Ik ben de wagen net op gaan halen dus heb nu al een iets beter idee hoe het allemaal in elkaar zit. Ik ga toch terug naar de donorwagen rijden zondag, ik neem het andere spatbord met de steun mee en het volledig interieur. Want het interieur van de mijne was te versleten om nog netjes te krijgen..

Groetjes
Reply With Quote
  #5  
Old 18-05-2013, 07:15
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default

Zoals hierboven al aangegeven, moet je voor het plaatsen van "dikke" bumpers een paar kleine aanpassingen doen:

-Andere geleiders op je spatborden
-Spoiler-lip van de stenenvanger verwijderen
-Stenenvanger verwijderen

Als je plastic lijsten om je wielbogen hebt, sluit het alleszins redelijk aan.
Het ziet er echter beter uit als je ook de "dikke" lijsten-set overplaatst, dus met dorpelkappen erbij. Die wielboog-lijsten sluiten namelijk aan op de dikke bumpers.

Zelf heb ik ook dikke bumpers op een dunne lijstenset gehad, en mij stoorde het niet echt, het is maar net wat je zelf wilt.





Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote
  #6  
Old 20-05-2013, 22:08
Boekie Boekie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 3
Default

Bedankt voor de foto, dit vind ik inderdaad geen lelijk zicht. Hier zou ik zelf zeer tevreden mee zijn, bedankt voor je duidelijke uitleg!

Gr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum