Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-03-2006, 21:37
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Angry Hij start niet meer

Helaas wil mijn golf niet meer starten! Hij sluit de benzinepomp af en slaat ook niet meer aan. De computer eraan gekoppeld alle fouten gewist en hij starte weer totdat de auto 2 dagen later (ondertussen 10 gestart oid) het weer begeeft. Het vreemde is dat de auto gewoon anderhalf jaar lang het altijd gedaan heeft en nu ineens ermee ophoud zonder dat er aan de elektronica is gesleuteld.

Volgens de computer is de sleutelspanning te laag. Kwestie van sleutel opnieuw inleren en hij doet het weer??
Denk zelf dat de transponder bij het contactslot niet helemaal goed zit. Of dat er ergens een massapunt los zit. Maar alles nagekeken (alle massapunten zijn aangesloten, alle zekeringen zijn goed, relais ook) en toch doet de auto het niet.

Hoeveel kost een klapsleutel incl slijpen en inleren?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2006, 08:57
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

kan idd best dat je elektrisch gedeelte van je contactslot kapot is (€25,- bij de dealer).
ik heb dat ook eens gehad.
trek de kappen bij je stuur eens eraf. als hij weer niet start moet je gewoon eens op het elektrisch gedeelte kloppen, of eens aan de kables bewegen, vaak doet hij het dan weer als daar het probleem zit tenminste.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-03-2006, 09:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Misschien even handig om te vertellen dat het om een Golf 2 met een R32 blok -> kabelboom van een Golf 4 gaat. Maar ik zou het dan maar eerst in je sleutel gaan zoeken, wel vaag zeg...
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2006, 13:37
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

ik heb hetzelfde al eens gehad. probeer eerst maar eens dat contactslot.
trek hem anders eens aan met een andere auto als hij niet start, dan weet je meteen of het dat contact is.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2006, 13:51
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Kan je het contactslot niet door meten of er teveel weerstand in de bekabeling zit????
En word de sleutel gevoed door een baterij ofzo?? (anders deze eens vervangen)
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2006, 16:57
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Default

Het betreft een Golf 4 blok + kabelboom
Heb de stuurkap eraf gehaald (erg leuk werk als je een TT dash hebt dat er onder spanning in zit...) en goed aan de kabelboom zitten trekken maar daar zit het hem helaas niet in. Alle draden zitten ook aangesloten en op de draden zit ook spanning.
De auto aanslepen? Zonder sleutel start ie echt niet, benzinepomp wordt afgesloten en nog een par van die dingen.
De sleutel word niet gevoed door een batterij, er zit alleen een chip/transponder in.

Weet een van jullie hoeveel een nieuwe sleutel ongeveer kost? D8 incl inleren ed iets van 200 euro? Anders haal ik ff een nieuwe sleutel!
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2006, 17:36
Thomas78's Avatar
Thomas78 Thomas78 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 353
Send a message via MSN to Thomas78
Default

Quote:
Originally Posted by Golf 2 R32
Weet een van jullie hoeveel een nieuwe sleutel ongeveer kost? D8 incl inleren ed iets van 200 euro? Anders haal ik ff een nieuwe sleutel!


Paar jaar terug was dat iets van 30 euro.
__________________
-
'03 Seat Ibiza 1.9 TDI
'83 Polo Classic
'85 Polo Coupe

Member of;

# VW Polo Club Holland
# Polo 86c Register
# TDI Site
Reply With Quote
  #8  
Old 16-03-2006, 11:40
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Default

Gisteravond nog ff tot in de late uurtjes bezig geweest maar helaas niet veel opgeschoten. We hebben de computer erop aangesloten en die geeft aan Oliepeilsensor, waarschijnlijk is de oliepeilsensor gekoppeld aan de computer, mocht de auto zien dat er te weinig olie inzit dat hij dan de benzinepomp en injectie eruit gooit. Als veiligheid, want als je het blok kapot rijdt ben je aardig wat geld kwijt.

We denken nu dat de oliepeilsensor kapot is, want er zit voldoende olie in. Is het alleen bij de V6 dat hij dan de de benzinepomp ed niet meer aanstuurt? Op een 1.4 zit ook een oliepeilsensor maar volgens mij is die niet gekoppeld aan je computer en kan je daar net zolang meerijden, ook zonder olie.

Moch het de sensor zijn....dan is het wel vaag na 6500 km...
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2006, 07:41
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

De oliepeilsensor lijkt me sterk. Ik heb van de golf4 diverse blokken kapot zien gaan door te weinig olie. Die hadden graag gewild dat er zo'n schakeling op zat

Ik zeg ook je elec. gedeelte van het kontaktslot.
Als je er van overtuigd bent dat het de sleutel is (lijkt me sterk) kun je dit makkelijk kontroleren door met je reservesleutel te starten. Maar zo'n sleutel gaat uitgezonderd Audi (2005-heden) bijna nooit kapot.
Let er ook op dat je kabels niet te strak liggen rond je stuurkolom.

Wel knap dat je zo'n R32 blokkie gevonden hebt.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-03-2006, 18:23
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Default

Vandaag ook weer druk mee bezig geweest en helaas zonder goed resultaat! De auto start nog steeds niet...
Er zit nu een andere oliepeil meter op, maar het maakt niks uit wan hij start nog steeds niet. In de computer kan je de fout wel wissen maar is binnen 2 minturen ook weer gelijk terug. Morgen maar ff alle draden naar de oliepeil meter na lopen om te kijken of hij misschien ergens gescheurd is. Helaas heb ik geen reservesleutel...word ook echt tijd dat ik die bij laat maken! Alleen het sleuteltje brand niet op de cockpit! Door de oliepeil schiet hij in de startblokkering volgens de computer!

Morgen de draden nog maar eens doormeten....word niet goed van dit gedoe!!!
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2006, 21:14
eddie's Avatar
eddie eddie is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 125
Default

gaat de motor niet rond of pakt hij niet aan. Als hij niet rond gaat dan zou ik ook voor het electrisch gedeelte contactslot gaan!!!
Reply With Quote
  #12  
Old 20-03-2006, 23:45
Michel R32's Avatar
Michel R32 Michel R32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 4
Send a message via MSN to Michel R32
Default

ik kan je sleutels voor je inleren zonder contact te hoeven leggen met de importeur, als je daar interesse inhebt moet je me maar even mailen
Reply With Quote
  #13  
Old 29-04-2006, 09:33
mk1owner mk1owner is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 216
Send a message via MSN to mk1owner
Default

en als je de draden van de oliepijlsensor met elkaar verbind dan dat hij dus (contact) maakt en de foutmmelding weg is wat doe hij dan?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum