Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-04-2014, 21:35
JVW77's Avatar
JVW77 JVW77 is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 203
Default Golf 1 1.8 16v

__________________
Verleden:
- Golf 1 1.6 automaat
- Golf 2 gti 1.8 16v
- Golf 3 vr6 highline
- Polo coupe 1.4
- Golf 4 gti v5 exclusive
- Polo 6n2 1.4
- Passat B4 2.0 8v
- Golf 1 Cabriolet

Heden:
- Touran



"Liebe scheiße....das ist V Wow!"
Reply With Quote
  #2  
Old 24-04-2014, 06:14
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Dat is nogal aan de prijs als je taxatie rapport 8000 aangeeft en je er 2 ruggen bovenop doet
Reply With Quote
  #3  
Old 24-04-2014, 09:23
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Tja, wat is de waarde hè, dat is waar het altijd om draait. Als de opgemaakte RM's niet in de taxatie zijn meegenomen, dan heb je al een verschil te pakken. Taxatiewaarde zegt i.m.o. niets over de marktwaarde. Heb ook wel aanmerkelijk hogere taxaties gezien voor auto's die ik dat absoluut niet waard vond. Kwestie van in gesprek gaan met verkoper en onderhandelen toch? Zou niet weten waarom hij anders de getaxeerde waarde al in de advertentietekst vermeld?
Reply With Quote
  #4  
Old 24-04-2014, 09:32
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Taxatiewaarde is inderdaad echt geen indicatie. Gisteren zijn bij ons 4 GTI's getaxeerd door Maikel de Munnik en hebben uitgebreid over gehad hoe en wat. Tegenwoordig is de gemiddelde leeftijd onder de taxateurs ongeveer 68 (zonder al te veel overdrijven) en de meeste van die mannen weten niet eens wat een schroefset is. Daarnaast heb je ook online taxaties en dan kan je er helemaal van maken wat je wil, je moet gewoon zelf invullen in welke staat de auto is, nou dat kan je allemaal bij elkaar liegen als je wil. Enige meerwaarde van een taxatierapport is dat je het nodig hebt om 'm all risk te kunnen verzekeren, maar dan nog moet het reëel blijven want als jij aan komt zetten met een rapport van 20k voor mk2 dan is er geen een maatschappij die zegt oh kom maar da's goed joh. Taxatie is geen optelsom, naar mijn wielen werd eigenlijk alleen naar de maten gekeken en of 't netjes was, maar hij kende die wielen niet eens, terwijl 't een setje wielen van 2500 euro is, maar dat vertaald echt niet 1 op 1 door naar de taxatie.
__________________
www.dubclub-online.nl

Last edited by Misha : 24-04-2014 at 09:35.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-04-2014, 09:42
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Mooi ding trouwens op een paar details na zoals koplampen, stalen bumpers icm brede achterlichten. Vind ik minder, maar is personal taste en snel te veranderen. Hopelijk is de Zender spoiler geplakt. 16V antenne is ronduit jammer.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-04-2014, 10:03
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Taxatiewaarde is inderdaad echt geen indicatie. Gisteren zijn bij ons 4 GTI's getaxeerd door Maikel de Munnik en hebben uitgebreid over gehad hoe en wat. Tegenwoordig is de gemiddelde leeftijd onder de taxateurs ongeveer 68 (zonder al te veel overdrijven) en de meeste van die mannen weten niet eens wat een schroefset is. Daarnaast heb je ook online taxaties en dan kan je er helemaal van maken wat je wil, je moet gewoon zelf invullen in welke staat de auto is, nou dat kan je allemaal bij elkaar liegen als je wil. Enige meerwaarde van een taxatierapport is dat je het nodig hebt om 'm all risk te kunnen verzekeren, maar dan nog moet het reëel blijven want als jij aan komt zetten met een rapport van 20k voor mk2 dan is er geen een maatschappij die zegt oh kom maar da's goed joh. Taxatie is geen optelsom, naar mijn wielen werd eigenlijk alleen naar de maten gekeken en of 't netjes was, maar hij kende die wielen niet eens, terwijl 't een setje wielen van 2500 euro is, maar dat vertaald echt niet 1 op 1 door naar de taxatie.


Dat bedoelde ik ook met 'niet meegenomen in de taxatie'. Als jij je auto verkoopt met duur setje wielen, dan wil je die 2,5K natuurlijk wel betaald zien. Getaxeerd of niet. En wat verzekering betreft heb je gelijk. Dat is een kwestie van goed afstemmen. Maar als de verzekeraar de taxatie accepteert en de getaxeerde waarde overneemt als verzekerd bedrag (beperkt)casco, dan zullen ze schades moeten afwikkelen o.b.v. de getaxeerde waarde ipv dagwaarde of wat voor waarde ook. Let wel op dat op de polis duidelijk een verwijziging naar het betreffende taxatierapport wordt opgenomen en houdt zelf ook de geldigheidstermijn van de taxatie in de gaten. En als je dure wielen niet goed of niet duidelijk zijn meegenomen in de taxatie, dan zou ik daar ook een afspraak over maken met de verzekeraar. Laat ze apart op de polis opnemen met benoeming van de waarde en lever zonodig foto's aan. Zal misschien een paar euro extra premie kosten, maar anders kun je wachten op discussies wanneer je 's ochtends je auto op kistjes aantreft... Als een erkend taxateur de wielen al niet op waarde kan schatten, dan kun je wel aanvoelen hoe een gemiddelde schadebehandelaar die jou centjes moet gaan uitbetalen er naar zal kijken...
Reply With Quote
  #7  
Old 24-04-2014, 10:29
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Áls ze de taxatie accepteren ja, maar er is geen een verzekeringsmaatschappij die jou met open armen verwelkomd met een taxatie van 20k op een golf 2. Ook al zit dat geld er bij sommige wel in (en nog veel meer ook), die mensen krijgen dat echt niet gerijmd. En het risico (gevoelsmatig) voor die verzekeringsboys is ook veel groter bij een Golfje GTI dan bij een MGB (noem eens wat), puur alleen door de reputatie die 'Golf GTI' meedraagt (petjesvolk, altijd lopen jagen, etc.). Terwijl er genoeg liefhebbers die auto's als youngtimers behandelen zoals ouwe bazen hun E-types, klassieke Ferrari's, etc. behandelen die tonnen waard zijn.

Ik ben benieuwd wat ze bij mijn verzekeringsmaatschappij zeggen, als het goed is krijg ik deze week het rapport nog thuis.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 24-04-2014, 11:16
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Helemaal mee eens, maar toch is enige nuance op zijn plaats. Voor het verzekeren van klassieke Jags en Ferrari's kun je zeker niet bij elke verzekeraar terecht. En zeker niet voor een paar tientjes premie per jaar. Verder worden er meestal de nodige eisen gesteld ten aanzien van stalling, gebruik en dergelijke. Zo'n ding mag dan bijv. na 19.00 u niet onbeheerd aan de straat staan en moet zwaar achter slot en grendel. De ouwe baas waar de Jag in de garage onder de villa staat kan hier doorgaans zonder moeite aan voldoen. Maar dat is bij de gemiddelde GTI hobbyist waar in een garagebox of aan de straat wordt gesleuteld iets minder goed voor elkaar. Ik zeg gemiddelde, want ook hier zijn natuurlijk uitzonderingen, net zoals er ouwe bazen zullen zijn die zo'n Jag of Ferrari kunnen mishandelen. Ook daar heb je als verzekeraar geen zicht op en daar zit ook deels t probleem. Als GTI liefhebbers hebben we daarnaast idd nog last van het 'petjesimago'. Maar op dit forum kunnen we helaas nog steeds met enige regelmatig lezen over lieden die meetings verzieken met asociaal (rij)gedrag. En in Reifnitz e.o. is ook elk jaar weer wat loos. Hoewel dit gelukkig excessen zijn, zal het algemene beeld dat van 'ons' bestaat niet snel veranderen. De goeden moeten hierdoor helaas weer onder de slechten lijden.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-04-2014, 15:32
JVW77's Avatar
JVW77 JVW77 is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 203
Default

Ik vind het toch bijzonder (positief bedoel hoor!), de leerzame / interessante discussie die ontstaat na het posten van een MP advertentie. Uit de inhoud van de discussie blijkt voor mij al overduidelijk dat er hier een zeer laag "petjes" gehalte is......
__________________
Verleden:
- Golf 1 1.6 automaat
- Golf 2 gti 1.8 16v
- Golf 3 vr6 highline
- Polo coupe 1.4
- Golf 4 gti v5 exclusive
- Polo 6n2 1.4
- Passat B4 2.0 8v
- Golf 1 Cabriolet

Heden:
- Touran



"Liebe scheiße....das ist V Wow!"
Reply With Quote
  #10  
Old 24-04-2014, 15:34
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

wie had er laatst bij mij nog een pet gekocht....Joost (JVW77)?????
Reply With Quote
  #11  
Old 24-04-2014, 15:38
JVW77's Avatar
JVW77 JVW77 is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 203
Default

Hahahaha.... maar wel een "old skool" VW pet hè Theo!
__________________
Verleden:
- Golf 1 1.6 automaat
- Golf 2 gti 1.8 16v
- Golf 3 vr6 highline
- Polo coupe 1.4
- Golf 4 gti v5 exclusive
- Polo 6n2 1.4
- Passat B4 2.0 8v
- Golf 1 Cabriolet

Heden:
- Touran



"Liebe scheiße....das ist V Wow!"
Reply With Quote
  #12  
Old 24-04-2014, 15:43
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by JVW77
Ik vind het toch bijzonder (positief bedoel hoor!), de leerzame / interessante discussie die ontstaat na het posten van een MP advertentie. Uit de inhoud van de discussie blijkt voor mij al overduidelijk dat er hier een zeer laag "petjes" gehalte is......


Gelukkig wel ja, hoewel een knappe pet nooit weg is natuurlijk
Reply With Quote
  #13  
Old 24-04-2014, 15:44
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

was een pet van ID&T
Reply With Quote
  #14  
Old 24-04-2014, 15:50
JVW77's Avatar
JVW77 JVW77 is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 203
Default


jij verkoopt ook alles hé......

maar het was een Versace.....

(lekker on topic overigens)
__________________
Verleden:
- Golf 1 1.6 automaat
- Golf 2 gti 1.8 16v
- Golf 3 vr6 highline
- Polo coupe 1.4
- Golf 4 gti v5 exclusive
- Polo 6n2 1.4
- Passat B4 2.0 8v
- Golf 1 Cabriolet

Heden:
- Touran



"Liebe scheiße....das ist V Wow!"
Reply With Quote
  #15  
Old 24-04-2014, 22:13
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default

Wat betreft de wielen of andere waardevolle accessoires kun je deze vaak ook bij je polis apart er bij vermelden voor het bedrag wat jij wil.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
Reply With Quote
  #16  
Old 25-04-2014, 08:35
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Klopt, maar let op dat je bij schade nog wel de waarde moet aantonen. Ik bedoel daarmee dat je een oud barrel van 1.000 wel voor 10.000 verzekeren, maar dat betekent niet dat je NA total loss of diefstal zomaar 10.000 krijgt. Tenzij je de auto dus hebt verzekerd obv taxatie. Dan is de waarde VOORAF bepaald en kan daarover geen discussie meer ontstaan. Wielen en andere dure shit zoals interieurs, audio e.d. worden misschien niet goed op waarde vastgelegd in de taxatie. Dus dan is het idd zaak dat je dit zelf VOORAF probeert af te stemmen met de verzekeraar. Als je strak opgemaakte wielen 2.500 waard zijn, dan wil je ze voor dit bedrag verzekeren, maar zorg dan ook voor een goede omschrijving hiervan op de polis en stuur wat foto's mee. Dit om te voorkomen dat een schadebehandelaar een Kwikfit folder erbij pakt en denkt: met 499 zijn die sportvelgjes op dat Golfje wel betaald....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum