Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 30-03-2014, 17:14
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Ziet er goed uit! Leuk om je zo bezig te zien! Heb t zelf ook zo gedaan. Gewoon in de schuur gespoten

Miss nog ff een tip, als je alles in de grondverf hebt staan, nevel er dan even met een ander kleurtje even wat druppels over heen. Als je dan alles uitschuurt blijf je de verf zien op de deukjes als die er zitten.

Dankjewel
Zal dat in mijn achterhoofd houden!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #62  
Old 02-04-2014, 19:30
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Eergisteren de brandstofpomp er eens onderuit gehaald. Had een mysterieus benzinelek maar zag niet van waar het kwam. Eens eruit vanalles getest maar kon nergens een lek vinden. Gezien het rond de aasluitingen met verschillende leidingen wat vochtig was vermoed ik dat er gewoon een paar klemmetjes niet goed vast zaten, benzine spoot er ook niet uit maar druppelde op verschillende plaatsen naar beneden.







Gezien alles er toch uit was heb ik gelijk de brandstoffilter vervangen, wist namelijk niet wanneer dit laatst gebeurd was, en hij zag er al vrij oud uit.
Voor de banjo koppelingen gebruikt VW een soort rondellen met aan de binnenkant een rubber randje, als dichting. Kon deze nergens vinden hier in de buurt en heb dus O-ringen gebruikt. Benieuwd of dit zal houden.

Dan heb ik me op de achterremmen gestort. Zoveel vastgeroeste bouten... Ik kreeg alles los tot ik bij de remzadels kwam. Zijn twee inbus schroeven maat 8 en ze zaten zodanig vast dat ik er maar eentje met de losse hand heb los gekregen. Ik heb dan besloten een stuk van mijn remschijf te slijpen zodat ik de schijf er af kon halen en dan aan de achterkant van de bouten kon om daar ook met WD40 te spuiten.







Dan heb ik met een schroevendraaier zoveel mogelijk vuil en roest uit het gaat geprutst en altijd maar weer WD40 opgespoten. De bout steek namelijk niet helemaal door het remzadel en dat kleine gat dat overblijft zat vol geroest. Daarna heb ik wat geklopt tegen het remzadel zodat het omhoog draaide (onderste schroef was eerst los) en de combinatie van WD40 en continu het omhoog te draaien en weer naar beneden heeft de bovenste bout losgemaakt.
Aan de andere kant heb ik dezelfde tactiek gevolgd, heb enkel hitte moeten gebruiken om de eerste bout los te krijgen.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.ne...3d4&oe=56B81BD5

Meteen laten zandstralen door een vriend van me die om de hoek woont, for free


En vandaag heb ik de lagerschalen in de achterste remschijven laten persen en dan de roulementen erin gestoken, lekker vettig!







En heb ook alle uitlaatrubbers vervangen, deze waren zo verduurd als iets, begrijp niet dat 2 vd 3 het nog niet geknapt waren...
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 31-10-2015 at 15:57. Reason: linkje laatste foto gefixt
Reply With Quote
  #63  
Old 12-04-2014, 15:06
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Auto loopt en rijdt ondertussen weer, stationair lopen is nu bijna perfect. De motor damp alleen nogal, en benzinelek is nog steeds niet opgelost...

Heb een topic voor die probleempjes gemaakt in het Golf en Jetta MKII board gezien er daar meer mensen kijken, en meer mensen met specifieke kennis het zien.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125535
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #64  
Old 19-04-2014, 18:52
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Carrosseriewerk schiet nu ook aardig op, wel veel tijd verloren aan het kofferdeksel. Het stuk waar de nummerplaat hoort waren en paar roestige puntjes waar ik het ergste roest uit had weg gekrabd, daarna er hammerite over gedaan. Dacht dat als ik erover zou schuren het mooi vlak zo komen dan, niet dus. Hammerite is niet makkelijk af te schuren en dan maar besloten om heel het stuk kaal te maken. Iets te grove lamellenschijf gebruikt een hup de vorm was uit het metaal, allemaal kleine putjes en bobbeltjes. Dan maar met plamuur zoveel mogelijk alles weggewerkt, maar gaat niet perfect zijn. Al doende leert men zeker?




Dan maar begonnen aan de auto.

Achterpaneel was lichtjes geblutst en had ooit iemand al op geprutst met plamuur maar was slecht gedaan dus besloten dit helemaal kaal te halen. En dan met plamuur het weer mooi strak proberen te maken, fingers crossed...

Ook op de achterflank waren er wat roestpuntjes, deze eerst uitgeschuurd maar waren er zoveel dat er nogal veel plamuur op het paneel zou belanden, zou te veel knoeiwerk zijn dus besloten ook dat paneel kaal te maken. Deze keer met een P60 schijf op schuurmachine en nu is het gelukt om de vorm er in te houden.







Verder heb ik de dorpels ook kaal gemaakt, zaten vol lijmresten van zwarte beschermingsfolie. Ga er anti steenslag overspuiten. Het achterpaneel onde de bumper ga ik met de hand met P80 opschuren en daar komt dan ook anti steenslag over, ik weet het dat is meer dan er af-fabriek opzit maar wat meer kan geen kwaad vind ik. En is nu ook geen deel van de auto dat echt mooi moet zijn. Na het spuiten wil ik over de dorpels nog wel zwarte folie plakken, maar moet nog uitzoeken hoe en wat. Gewoon voor de looks, ziet er beter uit. Misschien zo 3M vinyl dat ze gebruiken voor te wrappen. Dat zijn zorgen voor later

Auto moet over 4 weken klaar zijn.. Of toch eruitzien als een auto en rijden (doet ie gelukkig al!) en veilig zijn. Wie zin heeft om het na het spuiten mee in elkaar te komen zetten is altijd welkom
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 31-10-2015 at 15:50.
Reply With Quote
  #65  
Old 20-04-2014, 17:33
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Lekker bezig.
Succes met het spuiten !
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #66  
Old 07-05-2014, 22:29
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Shon
Lekker bezig.
Succes met het spuiten !

Dankjewel!

Auto is sinds eergisteren gespoten, lekker rood! Het is goed gelukt, alleen een paar plaatsen op het dak die ik niet perfect geplamuurd heb en op de linkerzijflank heeft de verf een beetje gelopen. Ik heb Rust Oleum CombiColor gebruikt, hoef je ook geen grondlaag te zetten en is vrij dik. De binnenkanten van de deuren heb ik met p180 geschuurd en deze zijn perfect glad nu. Had me dus veel tijd bespaard als ik dat op voorhand wist want heb nu alles mooit geschuurd tot p400 wat dus niet nodig was want de verf vult p180 krassen Daarstraks nog alle deuren enz gespoten, hier is het iets minder goed gelukt. Paar plaatsjes waar zo kleine puntjes zijn waar de verf precies niet wou hechten. Nochtans alles grondig ontvet en gepoetst..











Even ter vergelijking met hoe hij was toen ik hem kocht:

__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 31-10-2015 at 15:53.
Reply With Quote
  #67  
Old 07-05-2014, 22:47
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Waarom niet gelijk de motorruimte meepakken, ivm wetgeving in Belgie of iets??
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #68  
Old 08-05-2014, 15:40
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by R.icky
Waarom niet gelijk de motorruimte meepakken, ivm wetgeving in Belgie of iets??

Neen de auto moet 16mei af zijn, is mijn eindwerk voor school. En als ik de motorruimte mee wil spuiten moet de motor eruit, neemt teveel tijd in beslag. Ik heb totaal geen ervaring, is de eerste auto ooit waar ik aan werk dus alles gaat een beetje trager
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #69  
Old 11-05-2014, 20:16
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default










Het werk schiet nu goed op, al vind ik zelfs bij het monteren nog steeds problemen. Heb nieuwe deuren gekocht maar ze niet gepast voor ik ze herspoot. De voorste deur aan de passagierszijde past niet op de hengsels. Ik heb nagemeten met de andere deuren, de scharnieren staan 3mm verder uiteen dan op de andere deuren die wel passen. De hengsels op de auto zelf zijn even ver uit elkaar als de hengsels voor de andere deuren. Hoe valt dit op te lossen? De scharnieren zien er vrij recht uit, valt niet direct opt dat iets scheef zit.

Ik dacht misschien het gat van 1 vd hengsels een beetje uitslijpen, maar wel verticaal en niet horizontaal zodat de deur horizontaal geen speling kan hebben. Maar gaat dit wel werken?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 31-10-2015 at 15:54.
Reply With Quote
  #70  
Old 11-05-2014, 20:36
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Ziet er goed uit zo in 't rood.

meet even de afstanden op tussen de originele en de oude deur.. wel vreemd.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #71  
Old 11-05-2014, 20:58
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ziet er goed uit zo in 't rood.

meet even de afstanden op tussen de originele en de oude deur.. wel vreemd.

Ja ik hou ook wel van de rode kleur, ben tevreden met mijn keuze. Is RAL 3000.
Het is een aantrekkelijke kleur, iedereen die de auto ziet wil hem aanraken en erover wrijven En contrasteert mooi met de hella achterlichten en de bumpers.

Zal de scharnieren eens nameten morgen, het probleem als ik de hengsels wil aanpassen is dat ik moet weten welk scharnier de boosdoener is anders gaat mijn deur te veel omhoog of te veel omlaag hangen... Heb de verkoper eens beleefd gemaild om te informeren hiernaar.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #72  
Old 12-05-2014, 05:41
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Kan je niet bijvoorbeeld eerst de bovenste bout monteren, daarna deur dicht doen, past ie dan goed zit het probleem in de onderste, zo niet, andersom proberen, is het dan nog niet goed zit het in beide scharnieren
Reply With Quote
  #73  
Old 12-05-2014, 10:27
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Ik zou het ook proberen met eerst 1 schanier
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #74  
Old 17-05-2014, 21:44
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Het is gelukt met de deur, was het onderste scharnier dat fout was. Zat 2mm te laag, heb dan op het hengsel van de auto met een stiftslijper 2mm uit het gat geslepen naar onder en de deur past!

Vandaag had ik presentatie, dit was namelijk een project voor school, dus heb gisterennacht nog tot 3 uur voortgewerkt. Hij is nog niet helemaal af, interieur moet nog af, koppeling vervangen en benzinelek nog eens bekeken worden. Maar hij rijdt Deze ochtend toen ik hem wou starten om naar school te rijden wou hij niet aanslaan, je kan je wel inbeelden wat voor een stress dit opeens meebracht. 's nachts startte hij nog perfect. Bleek dat ik de kabel van de bobine per ongeluk had losgetrokken bij het monteren van de ruitenwissermotor vanvoor. Sloeg meteen aan toen die er weer op zat








__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 31-10-2015 at 15:56.
Reply With Quote
  #75  
Old 24-05-2014, 22:27
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #76  
Old 25-05-2014, 15:54
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Mooi
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #77  
Old 25-05-2014, 16:26
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

mooie look, die mistlampen staan 'm ook goed!
Maar waarom heb je je voorruitrubber meegespoten?
Reply With Quote
  #78  
Old 26-05-2014, 14:11
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

En wat vonden ze van je project geworden?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #79  
Old 08-06-2014, 10:49
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by KennyH
En wat vonden ze van je project geworden?

ze waren super tevreden en onder de indruk, op dat vlak zit het wel goed

Quote:
Originally Posted by Berrychello
mooie look, die mistlampen staan 'm ook goed!
Maar waarom heb je je voorruitrubber meegespoten?

Dankje! Voorruitrubber moest sowieso vervangen worden, en heb dus iets minder nauwkeurig met de afplakband gewerkt daar. Komt nog een nieuwe in, maar heb er nog geen tijd voor gehad.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #80  
Old 31-10-2015, 15:59
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Goed nieuws! De auto is gisteren door de keuring geraakt!!

In tussentijd is het interieur helemaal opgefrist en compleet gemaakt



is de koppeling vervangen en heb ik alle keerringen op de versnellingsbak vervangen



en is het schakelmechanisme gereviseerd geweest



Heel de elektriciteit is ook in orde gebracht, dit was één puinhoop. Zo was de massakabel van de ABS pomp doorgeknipt waardoor deze geen druk meer maakt en ik het remsysteem niet kon ontluchten. Eens dit gemaakt was is het remsysteem ontlucht, is de dynamische remkrachtverdeler vervangen evenals de flexibele leidingen vanachter.

De dimlichten werkten ook niet. Dit probleem lag in de hendels aan het stuur. Het klikmechanisme werkte niet meer naar behoren. Heb die schakelaar dan helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gestoken waarna het weer werkte.

De claxon werkte ook niet, omdat het relais ervoor verdwenen was. Ik mis ook de tweede claxon die in de vleugel zit, als iemand die nog heeft te koop liggen laat het me dan weten

Verder lekte hij nog steeds brandstof aan de catchtank waar de pomp in zit. Na het vervangen van alle dichtringen en de uiteinden waar de brandstofleidingen mee vastzitten op de doos lekte hij nog steeds. Bleek een klein barstje in een naad onder de aansluitingen van de terugvloeileidingen te zitten. Heb dit helemaal toegesmeerd met blauwe loctite vloeibare pakking en voorlopig houdt dit toch.

Oh ja, heb de foto's in heel dit topic ook gerepareerd. Zijn allemaal gelinkt uit Facebook maar zij hadden hun manier van URLs genereren voor foto's blijkbaar aangepast waardoor alle links stuk waren.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 31-10-2015 at 16:20.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum