Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-12-2015, 04:59
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

golf is prima te beveiligen, moet je alleen afwijken van de standaard.

je gaat gewoon zo een ventiel halen waarmee ze de brandstof afsluiten van een LPG voertuig als die op LPG draait.
dan ventiel steek je 'ergens' in je brandstofleiding (hoe moeilijker bereikbaar, hoe beter).
de bekrachtiging van het ventiel maak je met één of andere schakelaar, of als je wat slimmer bent, met wat electronica (ik heb al een µcontroller aan boord voor mijn dashboard, en zal die dat wel laten doen.
bv: je moet de auto 16seconden (ergens 15-17seconden in je controller programmeren) op contact zetten alvoorens te starten en dan 4sec na starten je verwarmingsaanjager aanzetten op stand 1.
eens dat voldaan is, blijft dat ventiel bekrachtigd zodat de brandstof doorloopt. gebeurd dat niet, wordt dat ventiel gelost en krijg je motor geen brandstof meer om na een paar tellen stil te vallen (in geval van een carburatormotor nog iets langer).

ik ga het nog ingewikkelder maken. mijn display zal een code vragen, en die zal telkens veranderen. verkeerde code en de auto zal na een paar meter zonder brandstof vallen. geen dief die heel je auto overhoop gaat halen om je verborgen schakelaar te vinden (dewelke er nog niet is ook). ik zie ze ook niet ff een lange 12V kabel van de accu naar je verborgen ventiel onder de auto trekken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #22  
Old 27-12-2015, 12:47
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

je kunt ook gewoon de draad onderbreken die naar de brandstofpomp loopt..
ergens onder het dashboard een schakelaar steken en klaar..
een dief gaat echt niet lopen zoeken waarom hij wel rondgaat en niet start..die tijd en zin heeft ie gewoon niet...
Reply With Quote
  #23  
Old 27-12-2015, 16:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

dat kan, maar een diesel heeft meestal een mechanische brandstofpomp aan de pomp zitten en daar zijn weinig draden aan om te onderbreken.
als je een electrische pomp onder de kap hebt zitten, is een stukje kabel van 1meter snel gelegd van de accu naar die pomp (de meeste alarmen met startonderbreker gaan namelijk ofwel de ontsteking ofwel de brandstofpomp onderbreken en dat is natuurlijk het eerste dat een dief zal overbruggen).

daarom ook dat ze snel een +draad van de accu naar de dieselpomp leggen (draadje van pakweg 50cm). hoef je niet eens het contactslot aan te leggen. schroevendraaier tussen die dikke +pool en de dunne draad aan de bendix en de motor loopt aan (ik start zo regelmatig autos omdat ik van onder de kap niet aan het contactslot kan). bestaan zelf tooltjes van



veel geluk ermee als 'ergens' de brandstofleiding is onderbroken met een ventiel. mogen ze al 4,5meter leiding gaan afzoeken en daar beginnen ze echt niet mee.
zelf iets niet-standaard doen en 80% laat je auto al staan. een commerciele startonderbreker of alarm kennen die mannen ook vanbuiten en overbruggen dat op 2min.

ik was destijds met mijn broer een auto gaan ophalen en liet de mijne achter. ging savonds de mijne weer ophalen en was de sleutels vergeten. klein draadje achterop het contactslot en was weg met mijn eigen auto. reed de oprit af en 'klik' zei het stuurslot (die was ik toen nog vergeten). toch maar achter mijn sleutels gereden
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 27-12-2015 at 16:51.
Reply With Quote
  #24  
Old 28-12-2015, 08:47
lschothuis lschothuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 51
Default

Allen bedankt voor jullie replies! Ik ga er vanuit dat het gewoon pech was maar ga hem toch maar wat beter beveiligen.

Mocht de inhoud voor de moderators aanleiding zijn dit topic te verwijderen dan is dat uiteraard geen probleem!

Tnx lars
Reply With Quote
  #25  
Old 28-12-2015, 13:08
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Maakt allemaal niks uit. Wille ze hem, hebbzn ze hem. Een remorque ofdepaneur op en
Weg is je auto. Rijden ze er in 1 trek mee naar de oostbloklanden.

En de nieuwere auto's zijn even makkelijk te stelen zonder schaden te maken. In het slechtste geval tikken ze het kleine ruitje van de achterdeur in.

Verder een stoorder erin en een comp in de diagnose stekker en weg is je auto.
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #26  
Old 28-12-2015, 22:25
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Je moet het ze inderdaad gewoon net wat moeilijker maken dat ze eerder een andere auto pakken. Maar willen ze hem hebben ze hem zeker. Oud of nieuw.
Bij de auto materialen zaak kan je zo een set 'hengels' halen. Meeste autobedrijven hebben die ook wel. Voor klanten die de sleutel in de auto hebben laten liggen en danvan zelf op slot springen ofzo.

Je kan ook plaatjes kopen voor nieuwere golfjes enzo om bij je deurschanier te doen bij het doorvoer rubber. Via die stekker kunnen ze je deur ook in een paar tellen open krijgen.
Toch ook best knap... In het pitte donker compleet dashboard uit elkaar halen voor mooi rns navi , paar airbags . Soms nog netter dan sommige dealers het het lukt denk.. iets meer ervaring.
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum