Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-06-2016, 16:20
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default CIS-E (KE Jetronic) hulp gevraagd!

Mijn 16V met PL motor erin loopt niet lekker nadat ik de ringetjes rond de injectors vervangen heb. De motor is door de vorige eigenaar afgesteld geweest om redelijk ok te draaien met het luchtlek dat hij had langs de injectors. Nu dit luchtlek weg is is de afstelling dus omzeep, zo erg dat de auto niet stationair draait en momenteel zelfs niet meer wil aan slaan.

Ontsteking is goed en staat op tijd, was afgesteld voor het vervangen van de injector ringen. Er zijn nergens luchtlekken, daar heb ik ook al naar gezocht.

Het probleem dat ik heb is dat alle afstelwaarden en procedures zoals beschreven in het werkplaatshandboek (die dikke van Bentley Publishers) uitgaan van stationair. Gezien de auto niet stationair wil draaien ben ik dus niets met deze info.

Wat ik dus zoek is een soort basis afstelling, die kan gedaan worden bij stilstaande motor. Een basis positie van de CO schroef en stationair schroef waarbij de auto op zijn minst aan slaat en blijft draaien, ook al loopt hij beroerd.

Iemand die me kan helpen?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #2  
Old 20-06-2016, 19:05
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

Ik denk dat jij het in je spinnekop moet zoeken. Injectoren uit de kop trekken en elk in een aparte maatbeker hangen, contact aanzetten en luchtweger een bepaalde tijd omhoog trekken. Als het goed is zit dan in elke maatbeker eenzelfde hoeveelheid benzine. Is dit niet het geval, dan moet je even opzoeken hoeveel de injectoren per minuut of seconde moeten geven en ze daar op afstellen. Pas daarna met CO gaan spelen.

succes
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2016, 20:19
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Hoor je de STK zoemen als je de auto op contact zet?

Weet je ook zeker dat de injectors er goed in zitten? Probleem bij een PL is dat je niet veel zelf kunt afstellen omdat hij dit groten deels zelfs regelt.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-06-2016, 11:44
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

STK zoemt bij het opzetten van contact, die is in orde. Injectors zitten er goed in. Bougies waren goed voor de problemen begonnen, nu zien ze aangeslagen van de roet = rijk mengsel. Dat komt overeen met mijn idee dat de motor afgesteld was om te compenseren voor de valse lucht die hij trok, en nu deze valse lucht weg is is de afstelling omzeep.

Hoe kan je de injectoren afstellen?

Voor het vervangen van de rubbers rond de injectors liep de motor perfect, enkel onder volle belasting in hoge toeren hield hij in omdat hij dan te veel valse lucht binnen trok.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #5  
Old 23-06-2016, 23:32
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zit er een benzine drukregelaar op KE jetronic net als bij de nog oudere K-jetronic? Als dat zo is vermoed ik dat daar flink aangedraaid is. Bij de K-jet zat deze aan de voet van de spinnenkop. Afstellen zal dan draaien aan die bout zijn en met een benzinedruk meter aflezen. Hoewel je bij de K-jet met twee druk meters moest afstellen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #6  
Old 24-06-2016, 08:39
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

De druk bij zowel K als KE-jetronic stel je af met vulringen op de systeemdruk begrenzer op de spinnenkop.

Ik heb een dure brandstofdruktest set aan moeten schaffen om e.e.a goed af te stellen en met succes. Zowel de mk1 GTI als de mk2 16v KR lopen perfect.

De CO heb ik op de testkast bij de dealer laten controleren bij de APK.

@ar1g3 de injectoren kun je niet afstellen , je kunt ze alleen onderling verwisselen zodat de opbrengst zo gelijk mogelijk is. Dit heb ik ook gedaan toen ik nieuwe injectoren monteerde.

Grt yal
Reply With Quote
  #7  
Old 29-06-2016, 20:52
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik heb toen afgesteld aan de hand van mA te meten over dat grijze kastje dacht ik. Die zit aan de zijkant van de spinnenkop.

Met de CO schroef moet je hem zo regelen dat hij op 10 mA komt. En dan zou hij al redelijk goed moeten staan. probleem is alleen dat jou motor niet loopt.

Je zou wel eens kunnen meten of je spanning meet over dat grijze kastje naast de spinnenkop. Dit is dacht ik een soort magneet klep. die regelt het benzine toevoer.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-07-2016, 22:14
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

http://www.cabby-info.com/fuel.htm

Ik heb via deze site redelijk wat info gevonden om k-jetronic afgesteld te krijgen.
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum