Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2015, 10:58
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default Tips 84'er Golf MK2

Hallo mede vag fanaten

Ik zit nog te denken wat ik met de mk2 moet gaan doen, zo was die bij aanschaf in maart 2014:



In de tussentijd is de auto al verlaagd d.m.v. een schroefset en zit er een setje BSA Motorsport velgen onder 16 inch met getrokken 165/45-16 banden. Ook een setje gele lampen en uslights ontbreken niet.





Echter zit ik te denken wat kan ik er nog aan veranderen voor de mooiere looks? De spatborden worden nog gespoten (zijn een andere tint dan de auto is), en wel of geen dakdragers? Zoiets had ik in gedachten:



Alle tips zijn welkom!


P.s. nu in wintermodus:

Reply With Quote
  #2  
Old 16-01-2015, 11:10
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Ligt trouwens nog een 150mm gele mistlamp klaar waar ik nog over twijfel, mede een oldtimerplaatje voor achterop van 19NL84
Reply With Quote
  #3  
Old 16-01-2015, 11:42
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Less is more, niet allemaal tierelantijnen erop schroeven. Gewoon zorgen voor een dik wiel en een knappe stance.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 16-01-2015, 12:40
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Dus ongeveer zoals die witte hierboven & dan zonder dakdragers dus, jij hebt wel de dikste golfjes gehad
Reply With Quote
  #5  
Old 16-01-2015, 12:56
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Die witte lijkt inderdaad wel gaaf, zou dan de dakdragers en booskijkert eraf halen en gewoon originele koplampen monteren.
Stance is wel nice, wellicht dat een zwart logo in de grille ook nog wel mooi is, omdat er verder niks van chrome op de auto zit.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 16-01-2015, 13:04
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Die witte lijkt inderdaad wel gaaf, zou dan de dakdragers en booskijkert eraf halen en gewoon originele koplampen monteren.
Stance is wel nice, wellicht dat een zwart logo in de grille ook nog wel mooi is, omdat er verder niks van chrome op de auto zit.


Wat is een mooie maat wielen om goed laag te rijden? Rij nu op 16 inch maar zonder wielkassen rollen kom ik niet lager dan op me zomersetje. Zit zelfs aan 15 inch te denken?
Reply With Quote
  #7  
Old 16-01-2015, 14:55
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

16 inch gaat prima hoor, hier een oude Jetta van me met geen enkele aanpassing aan de wielkasten:




Als je niks aan wil passen moet je vooral zorgen dat je niet te breed gaat, binnen de wielkasten blijven. Zodra je erbuiten of gelijk zit dan moet je gaan rollen of slijpen en doen. Hoe kleiner je wielen hoe makkelijker het is om laag te gaan, maar zelfs met flinke wielen kan je nog steeds goed laag met de juiste aanpassingen. Ik rij zelf op 17x8j rondom en ligt nog steeds vrij laag.


__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 16-01-2015, 15:20
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Leuke kleur, leuke auto. Idd dakdragers en ski's eraf, er ligt hier toch geen sneeuw, idem voor hawai spul aan spiegel vanwege geen zon, grille logo zwart, strips op deuren terugmonteren of helemaal weglaten en klaar. Oh ja, trekhaak niet nodig? = eraf
Reply With Quote
  #9  
Old 16-01-2015, 21:06
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Mijn mening : origineel maken. Dan is ie het gaafst!
En om de meeste forummers tegemoet te komen : iets lager en BBSjes dan.
En gooi die blauwe platen direct bij het oud ijzer. Past voor geen meter bij een mk2.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-01-2015, 19:57
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
16 inch gaat prima hoor, hier een oude Jetta van me met geen enkele aanpassing aan de wielkasten:



Kan niet lager met mijn 16 inchjes, tenminste niet aan de voorkant :P! Zit te denken aan een leuk setje renault velgen, vanwege de hoge van 48 a 50 en ze zijn vaak 6,5j en 17 inch. Maar zit werkelijk in twijfel, me huidige velgen kan ik 200 voor vangen maar dan heb ik nog niks nieuws

Last edited by Richard : 18-01-2015 at 16:43.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-01-2015, 13:39
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ja het hangt af van ET-waardes, breedte van de velgen en de maat banden. Te hoge ET dan kom je tegen je poot, maar dat kan je oplossen door een spacertje te monteren. Ik zou denk ik een setje 16x7 met 165/40 ofzo zoeken, zoiets bijvoorbeeld:


__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 18-01-2015, 16:24
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Ja het hangt af van ET-waardes, breedte van de velgen en de maat banden. Te hoge ET dan kom je tegen je poot, maar dat kan je oplossen door een spacertje te monteren. Ik zou denk ik een setje 16x7 met 165/40 ofzo zoeken, zoiets bijvoorbeeld:



Lijkt veel op wat ik nu heb, 165 45 banden en de 16 inch 7j en et38.

Last edited by Richard : 18-01-2015 at 16:43.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum