Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-12-2007, 10:30
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default Berserker's commentaar op personen

Als vervolg op deze thread:

Ten eerste wil ik even duidelijk maken, dat ik hier op deze site post onder het pseudoniem Berserker en het ook op prijs zou stellen als dit gerespecteerd zou worden zonder mijn echte naam te gebruiken, hiervoor alvast mijn dank..

Ten 2de zou ik toch heel graag even de kans krijgen te reageren op de verdere reacties op mijn commentaar, de topic was al gesloten voordat ik de kans had te reageren...

Ik zal in het volgende stukje reageren op Type 17 maar Sjoes zijn commentaar gebruiken als leidraad.

Quote:
Wat Typ17 naar mijn idee wil zeggen: het delen van deze kennis wordt goed mogelijk met een forum als dit. Dankzij de golf1-ig.de en Volksforum ben ik veel te weten gekomen over coderingen, uitvoeringen maar ook praktische tips hoe je onderdelen vervangt.


Wat je hier dus zegt, is dat jij het een toevoeging vindt om secundaire informatie (die vrij verkrijgbaar is voor iedereen), te "kopieren" en in jouw posts te gebruiken. Moet jij me toch eens uitleggen wat die coderingen voor een waardevolle toevoeging hebben en bijdragen aan dit forum als een geheel, de helft volgt t niet de andere helft interesseert t niet, en 99% hiervan vind t maar dikdoenerij.

Over die praktische tips wil ik het volgende zeggen, iedereen leert hier van het forum en die praktische tips zijn zeker nuttig, maar ik (en ik niet alleen) heb het id dat jij het vooral geweldig vind die (alweer) secundaire kennis te hebben en die kennis te laten zien aan andere maar eigenlijk heel weinig ermee in de praktijk doet (wat volgens mij toch onze hobby is), hoeveel van jouw eigen ervaren kennis heb jij eigenlijk op dit forum gepost? Hoeveel mensen hebben al eens zoiets gehad pfoe wat fijn dat Type 17 mij geholpen heeft met zijn tips en trucs, die hij zelf ervaren heeft in zijn garage al sleutelend aan zijn "type 17" (de auto niet jijzelf ). Hmm volgens mij niet veel...

Quote:
Velgjes en autootjes op de buik leggen is wel leuk, maar veel wijzer worden we er niet van met zn allen op het gebied van autokennis over onze einsers. op dat gebied voegt een forum vooral iets toe op 'amuserend' gebied.


Hiermee ben ik het dus totaal niet eens, door aan je auto te sleutelen/ te verlagen/ velgjes/ wat dan ook, kom je in contact met jouw auto->komt problemen tegen->denkt erover na->vraagt op het forum->denkt nog meer na-> en uiteindelijk los je het probleem op. Dit zie ik als "onze hobby" het creatief bezig zijn met je voertuig, en door zelf ermee bezig te zijn hieruit voldoening te halen..
P.S. waarom "einsers"? volgens mij is dit niet een Golf 1 forum, maar een algemeen vw forum, en doe me gvd een lol en schei uit met die halfduitse woorden om interessant te lijken, kijk als iemand geen leestekens plaatst/spelfouten maakt, wordt er ook op gereageerd maar dit is gewoon volstrekt slecht gebruik van de Nederlandse taal, (je moet het Wilhelmus niet te serieus nemen )

Quote:
In mijn beleving valt 'hobby' op meerdere manieren op te vatten. ik verander ook niks aan mn mk1, maar noem het toch 'hobby'. Dat die hobby niet onopgemerkt is gebleven bij Autoweek kun je overigens in het kerstnummer nalezen.


Natuurlijk kun je "onze hobby" op meerdere manieren opvatten, zie al die oudere mannetjes/vrouwtjes in hun ôaldtaimer (in 99% van de gevallen gerestaureerd gekocht zonder ook maar enige kennis van het voertuig) naar de golfclub/bridgeclub rijden. Ok mooi, je vindt auto's leuk en laat jezelf graag zien, maar als ik dan vervolgens lees van "type 17" dat het hem ook nog teveel moeite is om zijn golfje uit de garage te halen op een mooie dag, dan betwijfel ik wat nu bij hem de hobby inhoudt. En btw met de autoweek veeg ik me reet af, als dat jouw id is van Autoliefhebberij dan betreur ik dit ten zwaarste, nee dan bladen als de "oldtimer praxis" of iets dergelijks...

Quote:
Every rich idiot can own a car, it's what you do with it that seperates you from the rest and earns you the respect...


Dit geldt trouwens niet alleen voor type 17, maar merk dit bij meerdere mensen...

Lul eens wat minder en sleutel eens wat meer, doe oude kleren aan, ga die garage in, zet dat hittekanon aan, snuif die olie/diesel/benzine/schimmel lucht op, and get your hands dirty!!!!

my 2 cents...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 18-12-2007 at 11:08.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2007, 14:23
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Onze GOD heeft gesproken

Weet je wat jij zou moeten doen?
1 Iedereen in zijn of haar waarde laten.
2 Je vooral niet ergeren aan de interesse's van anderen.
3 Juist blij zijn dat niet iedereen dezelfde "tak" van onze hobby leuk vind ,
en er daardoor juist informatie van een heel breed vlak beschikbaar komt
op ons forum.
4 Er niet automatisch vanuitgaan dat iedereen alles zo goed weet als jij.
5 Bij commentaar op anderen je niet verschuilen achter een nickname.


Gr Jan
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2007, 14:40
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

1. Ik laat hem in zijn waarde, we zijn hier toch wel volwassen genoeg om commentaar van elkaar te kunnen verdragen?
2. Ik erger me niet zo zeer, ik constateer iets en geef hierover mijn (voor sommige) te uitgesproken mening.
3. Leuk dat mensen hun auto origineel willen houden, maar alleen iets bezitten zie ik niet als hobby..
4. Ik weet helemaal niet veel, ik weet alleen iets over mijn model, en vooral door het zelf uit te vogelen en natuurlijk met veel hulp van dit en andere fora.
5. Ik verschuil me nooit, zal met iedereen een confrontatie/discussie aangaan, zowel in levende lijve als via internet, zullen sommige wel gemerkt hebben. Maar aangezien wij hier allemaal elkaar herkennen aan elkaars Nickname vind ik t niet meer dan Logisch dat die dan ook genoemd word, aangezien er nog 1 of meer Folkerts hier zitten, zou jij toch moeten weten aangezien er nog veel meer Jannen hier zullen zitten...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2007, 14:49
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

5. Ik verschuil me nooit, zal met iedereen een confrontatie/discussie aangaan, zowel in levende lijve als via internet, zullen sommige wel gemerkt hebben.

Misschien is dit je probleem???
Reply With Quote
  #5  
Old 18-12-2007, 14:53
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
5. Ik verschuil me nooit, zal met iedereen een confrontatie/discussie aangaan, zowel in levende lijve als via internet, zullen sommige wel gemerkt hebben.

Misschien is dit je probleem???


Daar heb je zeer zeker gelijk in, veroorzaakt vaak problemen, maar lost ze ook wel heel snel op, ik vind deze aanpak beter dan ergens mee blijven zitten/iets opkroppen... En misschien heeft een ander er nog iets aan...
Maar het maakt een forum toch zoveel mooier, als je veel eigen ideen, methodes en manieren leest, ochal zijn ze niet allemaal even handig en mislukken ze nog wel eens, dan dat iedereen maar alles 100 keer vraagt en niemand wat zelf probeert...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 18-12-2007 at 14:58.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-12-2007, 14:55
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Daar geeft ik je dan weer wel groot gelijk in.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-12-2007, 14:59
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Die quote in je signature siert je, meer zeg ik niet.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #8  
Old 18-12-2007, 15:02
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default


Ik hou er ook over op.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-12-2007, 15:13
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Piepels rustig rustig,

Tis Potdikkie bijna KERST!

Verdraagzaamheid is soms ook ver te zoeken( dat is int algemeen zo tegenwoordig )

Laat ons toch es gezellig een biertje drinken en met z'n allen de polonaise dansen
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #10  
Old 18-12-2007, 15:21
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Allemaal even goede vrienden hoor

P.s. Wanneer gaan we bierdrinken in stadskanaal
Reply With Quote
  #11  
Old 18-12-2007, 15:23
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Allemaal even goede vrienden hoor

P.s. Wanneer gaan we bierdrinken in stadskanaal

Geef maar n gil 'savonds en int weekend ben ik meestal wel thuis

En natuurlijk met de kerstdagen en met oud en nieuw
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #12  
Old 18-12-2007, 15:25
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Menace
Piepels rustig rustig,

Tis Potdikkie bijna KERST!

Verdraagzaamheid is soms ook ver te zoeken( dat is int algemeen zo tegenwoordig )

Laat ons toch es gezellig een biertje drinken en met z'n allen de polonaise dansen


Het is niet zozeer de verdraagzaamheid.
Soms moet je dingen met een korreltje zou t nemen, en ik heb het idee dat er hier af en toe ook wel eens een paar pallets zout tegenaan mogen worden geflikkerd.

Neem niet alles zo serieus en zeik niet om te zeiken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #13  
Old 18-12-2007, 15:37
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Het is niet zozeer de verdraagzaamheid.
Soms moet je dingen met een korreltje zou t nemen, en ik heb het idee dat er hier af en toe ook wel eens een paar pallets zout tegenaan mogen worden geflikkerd.

Neem niet alles zo serieus en zeik niet om te zeiken.


__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #14  
Old 18-12-2007, 16:20
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Effe een edit, want ik heb daarnet te vlug eroverheen gelezen:

Quote:
Originally Posted by Berserker
Wat je hier dus zegt, is dat jij het een toevoeging vindt om secundaire informatie (die vrij verkrijgbaar is voor iedereen), te "kopieren" en in jouw posts te gebruiken. Moet jij me toch eens uitleggen wat die coderingen voor een waardevolle toevoeging hebben en bijdragen aan dit forum als een geheel, de helft volgt t niet de andere helft interesseert t niet, en 99% hiervan vind t maar dikdoenerij.


Dat het JOUW niet interesseert hoeft ook niet, een ander interesseert het_ misschien_wel wat codes e.d. inhouden, en evt. de mogelijkheid om elders, waar dat voor sommige zaken alleen maar mogelijk is, die informatie te vergaren...

Quote:
Originally Posted by Berserker
Over die praktische tips wil ik het volgende zeggen, iedereen leert hier van het forum en die praktische tips zijn zeker nuttig, maar ik (en ik niet alleen) heb het id dat jij het vooral geweldig vind die (alweer) secundaire kennis te hebben en die kennis te laten zien aan andere maar eigenlijk heel weinig ermee in de praktijk doet (wat volgens mij toch onze hobby is), hoeveel van jouw eigen ervaren kennis heb jij eigenlijk op dit forum gepost? Hoeveel mensen hebben al eens zoiets gehad pfoe wat fijn dat Type 17 mij geholpen heeft met zijn tips en trucs, die hij zelf ervaren heeft in zijn garage al sleutelend aan zijn "type 17" (de auto niet jijzelf ). Hmm volgens mij niet veel...


Ik geef hier en daar al eens mijn tips, idd. niet veel, maar dat zie ik ook nog bij genoeg anderen hier...(net zoweinig tips, alleen maar korte reply´s in de trant van "vette velgen wat je daar op je auto hebt, nu nog iets verlagen dan is ie goed!", levert zoiets dan wat op?)

En is een forum alleen bedoeld om tips over sleutelen te geven? Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar dankzij dat wat jij "secundaire kennis" noemt, zijn we b.v. wel erachter gekomen dat de in januari 1975 voor het eerst toegelaten Golf 1 van Split 52 in mei van het jaar ervoor was geproduceerd, een van de allereerst geproduceerde Golfje´s, iets bijzonders dus (vind ik tenminste ), als ik dat chassisnummer niet had nagecheckt, geen haan die ernaar had gekraaid...en zouden we het nooit te weten zijn gekomen...


Quote:
Originally Posted by Berserker
P.S. waarom "einsers"? volgens mij is dit niet een Golf 1 forum, maar een algemeen vw forum, en doe me gvd een lol en schei uit met die halfduitse woorden om interessant te lijken, kijk als iemand geen leestekens plaatst/spelfouten maakt, wordt er ook op gereageerd maar dit is gewoon volstrekt slecht gebruik van de Nederlandse taal, (je moet het Wilhelmus niet te serieus nemen )


Heb je ook eens gevraagd waarom "MK1" en weet ik wat nog allemaal voor engelse termen vaak onnodig hier in de NL afdeling van volksforum wordt geschreven, is dat dan geen slecht gebruik van de NL-taal? Daar stoor ik me nl. al eens aan. Ik wou van dat hele "MK1" en wat nog voor de rest angelsaksische gedoe (is nl. in mijn ogen "dikdoenerij") eigenlijk niks zeggen, maar nu kon ik dat dus niet over me heen laten gaan...


Quote:
Originally Posted by Berserker
Natuurlijk kun je "onze hobby" op meerdere manieren opvatten, zie al die oudere mannetjes/vrouwtjes in hun ôaldtaimer (in 99% van de gevallen gerestaureerd gekocht zonder ook maar enige kennis van het voertuig) naar de golfclub/bridgeclub rijden. Ok mooi, je vindt auto's leuk en laat jezelf graag zien, maar als ik dan vervolgens lees van "type 17" dat het hem ook nog teveel moeite is om zijn golfje uit de garage te halen op een mooie dag, dan betwijfel ik wat nu bij hem de hobby inhoudt. En btw met de autoweek veeg ik me reet af, als dat jouw id is van Autoliefhebberij dan betreur ik dit ten zwaarste, nee dan bladen als de "oldtimer praxis" of iets dergelijks...


Ondanks dat ik m´n Golf 1 kant en klaar heb gekocht, was ook nog ongerestaureerd maar doet er niet toe, heb ik wel genoeg kennis van m´n auto, meer als je denkt, maak je maar geen zorgen...

En dat jij met de Autoweek jou "reet afveegt", fijne kerel ben je om zulke taal te gebruiken, erg beschaafd... Ben je misschien een tikkeltje jaloers dat ze jou niet hebben gevraagd voor een reportage met jou `77er Audi 50 waar jij zoveel tijd en werk in hebt gestoken?

Het is overigens niet mijn Golf 1 die in die kerst-uitgave van de Autoweek komt te staan, maar die van Sjoes 85...

Quote:
Originally Posted by Berserker
Lul eens wat minder en sleutel eens wat meer, doe oude kleren aan, ga die garage in, zet dat hittekanon aan, snuif die olie/diesel/benzine/schimmel lucht op, and get your hands dirty!!!!


Kerel, dat is een goed idee!!! Maar dat laatste van je, wat ik effe dik heb geaccentueerd, doe ik al de hele dag, van 7.00u.(!)-15.30u. in die fabriek waar ik werk, dat is de tijd waarin ik niet kan computeren, en dus het volksforum bezoeken, dan kun jij dat wel mooi op dat kantoor waar je werkt in je baas z´n tijd...

O ja, voor ik het vergeet, ik was m´n handen niet in onschuld, wist wel dat ik op die zin van me in die thread: "Gespot: Golf MK1 uit April 1974", kritiek zou krijgen, zou het niet van jou zijn, dan van iemand anders.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 18-12-2007 at 17:36.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-12-2007, 16:21
Baldrimmer's Avatar
Baldrimmer Baldrimmer is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 782
Default

Nog ff en Pedaalemmer gaat weer schreeuwen dat je naar Geen Stijl moet optiefen .
Heel soms mis ik dit forum om deze discussies .
Voor de rest is het te vaak


Kijken hoe lang het duurt voordat het plaatje weer veranderd wordt

Zolang er niet gescholden wordt : laat lekker gaan die discussies .
Beter zo dan onder de mat vegen

Nou ik ga de kerstboom vast verder aftuigen !!
Reply With Quote
  #16  
Old 18-12-2007, 16:37
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Ben dat onze perfecte ex-moderator even een psychologische analyse geeft van deze thread anders wisten we echt niet met hoeveel korrels zout ik deze thread moest nemen.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-12-2007, 16:43
Baldrimmer's Avatar
Baldrimmer Baldrimmer is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 782
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Ben dat onze perfecte ex-moderator even een psychologische analyse geeft van deze thread anders wisten we echt niet met hoeveel korrels zout ik deze thread moest nemen.


Met zulke spel- en stijlfouten kom je weg op Fok.nl maar niet hier
Spaar je zout maar voor als het glad wordt : kunt je de stoep strooien voor als je naar de bus huppelt
Reply With Quote
  #18  
Old 18-12-2007, 16:52
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Baldrimmer
Met zulke spel- en stijlfouten kom je weg op Fok.nl maar niet hier
Spaar je zout maar voor als het glad wordt : kunt je de stoep strooien voor als je naar de bus huppelt


Kom er al bijna 8000 posts mee weg, dus niet lullen ga lekker geenstijl met posts vullen.

Wellicht dat je jezelf even opnieuw moet voorstellen ?
Reply With Quote
  #19  
Old 18-12-2007, 17:08
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Lul eens wat minder en sleutel eens wat meer, doe oude kleren aan, ga die garage in, zet dat hittekanon aan, snuif die olie/diesel/benzine/schimmel lucht op, and get your hands dirty!!!!
En hoe zie jij dat dat niet gedaan wordt?
Genoeg van je opmerkingen (of je ze nu met een korreltje zout moet nemen of ze met een leuke smiley eindigen) ronden toch uit op wat, in mijn ogen, tegen iemands schenen trappen is. Ook telkens tegen dezelfde personen vreemd genoeg

Grow up, haal dat zout uit je vagina, en meld jou nuttige ideeën en opmerkingen op een zaak zodat men ook wat eraan heeft. Met opkroppen en wat banaal geschreeuw schieten we ook niet veel op.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #20  
Old 18-12-2007, 17:11
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Ben dat onze perfecte ex-moderator even een psychologische analyse geeft van deze thread anders wisten we echt niet met hoeveel korrels zout ik deze thread moest nemen.

Wat ben je, blij?
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum