Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2011, 21:15
doe aangifte doe aangifte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 3
Default

.

Last edited by doe aangifte : 15-01-2012 at 23:11.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-05-2011, 21:44
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

http://www.volksforum.com/forum/sho...9&page=14&pp=20

je hebt er zelf al 2 keer gepost dus ik neem aan dat je zo de slachtoffers wel kunt vinden.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2011, 22:05
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Heb je zelf al aangifte gedaan? Als dat het niet zo is, dan direct even aangifte doen.

Vanaf 3 aangiftes tegen dezelfde persoon word er van die aangiftes een zaak gemaakt. Via het bankrekeningnummer in de aangiftes worden de losse aangiftes met elkaar gekoppeld.

Als ze de dader gevonden hebben duurt het nog 2 jaar voordat hij veroordeeld word, daarna krijg je in etappes je geld terug.

Sterkte...
Reply With Quote
  #4  
Old 04-05-2011, 10:31
zuivere311 zuivere311 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Heb je zelf al aangifte gedaan? Als dat het niet zo is, dan direct even aangifte doen.

Vanaf 3 aangiftes tegen dezelfde persoon word er van die aangiftes een zaak gemaakt. Via het bankrekeningnummer in de aangiftes worden de losse aangiftes met elkaar gekoppeld.

Als ze de dader gevonden hebben duurt het nog 2 jaar voordat hij veroordeeld word, daarna krijg je in etappes je geld terug.

Sterkte...


Hallo,

Soms kan het sneller gaan dan die 2 jaar.
Ik heb ruim een jaar geleden ongeveer hetzelfde mee gemaakt. Maar dan met een digitale foto camera op marktplaats. Ik was wel zo slim om eerst te melden dat ik het graag ergens af wilde halen, dus ik kreeg een adres wat klopte met de gegevens wat gekoppeld was aan het bankrekening nummer (helaas kan niet iedereen dit zien). Ik had dus wel betaald en niks ontvangen. Uiteindelijk heeft de persoon 5 mensen met dezelfde advertentie opgelicht.

Binnen enkele weken na veroordeling heb ik netjes mijn centen inclusief verzendkosten in 1 keer ontvangen. Ik weet natuurlijk niet of de ouders het misschien betaald hebben (persoon was minder jarig) maar het geld was weer terug.

Ik heb lang zitten twijfelen of ik wel aangifte wilde doen, het bedrag was niet zo veel en je leest altijd slechte ervaringen op het politie bureau. Toch maar een poging gedaan en ik moet zeggen dat de persoon die het opnam heel serieus te werk ging en ik kreeg netjes een update dat de zaak ingang werd gezet na de 3de aangifte. Ook bij de rechtzaak kreeg ik een melding.
Ik zou bij een volgende oplichting dus zeker aangifte gaan doen, al hoop ik het niet meer mee te maken.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-05-2011, 22:09
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Het maakt niets uit, altijd aangifte doen. Spijtig genoeg werkt ook het politiebureau met 9 to 5 tijden.

Maar aangifte doen in dit soort gevallen is mijn inziens gewoon een principekwestie.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-05-2011, 10:07
marcmk1's Avatar
marcmk1 marcmk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 919
Send a message via MSN to marcmk1
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Het maakt niets uit, altijd aangifte doen. Spijtig genoeg werkt ook het politiebureau met 9 to 5 tijden.

Maar aangifte doen in dit soort gevallen is mijn inziens gewoon een principekwestie.




als het om een principekwestie zou gaan zou ik echt niet naar het bureau gaan!
ik heb het ook mee gemaakt maar kan je vertellen dat wanneer er niks bij deze jongen te halen valt, je echt lang kan wachten tot je het geld terug hebt (gelukkig zat die van mij bij bewindvoering)

ik weet dat veel mensen mij tegen zullen spreken maar als jij het adres kan krijgen van deze jongen had ik hem opgezocht!!en hem heeeel erg vriendelijk gevraagd of ie het geld terug wil geven in mijn ogen de snelste manier.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-05-2011, 15:38
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Met een paar vrienden even op de koffie gaan kon inderdaad nog wel eens de snelste manier zijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum