Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #121  
Old 04-04-2006, 22:14
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
Nee hij hangt nergens tegenaan. Ik heb wel veel moeten draaien aan het spruitstuk om de vorige uitlaat eraf te krijgen, kan het zijn dat er schade is opgelopen? Heeft het misschien zin om de eerste demper ertussen te laten en de 2de (het platgeslagen ding) te laten zitten? Hoe meer gas je geeft, hoe erger het trouwens ook wordt (bijna kwadratisch neemt t toe haha)


Het zou best kunnen ja dat het daardoor komt....probeer het eens zou ik zeggen.....

Volgende keer is het trouwens beter om de pijp los te slaan dan te draaien, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur

Reply With Quote
  #122  
Old 04-04-2006, 22:17
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Ook geprobeerd met slaan, maarja dat wilde echt niet. Dus ik had de moordenaar op het spruitstuk gezet en die vastgehouden, maarja helemaal voorkomen dat het draait doe je toch niet ! Bedankt ik zal hem morgen wel eraf halen en eens kijken! Het rare is, het komt echt bij de aansluiting van het spruitstuk op het eerste rechte stuk pijp vandaan... Misschien dat ik de buis er wat verder op moet schuiven (hij kan nog een stukje, maar dat was teveel werk...want de buis was gedeukt)?
Reply With Quote
  #123  
Old 04-04-2006, 22:19
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
Ook geprobeerd met slaan, maarja dat wilde echt niet. Dus ik had de moordenaar op het spruitstuk gezet en die vastgehouden, maarja helemaal voorkomen dat het draait doe je toch niet ! Bedankt ik zal hem morgen wel eraf halen en eens kijken! Het rare is, het komt echt bij de aansluiting van het spruitstuk op het eerste rechte stuk pijp vandaan... Misschien dat ik de buis er wat verder op moet schuiven (hij kan nog een stukje, maar dat was teveel werk...want de buis was gedeukt)?


Daarom vroeg ik al of het flexibele deel geen opdonder heeft gehad
Reply With Quote
  #124  
Old 04-04-2006, 22:31
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Ik zal morgen héééééél voorzichtig alle dempers er weer onder zetten en dan luisteren wat het doet ! Als het het dan nog doet heb ik meteen een goede aansporing om er een spagetti op te zetten ! Harstikke bedankt!
Reply With Quote
  #125  
Old 05-04-2006, 11:16
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Humm dan laat ik het denk ik maar wezen. Geef ik dat geld wel weer aan wat anders uit, heb nog steeds geen radio...
Reply With Quote
  #126  
Old 22-05-2006, 16:49
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Audi-gasklephuis zit er bij mij ook op, hebben jullie daar gewoon zo,n koperkleurig statonair stelschroefje in zitten?
Bij die van mij zit er op die plaats gewoon een gat, met een haaks buisje waar een rubberen slang opzit.
Hoe kan ik dan het toerental afstellen??!!
Reply With Quote
  #127  
Old 06-03-2009, 17:33
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

ik haal even een oude koe uit de sloot ( kan je niet zeggen dat ik de search niet gebruik ) .


heeft dit nu echt nut , , bedoel heb je er merkbaar winst mee ?

en als het goed werkt , heeft het dan nog nut om later ooit over te gaan op Webers ? heb het over een 1.6 EG . met wat aanpassingen ..
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #128  
Old 06-03-2009, 18:54
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

De doorlaat van het originele gasklephuis is aanmerkelijk kleiner dan die van een 16v of audi 5e. Je motor zal dus makkelijker lucht aanzuigen en sneller op toeren komen.
Reply With Quote
  #129  
Old 06-03-2009, 22:59
VR6golf2 VR6golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 52
Default

Tip..

Luchtweger met de spinkop kan je zo overzetten op het luchtfilterhuis van de DX.De luchtweger van een EG, heeft trouwens ook een dunwandige kom zoals de 16V..De luchtopbrengst is groter.

Let wel op de alle banjobouten ( naar de injektoren/5e injektor/warmdraairegelaar op het onderblok ) dezelfde doorlaat hebben!
Die van de EG/KR zijn namelijk groter dan van de DX of EV( is bijna identiek als DX alleen zijn de injektoren luchtomspoeld )
Mocht je een gaskleppenhuis van EV gebruiken ( klep 2 is ook aanzienlijk groter ) dan moet je de aansluiting van de luchtomspoeling op het gaskleppen huis afdoppen bij gebruik op DX.

Ik heb 12 jaar geleden deze aanpassingen op mijn Pirelli GTI ook al gedaan.
Heb toen ook een gasklephis van 16V Kr gebruikt en zoveel mogelijk materiaal op het inlaatspruitstuk weggehaald...Gasklep nummer 2 botst namelijk met lucht tegen het bestaande materiaal van het inlaatspruitstuk.Dat is zonde van de meeropbrengst die dit gaskleppenhuis zou moeten geven.Mocht je deze opbrengs maximaal willen benutten, dan zou je eigenlijk een dikke lasrups moeten aanbrengen, zodat je met bewerken weer verder kan.

Je hebt ook een inlaatspruitstuk met dikkere buizen bij de EG motoren.Al met al was de brandstof opbrengst + lucht veel groter bij EG...Bij de 16V KR hebben ze eigenlijk bij VW deze meeropbrengst op nieuw toegepast..

Als je de DX gaat opvoeren, kan je zelfs de vacuum gestuurde warmdraairegelaar van de 16V KR gebruiken.Daarbij stuurt het vacuum ook een stukje brandstofverrijking...

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Nou, zoals ik me nu heb laten informeren moet de complete injectie van een 16v zonder grote problemen op mijn DX motor passen.

Last edited by VR6golf2 : 06-03-2009 at 23:06.
Reply With Quote
  #130  
Old 06-03-2009, 23:13
VR6golf2 VR6golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 52
Default

Het koppel neemt toe....Maar om het volle effekt te benutten, zou je ook de luchtweger met spinkop + alle banjobouten naar de injektoren + extra injektor + banjobouten op de warmdraairegelaar moeten gebruiken vanaf de EG of van de 16V KR.

DAn heb je een aanzienlijke aanwinst qua koppel...

Wat ook een must is, als je DX met een G nokkenas uitgerust is ( even kijken op de nokkenas ), zou je een andere klepspeling ( in koude toestand !!)moeten toepassen.15 in 30 uit zorgt ook voor een ruimere spoeling/brandstofmengsel ...

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
De doorlaat van het originele gasklephuis is aanmerkelijk kleiner dan die van een 16v of audi 5e. Je motor zal dus makkelijker lucht aanzuigen en sneller op toeren komen.
Reply With Quote
  #131  
Old 06-03-2009, 23:25
VR6golf2 VR6golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 52
Default

Ja, het heeft degelijk nut, mits je maar alles overzet!
In principe kan de K-Jetronic makkelijk meehobbelen met 193 PK..

Ik heb een Hartman 16V Kr gehad en draaide zelfs met de ongewijzigde K-Jetronic van de 16V...Toch gewoon 193 PK bij Joop Kok destijds...

En de aangepaste K-Jetronic op mijn Pirelli inclusief andere klepspeling + 4-2-1 en een goede uitlaat met 52 doorlaat gaf op de rollenbank 125 echte pk's en een aardig stijle koppel weergave....

Overigens moet je een EG echt goed bewerken wil je echt winst boeken.Ze zijn bij VW niet voor niets over gegaan op de DX met verbrandingsruimte meer op de zuigers.
Bij de DX konden ze door deze ontwerpaanpassing zelfs met brandstof/lucht opbrengst downsizen...

Ze hebben wel ooit een EG gebouwd met 170 pk...Een flinke cilinderkopbewerking/onderblok aanpassing ...Wel draaiende met Kugelfischer injektie van de 2002 van BMW

Quote:
Originally Posted by peter88
ik haal even een oude koe uit de sloot ( kan je niet zeggen dat ik de search niet gebruik ) .


heeft dit nu echt nut , , bedoel heb je er merkbaar winst mee ?

en als het goed werkt , heeft het dan nog nut om later ooit over te gaan op Webers ? heb het over een 1.6 EG . met wat aanpassingen ..
Reply With Quote
  #132  
Old 06-03-2009, 23:29
VR6golf2 VR6golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 52
Default

Om precies te zijn gaat het om gasklep 2.De eerste is vrijwel identiek..


Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
De doorlaat van het originele gasklephuis is aanmerkelijk kleiner dan die van een 16v of audi 5e. Je motor zal dus makkelijker lucht aanzuigen en sneller op toeren komen.
Reply With Quote
  #133  
Old 06-03-2009, 23:32
VR6golf2 VR6golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 52
Default

Let wel op dat je een 4-2-1 spagettie neemt!4 - 1 is alleen leuk als je echt hoog in toeren blijft rijden...
Algemene karakter van 4-2-1 is meer koppel onderin, veel levendiger middengebied.

Quote:
Originally Posted by TD15
Ik zal morgen héééééél voorzichtig alle dempers er weer onder zetten en dan luisteren wat het doet ! Als het het dan nog doet heb ik meteen een goede aansporing om er een spagetti op te zetten ! Harstikke bedankt!
Reply With Quote
  #134  
Old 06-03-2009, 23:35
VR6golf2 VR6golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 52
Default

Dan heb je een 8V gaskleppenhuis vanaf de Golf 2 EV kat.
Die heeft een grotere 2e klep dan de DX

Quote:
Originally Posted by RKR
Nou...vanavond mijn 8v klephuis eraf gesloopt en die van de 16v (gepolijste en wel) vergeleken...

Wat blijkt...ze zijn beide even groot haha! Zit qua diameter geen verschil in, alleen mis ik vacuum aansluitingen bij de 16v...

Ik ben nu dus maar mijn 8v aan t mooi, glad en netjes maken. Maar hoe kan dat, dat ze gelijk zijn? Is dat normaal voor een 8v EV blok, of is dit ooit al eens veranderd?

En dan nog wat, ik zie dat mijn sensor voor volledig gas los kapot is, kan dit kwaad? Zo ja, wie heeft er toevallig een , zo nee, wat doe hij eigenlijk ?

Thnx!
Reply With Quote
  #135  
Old 07-03-2009, 08:33
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

ok , dat is een hoop info in korte tijd .

het gaat bij mij om een EG ,waar een audi klep in zou moeten komen dan ??

tenminste dat was de bedoeling dacht ik .

zolang het maar wat winst ( koppel ) oplevert vind ik het prima .

wil alleen ook nog normaal kunnen rijden , zonder batman rookgordijn . of stotteren .


vr6golf2 :
maar die 125 pk , was alleen met een andere gasklep en een goede uitlaat ? .
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #136  
Old 29-01-2010, 14:35
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Heb de search al even gebruikt, maar niks bruikbaars gevonden. Om een nieuw topic voor één ja / nee vraag te openen vond ik wat onzinnig, dus zet ik het hier maar even neer.

Is er verschil tussen de gasklephuizen van een 1.8 16v met dikke buizen en dunne buizen? Of zijn de gasklephuizen altijd gelijk geweest?
Of is er enkel verschil tussen de PL en KR gasklephuizen?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #137  
Old 29-01-2010, 16:32
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

ik ben bezig gasklephuis vd audi 2.3 5cilinder pas te maken, op zich ook goed te doen.
ga je van org 41 ofzo , naar 49, uit me hoofd ... was glf ik net geen 10mm winst ofzo

heb ook nog een spinnenkop ve PL naast me DX liggen, maar weet niet of ik dit lopend krijg op DX systeem? miss iemand daar wat info over, aangezien daar extra/ andere aansluiting op zit.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]

Last edited by GJ007 : 29-01-2010 at 20:26.
Reply With Quote
  #138  
Old 29-01-2010, 22:02
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Enigste verschil in de luchtweger zit hem in de trechtervorm.. Kijk eens naar een audi,saab volvo of porsche (audi) of iets dergelijks..Je zou eens moeten zoeken naar een zo steil mogelijke trechter PL en DX zitten volgens mij geen verschil in.


Quote:
Originally Posted by GJ007
ik ben bezig gasklephuis vd audi 2.3 5cilinder pas te maken, op zich ook goed te doen.
ga je van org 41 ofzo , naar 49, uit me hoofd ... was glf ik net geen 10mm winst ofzo

heb ook nog een spinnenkop ve PL naast me DX liggen, maar weet niet of ik dit lopend krijg op DX systeem? miss iemand daar wat info over, aangezien daar extra/ andere aansluiting op zit.
Reply With Quote
  #139  
Old 30-01-2010, 00:43
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

d8 ik al, ik kocht hem dat het een kr-spinnenkop zou zijn, wist ik veel :P

zal dat eens uitzoeken!

maar welke steilheid bedoel je precies?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #140  
Old 06-07-2010, 18:30
GJH's Avatar
GJH GJH is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 144
Default

Zou iemand de diameter de grote klep van zo'n Audi gasklephuis na willen meten? En dat dan hier willen posten?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum