Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 09-01-2009, 00:47
Siepeltje's Avatar
Siepeltje Siepeltje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 201
Default

Door m'n ex. Het enige goede wat ik aan d'r heb overgehouden

Ik was eerder meer van de jappen, heb ook geroepen dat ik vw maar niks vond . Tot ik zelf een auto ging kopen/rijden. Ik kwam al snel terug van de jappen, met name honda. Dingen waren allemaal zo krokant als de pest en afgeragd enz enz.

Dus toen toch maar een vw aangeschaft. Wil nu niet meer anders
Reply With Quote
  #42  
Old 09-01-2009, 09:02
wiljan wiljan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 264
Default

ik ben besmet geraakt door vw virus,via vrienden , die reden allemaal type 1 en 2.en zo dus ook de stap gemaakt,de golf 2 vr6 die ik nu heb ging ik toen al mee naar baarlo,alleen was het toen nog een 8v,en zou nu niets anders meer willen , vw is toch wel mijn ding
Reply With Quote
  #43  
Old 09-01-2009, 09:08
--daniel--'s Avatar
--daniel-- --daniel-- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Default

Ik ben gebeten door een kever..
Reply With Quote
  #44  
Old 17-05-2009, 19:12
Lagolf's Avatar
Lagolf Lagolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 48
Default

Ik denk door mijn vader, op het moment dat ik veilig uit de buik was heeft hij 2 modelautotjes voor me gekocht, en heel bewust een Audi Quattro en een Golfje 1. Heb ze nog steeds

Heen en terugweg ook in een Golf 2 1600, die auto is nu van mij zelf.
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik
Reply With Quote
  #45  
Old 17-05-2009, 19:25
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

door mn broer had vroeger al vette golfjes.
was meteen verliefd.
heb nu 4 golfjes 2
2x 16v
1x GTI
1x 1.6

ben echt een golf 2 gek
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #46  
Old 17-05-2009, 19:47
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

weet alleen dat we vroeger alleen Volkswagens reden.

vaders: heel veel golfjes en vlak voor zijn overlijden (bijna 30 jaar geleden) nog een nieuwe orange Jetta

moeders: 16 jaar lang een Kever 1303 automaat ('72 of '73) en daarna 12 jaar een Golf mk1 1500cc uit 1979 automaat Canyon Metallic

ikke: eerste auto mk1 1600cc EG gti uit 1980 (8 jaar gehad) daarna uitstap gemaakt naar Mini en Mazda , Mini verkocht en een Golf mk1 Cabrio uit 1986 gekocht hierna begon alles weer te kriebelen, Mazda verkocht en een Golf mk1 gti uit 1980 erbij gekocht, voor het dagelijks verkeer een Polo 6n2 voor de vrouw en voor mij een Golf 3 Variant erbij dus ik ben weer aan de beterende hand

Nu 4 volkswagens bij de deur
Reply With Quote
  #47  
Old 17-05-2009, 20:31
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

Ik ben begonnen met opel en ja als als je vrienden opel rijden is vw geen optie

Heb na de opel een mitsubishi eclipse gehad, stoere bak met 18 inch eronder maar ja kwam er al snel achter dat je voor onderdelen je dood kan zoeken zeker met een eclipse. Heb toen de japanners maar afgezworen

De eclipse maar weg en heb ik een vento gekocht. een kamaraad had er een en mijn ex was er weg van. Dus maar een vento gekocht in de dikke cl uitvoering Maar wel met cv airbags en electrische ramen. Echt super bevallen die auto. Nou mijn ex had nog een honda civic, die maar ingeruild op een polo sdi. Had ik ineens 2 vw's op de oprit staan.

De polo is weggegaan voor een audi a4 avant tdi en de vento voor een golf1 gti. De audi is weg na beeindiging van de relatie en toen heb ik een golf1 1.9 td gekocht. Die auto heb ik nu nog en natuurlijk mijn abt vr6. Die heb ik geruild met mijn gti
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #48  
Old 14-02-2010, 15:22
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

ik ben begonnen met een golf mk1 uit 1983 een 1.5 c automaat gekocht voor 300 gulden reed prima en nooit problemen. mijn vrienden reden allemaal japanners die achterelkaar problemen kregen. dat zij voor mij al genoeg. heb na dat golfie ook japanners gehad maar dat was omdat het zo uitkwam. en wat ik al dacht met de nodige poblemen civic met versnellingsbak kaduk eclipse met motor problemen na het chippen weer een civic vastloper nu een galant voor mijn vriendin voledige onderstel motor versnellingbak vervangen. en voor mij zelf weer een golf mk1 uit 1982 geruild voor een scooter die ik voor 75 euro gekocht had. goude deal dacht ik zo.
het is een 1.1 c heb er een orgineel gti interieur in gedaan zit beter en staat netjes,
geen schuren of slijtage er op. wil nog een spucknapf stuur hebben en een ander blok er in. en het nodige las werk natuurlijk dat kan hij wel gebruiken. en dan muis grijs spuiten niet metalic. misschien bbs ronal of schmidt velgen er zitten nu rh velgen op.
en zo sluipt het oude virus de aderen weer in en ohja start slecht met de kou maar laat me niet staan aan de kant van de weg. dus doe mij maar een VW.
Reply With Quote
  #49  
Old 14-02-2010, 16:06
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

door mijn broer die had een mk2 diesel 85''
en heb rij les gehad in mk4 heb zelf 91'' 1.8gt en een 2.0 8v 95''a is
en nu een mk1 79'' ja wel 1.1 daily e klasse 95''
Reply With Quote
  #50  
Old 15-02-2010, 00:18
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

als klein mannetje vond ik vissen geweldig
en langs die weg liep een bochtig weggetje met vluchtheuveltjes,
maar Janus van het kamp wist zijn zwarte lage LUIDRUCHTIGE mk2 16V daar zonder problemen met een gangetje a 90 doorheen te knallen.

DAT WAS VET (mijn papa reed met een Volvo 440 dus dan ben je al snel impressed )

later wat bevriend geworden met hem, ookal had ik geen idee waar die brede langharige raar-ruikende-sigaretten boy het over had

het beeld van hem met zn 16v midden op de bevroren vijver zal ik nooit meer vergeten wat een gek, maar wat een apparaat!

voor mij stond het vast, ik wilde ook een 16v!

helaas, eerste auto was een mk2 1.3
2e was een mk2 16v
en nu ben ik wat braver en rijd ik lekker vento
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #51  
Old 15-02-2010, 07:18
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,449
Default

is bij mij al als klein mannetje begonnen toen in mijn oude straat er een aantal in een mk1 gti reden fel gekleurd met dikke geluids installaties, was toen een jaar of 5 weet er eigenlijk nauwelijks meer iets van.

maar eigenlijk is toen de auto intresse al begonnen wou altijd elk merk en model weten etc en met een jaar of 15 altijd auto's kijken het gehele net afspeuren zoeken naar eigenlijk enkelt maar vw's nu bijna 20 en zelf bezig met het zoeken van een vw

na het bezoeken van een aantal meetings zo vanaf mijn 17de en het mee kunnen rijde in de mk2 en vr6jes van me mate helemaal verkocht door het sfeertje en de auto's..
Reply With Quote
  #52  
Old 15-02-2010, 08:52
dieselken's Avatar
dieselken dieselken is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 222
Default

Door onveilige sex.....

















































Op de achterbank van een golfje 1 cabrio....
Reply With Quote
  #53  
Old 15-02-2010, 09:02
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #54  
Old 15-02-2010, 10:22
ben zine's Avatar
ben zine ben zine is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 601
Default

Ja duh, wat anders. Vraag eens aan mensen hoe ze er toe kwamen om dacia of hyundai te gaan rijden. Daar ben ik benieuwd naar.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut.
Reply With Quote
  #55  
Old 15-02-2010, 10:33
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Vraag jij 't dan.. mij interesseert het namelijk niet echt waarom mensen een Dacia of Hyundai gaan rijden..
Ik weet niet echt meer hoe ik besmet ben geraakt.. volgens mij heb ik het zelf een beetje gekweekt ofzo..
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #56  
Old 15-02-2010, 10:46
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

We hadden thuis jaren een mk2 1300 toen ik 18 was heb ik hier nog even in rond gereden.
Beviel met goed, maar natuurlijk hadden al de vriendjes, gti`s en v-tec`s.
Kortom er moest een GTI komen, uiteinde een MK2 8v(88ér) voor 500 euro gekocht, zo`n 1,5 meer rond gereden tot er een vangrail overstak. Veel geleerd van die auto, lekker aan gesleuteld.
Toen een maar een mooie edition one 8V(89ér) gekocht voor een goed prijs.
Nu rijd ik daar alweer 1,5 jaar in rond. Ben alweer 22.

Zo`n Mk2 bevalt me goed, makkelijk sleutelen, goedekope onderdelen en gewoon altijd starten.


Alhoewel het hierna miss wel tijd wordt voor iets nieuwers. Eerst maar me opleiding afronden(1,5 jaar nog)
Reply With Quote
  #57  
Old 15-02-2010, 10:48
OldSkool-II's Avatar
OldSkool-II OldSkool-II is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 755
Default

Denk via me broer, die had als eerste auto een Jetta, die er ook leuk uitzag.
Toendertijd reed ik nog Peugeot, en waren het allemaal k*t vw's

Blijk baar toch iets van blijven hangen, en nu blijft het af en toe alleen lastig om te kiezen tussen VW of Alfa...
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you."
Reply With Quote
  #58  
Old 20-03-2010, 09:28
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Post

Lang verhaal...

Tja...
De meesten hebben ouders, die al VW rijden.
Bij mij was dit niet zo; sterker nog: mijn ouders hebben allebei nog nooit een rijbewijs gehad! (ze zijn van '38 en '46)
Mijn vader was meer van de brommers en motoren.
Mijn moeder is destijds nog wel eens voor een automaten-rijbewijs gegaan en kocht toen alvast een DAF 33 (moet zo rond 1980 zijn geweest)
Ze heeft het papiertje echter nooit gehaald...
Van hun, had ik het dus niet...

Ikzelf haalde vroeger als kind al, altijd van die Brezan en Kamei-catalogi met accessoires en zat daar uren naar mistlampjes, spoilers etc. te staren
Ik tekende altijd al autootjes met spoilers enzo, hoewel je ze niet echt als een bepaald merk herkende...
Op mijn 18e kreeg ik ook wel zin in een auto, maar had geen geld voor de rijlessen. In dienst reed één van de jongens in een MkI cabrio, die laag en breed was en toen begon het wel erg te kriebelen.

Uiteindelijk heb ik in '92 mijn papiertje gehaald en kocht ik eerst een bruine Nissan Sunny sedan uit '84 met 256.000km op de teller.
Binnen de korste keren zat er al een spoiler, lichtmetalen velgen en een flinke stereo in...

Maar mijn buurman destijds had een witte MkII, die moest ik hebbben!... en ik kocht hem dus ook, uiteindelijk! (het was maar een 1.3 44 kW uit '84...) 5 jaar in gereden geloof ik...en ik werd toen volledig VW-besmet!
Volledig KAMEI X1 uitgebouwd, andere Kamei-grille, Zender achterklepspoiler, verlaagd, GTI-interieur, elektrieke aftermarket ramen 15"-OZ-velgen, kofferbak verbouwd met stereoset... Ben er ooit mee naar Baarlo geweest!



Toch daarna (weer een witte) Nissan 100NX '91 gehad (6 jaar probleemloos en dakloos mee gereden)
Ik kreeg later een collega (nu kameraad) die VW-minded was, dus het virus kwam weer boven...

Dus daarna weer VW; een echte GTI 8V deze keer! Het werd een dark burgundy edition one uit '89. M3-spiegels, 15", dikke bumpers, je weet wel...
Met deze had ik in korte tijd de klinknagels uit het vliegwiel èn de kachelradiator lek (dè twee meest voorkomende MkII-kwalen, volgens mij)...
...maar het virus bleef!
Intussen waren we aan een caravan gekomen, die geen goede combi was met deze GTI...



Dus toen maar (weer) een sterkere VW, maar nu eens géén Golf; dat heeft iedereen al...
Dus een brilliant-zwarte Vento 2.0 GT uit '93 aangeschaft. (ingevoerd)
Van standaard naar helemaal gepimpt; dÃ*t zag je bijna nooit (behalve op het VF): schroefset, xenon, 17"parabolen, LCD, PS2: uniek!



Later (2008) een tweede auto erbij Altijd al willen hebben, een Corrado G60 '89. Wat was die snel, terwijl-ie nòg zwaarder als de Vento was... En knalgeel Zo goed als orgineel gemaakt en toen weer in de verkoop.



Na een jaar begon het weer te kriebelen en kwam er naast de Vento een schade-GTI Fire and Ice '91 bij. (vond ik altijd al de mooiste MkII; paars metallic en een paars/bauw sport-interieur standaard) Voorschade opgeknapt en extra's erin: rolkooi, racegordels, Jetta-front, iets lager maar verder origineel met alle logo's, Estoril-velgen, stickers op de C-stijlen. Ik rijd er nu nog steeds in met veel plezier! (Dìt is dus mijn huidige hobby-auto!)





...ook als ik nèt uit de diamant-zwarte BMW E36 coupé 318 IS '92 stap, die inmiddels de Vento (net op tijd, roest!) heeft vervangen; BMW mèt leren interieur, dat rijdt ècht super-relaxed, maar.... VW blijft gewoon in mijn bloed...

PS: heb ook ooit samen met mijn broer een Honda CRX 1.6 16V '89 gehad; rijdt vet-hard.... rechtdoor... lekke koppakking, helaas.
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 20-03-2010 at 09:52.
Reply With Quote
  #59  
Old 20-03-2010, 09:46
Lady_Jetta's Avatar
Lady_Jetta Lady_Jetta is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 213
Default

Heb me laten mee slepen door broer Piet(sdi-tje)
__________________
Jetta fever
Reply With Quote
  #60  
Old 20-03-2010, 09:50
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

ik moest toen ik 18 werd een auto hebben, is een vw polo geworden en sindsdien ben ik vw-zot, mede door een vriend van me die daarin heeft geholpen
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum