Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-10-2016, 13:07
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default Uitlaatadvies nodig

Ik heb een 16 klepper met PL motor en zou graag wat aan de uitlaat doen. Zit nu een volledig originele uitlaatlijn onder, zou alvast graag een spaghetti spruitstuk monteren maar heeft dit veel effect op vermogen zonder de rest van de uitlaatlijn te vervangen of niet? En hoe zit het op het vlak van plaats, want die spruitstukken lijken me nogal omvangrijk en veel plaats is er niet in het motorruim.

Ik zou ook graag de katalysator eraf halen, heeft dit veel effect op vermogen of niet?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2016, 18:29
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik heb toen een spruitstuk van powersprint geplaatst (RVS) Ik kwam toen echter totaal niet meer uit met de Katalysator. Aansluiting en lengte kloppen niet meer. Omdat het vervagende spruitstuk een heel stuk verder onder de auto in loopt. Waardoor er minder plaatst is voor de kat.

Als einddemper heb ik een supersprint Magnum gehad, met midden demper er tussen. Deze heb ik er later tussen uit gehaald echter was het geluid toen wel mooi alleen werd je er op de snelweg gek van. Ik weet niet of je veel snelweg moet rijden? Anders zou ik je adviseren met midden demper een uitlaat lijn te pakken.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2016, 18:56
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,449
Default

hier heb ik een 4 2 1 rvs spruitstuk liggen en daar een rvs race kat aan vast gelast
de middendemper verwijderd met een rechte pijp. dit icm een supersprint tussendemper
en het orignele eind stuk. geen gezeur op de snelweg met herrie en toch een lekkere sound (vond ik)

dit geheel is overigens ook te koop






__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum