Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-03-2006, 09:27
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default Tellerbak uitbouwen

Hallo Allemaal,

Aangezien mijn tellerbak verlichting er nu helemaal mee opgehouden is en ik over een tijd APK heb en ik in het donker niet kan zien op de teller hoe hard ik ga. Heb ik maar besloten om leds te kopen en deze in te gaan bouwen.

Ik ben dus gisteravond met de zaklamp en een schroevendraaier in de auto gaan zitten en alles netjes losgedraaid.



Dat was de laatste stap, dat schroefje losdraaien en aan de andere kant precies nog zo eentje.





Wat mij opviel is dat de zwarte stekker links niet zoals de witte stekker rechts netjes aan de tellerbak zat. Ik on niet goed zien of de stekker uberhaupt wel goed aangesloten was.

Alles van mijn tellerbak deed het gewoon voordat ik begon met alles losdraaien en nu nog steeds. Dus waar is die zwarte stekker goed voor?

Maargoed die 2 schroefjes losgedraaid en dan moet je de tellerbak toch voorover kantelen? Stekkers en kabels loshalen en dan kan ik gaan solderen, toch?

Maargoed dat wilde dus niet, dat kantelen. Toen ik de schroefjes los had pakte ik hem bovenaan vast en wilde hem naar voren kantelen, nou meer als 4cm wilde hij niet. Hij bleef ook niet bovenaan haken. Het zit dus aan de achterkant of bovenkant.

Vervolgens maar de onderbak van het dashboard los gehaald, maar daar kon ik ook niet echt veel zien.

Aangezien ik geen zin heb om mijn tellerbak te slopen, wat moet ik nu doen, kan iemand me dat vertellen??

Bedankt voor de tips!

Voor alle foto's tot nu toe: http://www.mijnalbum.nl/Album=BYBLXJ7L

En zijn er hier ook how-to's? Ik heb ze namelijk nog niet echt gevonden...
Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2006, 09:56
Jelle
Guest
 
Posts: n/a
Default

De kabel van je kilometerteller heeft maar weinig speling.
Die moet je eers losmaken door met de hand van onder af achter de tellerunit deze kabel te verwijderen.
De aansluiting is een bajonetsluiting die je een kwartslag tegen de klok in draait om los te maken
Reply With Quote
  #3  
Old 15-03-2006, 10:03
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat ga ik vanavond gelijk proberen, als ik op mijn rug in de auto lig en tegen de onder/achterkant van de tellerbak aankijk, waar zit tie dan? Aan de rechterkant bij de KM teller of links bij de toerenteller, ga uit van het eerste...
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2006, 10:47
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,665
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Quote:
Originally Posted by Jelle
De kabel van je kilometerteller heeft maar weinig speling.
Die moet je eers losmaken door met de hand van onder af achter de tellerunit deze kabel te verwijderen.


Of langs de zijkant met je hand.


Quote:
Originally Posted by Jelle
De aansluiting is een bajonetsluiting die je een kwartslag tegen de klok in draait om los te maken


Niet uit mijn ervaring, de tellerkabel zit aan de klok vast met 2 'haakjes' (kan ff niet op de juiste naam komen). Door met je duim en wijsvinger de uiteindes van de 2 'haakjes' vast te knijpen kan de kabel van de klok losgetrokken worden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2006, 10:49
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,665
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Dat ga ik vanavond gelijk proberen, als ik op mijn rug in de auto lig en tegen de onder/achterkant van de tellerbak aankijk, waar zit tie dan? Aan de rechterkant bij de KM teller of links bij de toerenteller, ga uit van het eerste...


Niet nodig om op je kop te gaan hangen (en de onderkant van je dash los te halen), zie mijn vorige post.

De tellerkabel zit (voor de kijker) linksachter de tellerunit, direct achter je kilometerteller/snelheidsmeter (is een directe aansluiting op het mechanisme).
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2006, 11:05
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik zal wel eens proberen, wil toch eerst van onderen kijken, weet ik tenminste zeker dat ik de juist kabel loshaal!
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2006, 12:30
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,665
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Aan de achterkant zit maar 1 kabel vast en een slangetje voor je MFA (als je die hebt).
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2006, 20:07
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nou had hem eigenlijk vandaag eruit willen halen aangezien ik eigenlijk de leds morgen zou binnenkrijgen. Kon ik dat mooi voor vrijdag afmaken, vrijdag heb ik de auto namelijk nodig. Dan vrijdag maar zonder tellerbakverlichting rijden. Of heel misschien kan ik wel eerder weg van mijn werk

Maargoed mijne heeft idd MFA (was toch wel te zien op de foto's? ).

Maar nogmaals bedankt, als het af is zal ik wel een how-to schrijven. Hebben andere er ook nog wat aan...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum