Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-11-2010, 02:06
pascal mk1 pascal mk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 168
Default Reserveer je advertentie/auto niet voor deze man

Hallo mede forumers,

Ik heb mijn witte Swallow op MP te koop staan en sinds begin deze week ook gereserveerd voor ene Johan uit Leeuwarden wat totaal nutteloos bleek te zijn.

Ik kreeg 2 weken geleden de eerste mail van deze man (onder de naam Monique) daarin stond dat hij wel intresse in de golf had en daarbij het bedrag wat hij er voor over had,

Mijn antwoord daarop was dat de auto voor dat bedrag niet verkocht werd en dat ik niet helemaal vrij was met de auto omdat ik met een geïntresseerde bezig was.

Zijn antwoord daarop was als het met degene niks word wil je mij dan even een mailtje sturen?

Waarop ik weer terug mailde dat dat niet veel zin had omdat hij mijn prijs te hoog vond.

En die mail begreep hij denk ik een beetje verkeerd want dit was zijn antwoord:Oke dan maar bedankt de prijs is geen probleem voor mij en zoek een hobby auto, want aan een Golf 6 GTI met 275PK 395NM doe je zelf niks.
Suc6 veder zie wel waar ik een G60 in bouw gr johan

Hij voelde zich duidelijk beledigd en liet merken dat hij hem zeker wel kan betalen want hij heeft zelfs een MK6, maar ik had niet gezegd dat hij mijn golf niet kan betalen maar dat hij de prijs te hoog vond en dat het daarom geen zin had on contact met hem te zoeken.

Omdat het met de andere geïntresseerde niks werd heb ik Johan uit fatsoen toch nog maar even een mailtje gestuurd om hem hierover te infomeren en dat hij van harte welkom was om bij de Golf te komen kijken.

Hierop antwoorde hij met: Ja Pascal ik ben toch wel benieuwd naar de staat van de auto.
In welke plaats kan ik hem bezien?
Mvg Johan.

En naar paar dagen belde hij mij op met de vraag of het een probleem was als hij as Zondag langs kwam en of ik hem voor hem wou reserveren omdat super serieus was.

Dat was voor mij geen probleem en ik reserveerde de Golf voor Johan.

De dag dat ik de golf gereserveerd had belde er een jongen of hij mocht komen maar ik vertelde hem dat hij even tot zondag moest wachten want gereserveerd = gereserveerd voor serieuze Johan.

Donderdag kreeg ik een mailtje van iemand, tot wanneer de Golf gereserveerd was en of hij naar Johan mocht komen kijken.

Ik een SMS naar Johan gestuurd met de vraag hoelaat hij Zondag bij de Golf wil komen zodat ik die jongen op een later tijdstip kon laten komen.

Johan's antwoord 11:00

Waarop ik antwoord oke dan laat ik degene met de 2e optie 14:00 komen zodat ik geen dubbele afspraak maak.

Krijg ik ineens een SMS van hem verkoop maar aan een ander ik zie er vanaf.

Toen dacht ik GVD voor zo'n @#$ ga je een week je adv reserveren, en ik liet hem vervolgen weten hoe belachelijk ik dit vond.

Krijg ik een bericht van terug, SUCCES

Ik werd ech laaiend voor zo een doe je moeite?? en toen wenste ik hem succes met z'n 1:18 Golf6 (wat achteraf gezien niet volwassen van me was maja zo'n vent haal echt het bloed onder je nagels vandaan)

toen kreeg ik een reactie van hem dat ik de verkoop op liep te pushen

Waarop ik hem antwoorde sorry wat ik net zij over uw Golf6 dat was niet volwassen maar het enigste wat ik doe is u op de hoogte houden en een andere klant op een 2e optie inplannen.

Waarop hij antwoord o oke

Dus ik zeg tegen zand erover en de afspraak voortzetten? dan mail ik die jongen wel dat hij volgende week kan komen kijken om de druk van Johan's ketel te halen?

Waarop hij antwoord: Ja bedankt!

Johan heeft nog geen adres of niks van mij en ik dacht laat ik eens contact met m opnemen of het gewoon bij 11:00 blijft zodat ik morgenochtend de Golf bij de staller op kan halen en thuis kan zetten.

Krijg ik een SMS terug met daarin alleen: Nee

Dus ik zeg: Wat dan? Helemaal niet? of hoe laat word het dan?

Stuurt hij terug: Heb geen belang meer.

Nou toen had mij op de kast en ik dacht ik ga deze freak maar even bellen okal is het 00:00 want voor zo'n *^$#! loop je op Zaterdag naar een harde dag werken wel je auto even netjes schoon te maken zodat hij hem even goed kan bekijken

Nou dat telefoon gesprek was echt kansloos eerst zeg hij dat het ver rijden is vervolgens zeg hij dat hij door heel Europa VW's opkoopt bla bla bla bla

Dus mensen let op besteed geen tijd aan deze man want je heb er niks het enigste wat hij wil laten weten is dat hij een Golf6 GTI 275PK (wat ik zeker een super dikke auto vind) en dat hij een rijtje MK1's heeft (76 78 83)
waar mijn 75er mooi bij paste.

Dus heb je een MK1 uit 74 75 77 79 80 81 82 of 84 te koop is de kans groot dat jouw auto in zijn rijtje past.
  #2  
Old 14-11-2010, 03:03
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Dude, welcome to the wonderful world of Marktplaats.nl. Zo uitzonderlijk is dit verhaal niet, het gros van de bieders / geïnteresseerden komt niet opdagen, zegt af, etc.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
  #3  
Old 14-11-2010, 09:33
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Dude, welcome to the wonderful world of Marktplaats.nl. Zo uitzonderlijk is dit verhaal niet, het gros van de bieders / geïnteresseerden komt niet opdagen, zegt af, etc.



Amen...
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
  #4  
Old 14-11-2010, 10:07
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik heb ermomenteel een setje velgen op voor m'n zwager ,die zijn intussen al 6keer verkocht en zouden al 4keer worden opgehaald , zodra ik ze een tel geef en ze even moeten bellen voor een afspraak hoor je niks meer , zo werkt marktplaats tegenwoordig .............
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
  #5  
Old 14-11-2010, 11:16
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Idd...welkom tot het wonderschone Marktplaats.nl....

Ik had ze laatst een mailtje gestuurd.....en was benieuwd op hun antwoord:

Hallo,

Ik adverteer af en toe met dingen op marktplaats die voor mij overbodig zijn en ik niet meer nodig heb.

Wat mij eigenlijk wel een beetje stoort is dat een pas geplaatste advertentie binnen "no time" ver naar achteren staat...
Dit komt omdat er veel mensen adverties plaatsen zouden jullie dan zeggen....
Echter als ik dan zie dat bedrijven 101 dezelfde advertenties achter elkaar plaatsen is er niet veel lol aan....
Kunnen jullie profesionele advertentie's niet apart van de particuliere advertenties plaatsen....bij die bedrijven met 101 dezelfde advertenties kijk ik toch niet...die zijn heel irritant.

Wat mij nu ook opvalt is dat ik bij mijn advertenties niet meer precies kan zien waar mijn advertentie staat...
Er staat bijv. <10 ofzo maar de advertentie staat veel verder naar achteren....dit klopt natuurlijk niet zo....

Hebben jullie hier iets aan veranderd ??

Groeten Jacco


een week later antwoord:

Beste Jacco,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik begrijp dat het vervelend is als uw advertentie snel naar beneden zakt. Marktplaats is echter een platform, waarop koper en verkoper bij elkaar worden gebracht. Zowel particulieren als bedrijven mogen gebruik maken van dit platform. Het gebeurt wel vaker dat er meerdere advertenties tegelijk geplaatst worden. Dit is toegestaan, zolang deze advertenties volgens de voorwaarden worden geplaatst.

Voor meer informatie over het zoeken naar specifieke producten (bijvoorbeeld tweedehands), kunt u klikken op de volgende link:
http://marktplaats.custhelp.com/cgi...php?p_faqid=231

Wij zijn inmiddels op de hoogte van het probleem met de paginateller die blijft hangen. Wij begrijpen dat dit vervelend is. Onze technische afdeling werkt er aan dit spoedig te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Bonnie

Helpdesk medewerker



Ook een antwoord waar je je gat mee afveegt.......... want als je nu een advertentie plaatst kun je nog niet zie waar ie staat en dan betaal je een keer voor onhhog plaatsen en dan is je advertentie na 2 dagen verdwenen
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
  #6  
Old 14-11-2010, 12:12
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

o dit is niet nieuw. ik hou voor niemand meer iets vast. laat ze gewoon bellen als ze weg rijden van huis. ik heb te vaak voor niets zitten wachten. lang leve de mensen met een grote mond. en geen €€€€ in de zak
  #7  
Old 14-11-2010, 12:28
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

ik betaal op mp niet om een ad omhoog te plaatsen. Ik plaats hem gewoon opnieuw. Geen centje pijn.
  #8  
Old 14-11-2010, 13:20
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
ik betaal op mp niet om een ad omhoog te plaatsen. Ik plaats hem gewoon opnieuw. Geen centje pijn.


ja dat is met onbetaalde advertenties zo ja. Kost minder dan hem omhoog te laten plaatsen.
  #9  
Old 14-11-2010, 13:23
ventootje's Avatar
ventootje ventootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Default

maar een ad van een auto oid kost 9 euro, een ad omhooog zetten, kost iets van 1,60 euro, dan stop ik die 7,40 euro liever in m'n eigen zak
__________________
oost west, mij best
  #10  
Old 14-11-2010, 13:24
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

@ Pascal MK1. Snap jou reactie zeker dat je je genaaid voeld en dat mensen geen zaken meer met hem moeten doen, maar vind jou ook wel naÃ*ef. Als mensen zo reageren meteen klaar mee. Echte interesse is meteen bellen of anders mailen maar dan wel met doelgerichte vragen en dat ik als verkoper ook het idee krijg dat mensen serieus geinteresseerd zijn. Niet van heeft die schade wat is je uiterste prijs.

Ik had na de eerste stomzinnige reactie van die Johan al meteen klaar met hem geweest. Zo'n swallow verkoop je zo aan een ander (liefhebber).

Maar inderdaad ook al eens meegemaakt zulke mensen. Jammer maar ja ze bestaan.
  #11  
Old 14-11-2010, 13:39
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Nummer bij advertentie zetten. Serieuze gegadigden bellen wel.

Internethandel = kut
  #12  
Old 14-11-2010, 13:58
jopie gti 6's Avatar
jopie gti 6 jopie gti 6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 231
Default

Even een reactie over dit verhaal na een niet tevriendelijk telefoon van pascal heb ik hem woensdag gezegd van koop af tezien ,na (opmerking van 1:18 en zeker geen geld.)en dat 3keer gemeld ,want hij had wel meer kopers.dus vreemde gang van de zaak.vandaar geen handel met pascal!!!
mvg johan
  #13  
Old 14-11-2010, 14:02
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

A. Reserveer nooit tot je hand geld hebt gehad .
B. SMS niet , maar bel gelijk op

en ingeval van klein spul .
C. verzend nooit voor het geld op je rekening staat .

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Nummer bij advertentie zetten. Serieuze gegadigden bellen wel.

Internethandel = kut



klopt helemaal
wie (een beetje ) intresse heeft gaan wel bellen .
zegt die gast " ik ga even overleggen met ...... " weet je 99% zeker die hoor je nooit weer
want dat is smoes nummer 1

Last edited by Alberto : 14-11-2010 at 14:07.
  #14  
Old 14-11-2010, 14:04
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by dragracer
Idd...welkom tot het wonderschone Marktplaats.nl....

Ik had ze laatst een mailtje gestuurd.....en was benieuwd op hun antwoord:

Hallo,

Ik adverteer af en toe met dingen op marktplaats die voor mij overbodig zijn en ik niet meer nodig heb.

Wat mij eigenlijk wel een beetje stoort is dat een pas geplaatste advertentie binnen "no time" ver naar achteren staat...
Dit komt omdat er veel mensen adverties plaatsen zouden jullie dan zeggen....
Echter als ik dan zie dat bedrijven 101 dezelfde advertenties achter elkaar plaatsen is er niet veel lol aan....
Kunnen jullie profesionele advertentie's niet apart van de particuliere advertenties plaatsen....bij die bedrijven met 101 dezelfde advertenties kijk ik toch niet...die zijn heel irritant.

Wat mij nu ook opvalt is dat ik bij mijn advertenties niet meer precies kan zien waar mijn advertentie staat...
Er staat bijv. <10 ofzo maar de advertentie staat veel verder naar achteren....dit klopt natuurlijk niet zo....

Hebben jullie hier iets aan veranderd ??

Groeten Jacco



Je bent echt niet de enige die zich daar aan stoort. vind het zwaar irritant, al die bedrijven op mp.

en als je dan eens gericht zoekt naar iets bij een bedrijf is er over 1 "tuning" product een heel A4tje aan bullsh*t getikt en zoek je een ander product bij dat bedrijf dan vind je hooguit een plaatje van hun shop ofzo.

Als je fatsoenlijke waar aanbied weten de mensen je altijd wel te vinden hoor.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
  #15  
Old 14-11-2010, 14:07
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by jopie gti 6
Even een reactie over dit verhaal na een niet tevriendelijk telefoon van pascal heb ik hem woensdag gezegd van koop af tezien ,na (opmerking van 1:18 en zeker geen geld.)en dat 3keer gemeld ,want hij had wel meer kopers.dus vreemde gang van de zaak.vandaar geen handel met pascal!!!
mvg johan



Haha, volgens mij had Pascal niet verwacht dat jij ook op Volksforum zou zitten

maar fijn dat je op deze manier ook een keer de andere kant hoort.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
  #16  
Old 14-11-2010, 14:12
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Pascal had toch ook die Jetta carat met die 20vt er in ??
die was hier op het Forum ook niet zo vriendelijk ....meen ik me te herinneren
(heb ff gezocht , maar posts waren verwijderd )
  #17  
Old 14-11-2010, 14:16
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Ik houdt niks meer vast voor niemand.

Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Maar het is ronduit vervelende dat je uren bezig bent met mailen sms`jes, en telefoons beantwoorden om vervolgens toch af te haken. iemand die serieus geintreseerd is belt voor een afpraak, de rest
  #18  
Old 14-11-2010, 14:23
jopie gti 6's Avatar
jopie gti 6 jopie gti 6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 231
Default

Ja, ieder verhaal heeft twee kanten.
  #19  
Old 14-11-2010, 14:46
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,150
Default

Wij houden welleens een auto voor iemand vast mist hij eerst ongeveer 100,- overmaakt op onze bankrekening (weet je zeker dat ze serieus zijn en dat ze langs komen) mocht de auto dan niet zijn zoals zij verwachten of dat wij het verkeerd hebben uitgelegd hoe hij is of zou zijn, krijgen ze netjes hun 100,- terug. En als ze dan toch niet langs komen zijn ze de 100,- kwijt en verkopen we de auto aan iemand anders.
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn
  #20  
Old 14-11-2010, 16:11
BobbyEdition1 BobbyEdition1 is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,322
Default

Ik had me in het geval van de topicstarter helemaal niet zo op laten naaien en zeker niet de moeite nemen er een topic aan te,wijden...
Er waren immers nog 2 kopers toch??

En ik zoek zelf eigenlijk alleen maar op trefwoorden
en ik denk een hoop anderen ook
dus dan maakt het niet veel uit waar je advertentie staat.
Als ie d'r maar staat
__________________
******* ****



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum