Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-05-2012, 20:51
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default Blue Mk2

Wat doe je als je een blauwe Golf II 1.6 automaat uit 1988 te koop ziet....? Dan koop je hem! Precies wat wij gedaan hebben.

Zo begonnen we een paar weken geleden:



Stap 1:
Poetsen, poetsen, poetsen, rechter buiten spiegel erop en die lelijke wieldoppen eraf.






Stap 2:
Klem om het spruitstuk.




Stap 3:
Nieuw kachelfrontje met werkend lampje, temperatuurzekering kachelmotor gerepareerd, nieuwe kachelradiateur.










Waar zijn we nu mee bezig:

Leuning bestuurdersstoel repareren. Leuning van een sloper 4-deurs ombouwen naar onze 3-deurs:







Middenconsole inbouwen:




Nieuwe wielen geprobeerd:




De planning:
  1. Olie automaat verversen
  2. Beurtje, alle vloestoffen nieuw, nieuwe bougies etc.
  3. Nieuwe APK
  4. Kunstof zwart maken
  5. Koplampen geel en helder
  6. Beide grilles vernieuwen
  7. Beschaafde verlaging
  8. Andere wielen
  9. Dakrek
  10. Schade zijscherm opknappen
  11. .....

Update 11/07/12:
De afgelopen weken hebben we vooral aan de technische dingen gewerkt:
  • Bougies vervangen
  • Olie vervangen
  • Remvloeistof vervangen
  • Diverse vacuumslangetjes vervangen
  • Benzineleidingen vervangen
  • Luchtfilter vervangen
  • Automaatolie vervangen

Ook de verzameling onderdelen is weer wat aangevuld:
  • Thule dakdragers met sloten, nieuw
  • Kaartvakken voor op de deurpanelen




Na een visuele inspectie van de distributieriem hebben we besloten die binnenkort ook maar te vervangen... Wordt vervolgd dus

Update 04/10/12:
Afgelopen weken hebben we weinig gedaan aan de Golf, behalve er in rijden...
De stoelbekleding van de bestuurdersstoel is gerepareerd en de vulling van de leuning hersteld, maar dat was het wel. Komende weken even wat werk inhalen! Er zijn ook nieuwe wielen, binnenkort meer daarover

Sinds vorige week hebben we echter ook wat problemen met de carburateur; van het ene op het andere moment houdt de motor tijdens het rijden gas vast; voet van de rem in stand D en de auto gaat zelf versnellen tot in de derde versnelling. In stand N draait ie te veel toeren, schat zo 3000 rpm of zelfs meer. Als gevolg hiervan gaat de automaat natuurlijk protesteren en die klapt hem in zijn versnelling bij schakelen tussen R, N en D. Hij staat nu stil totdat we het probleem gevonden hebben.

Hebben jullie tips waar naar te kijken? Ik las hier wat over de stand van de choke-klep en dat die soms kan verdraaien. We hebben het luchtfilter losgehad maar ik weet niet wat de normale stand van die klep is? In de Olving Vraagbaak lazen we ook over de gasklepregelaar en de gaskleppotentiometer. Wat veroorzaken die dan voor problemen?

Opmerkelijk is dat onze problemen tegengesteld lijken aan de 'normale' problemen van slecht stationair draaien met te weinig toeren en afslaan daardoor.

Update 11/11/12:
De problemen met de choke zijn opgelost. Het probleem zat in een rubber pakking die de invoer van koelwater in het inlaatspruitstuk afdicht:




Links is de oude, rechts de nieuwe. Een afgescheurd brokje van de pakking blokkeerde de toevoer van warm koelwater naar het waselement van de choke, waardoor die maximaal bleef staan.

We wilden ook een nieuw stuur monteren, maar we liepen tegen dit probleem aan. Iemand die dit herkent? Moeten we die zwarte kunststof ring en de veer verwijderen om het verloopstuk van dunne naar dikke naaf te kunnen monteren?
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.

Last edited by BlueMk2 : 11-11-2012 at 15:51.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-05-2012, 12:31
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Welkom, leuk golfje.
Hij is al een heel stuk opgeknapt, netjes zo
Reply With Quote
  #3  
Old 23-05-2012, 12:34
rudvwt3's Avatar
rudvwt3 rudvwt3 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 234
Default

Welkom hier , is een prachtig wagentje en als ie nog wat zakt is ie nog veel mooier.
__________________
Ik hou van groen! Dan kun je tenminste doorrijden!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-05-2012, 17:22
mk2kevin's Avatar
mk2kevin mk2kevin is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 116
Default

leuk golfje jongen check de mijne ook ff greetz kevin
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2012, 22:25
neef_m neef_m is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 674
Default

die is aardig opgeknapt zeg! weer 1 in goede handen zo te zien.

waar heb je dat kachel paneeltje vandaan? die van mij is niet zo netjes meer.

succes!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-07-2012, 13:03
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Quote:
Originally Posted by neef_m
waar heb je dat kachel paneeltje vandaan? die van mij is niet zo netjes meer.


Sorry voor de late reactie, die frontjes hebben wij op marktplaats gekocht. Is wel imitatie, en de symbooltjes kloppen niet helemaal. Er staan wel erg veel airco-symbooltje op Vergelijk maar eens met je eigen frontje....

Voor de puristen is dit dus niks, voor ons hobbyproject is het prima want wij wilden gewoon weer een werkend lampje...
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-07-2012, 17:33
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Paneeltjes zijn gewoon precies t zelfde als de originele versie met Airco (heb er zelf ook namelijk 2 met airco )

Verder een heel knap autootje geworden al, doe vooral zo door hiermee!!!!
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #8  
Old 12-07-2012, 09:36
Stannie33's Avatar
Stannie33 Stannie33 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 57
Default

ziet er goed uit zo !!
keep up the good work !
__________________
wie niet snell is,,
is laag !!
Reply With Quote
  #9  
Old 04-10-2012, 13:43
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Update!
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-10-2012, 15:48
DUBbeltje's Avatar
DUBbeltje DUBbeltje is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 372
Default

Waar!? :P
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen."
Reply With Quote
  #11  
Old 04-10-2012, 15:53
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Die is er al aardig op bekomen.

Is het er een met Airco? aan je kachelpaneeltjes te zien?
Reply With Quote
  #12  
Old 08-10-2012, 12:38
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Is het er een met Airco? aan je kachelpaneeltjes te zien?

Nope! We hadden nieuwe kachelpaneeltjes besteld omdat onze originele een kapot lampje had, maar die bleken van een airco-versie te zijn.... Ach, het is nog steeds beter dan een correct paneeltje zonder verlichting
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-10-2012, 14:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Gave wielen!




Waarom ga je andere doen?
Reply With Quote
  #14  
Old 14-10-2012, 22:02
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Quote:
Originally Posted by René
Gave wielen!

Waarom ga je andere doen?

Deze waren niet van ons, maar van een vriend. Uiteindelijk hebben we een ander setje wielen van hem overgenomen. Binnenkort gaan we die stralen en spuiten...
Zowel het witte setje hierboven als onze nieuwe wielen komen trouwens van een ander merk af origineel
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #15  
Old 11-11-2012, 15:51
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

1e post geupdate!
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-07-2013, 21:11
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default Update juli 2013

Sinds de laatste update is er een hoop gebeurd met de Golf. Het belangrijkste: hij is gepromoveerd van hobby/klus-auto naar daily driver... Mijn Franse zweefmobiel met 2x de motorinhoud en 1.5x het aantal cylinders is weg en dit is nu mijn enige auto voor een tijdje...

Ik heb hem van de week nog een mooi beurtje gegeven: nieuwe olie, oliefilter, carterplug, luchtfilter, bougies, koelvloeistof en de voorwielen eens goed gebalanceerd. Voor het mooi zou ik de hydraulische klepstoters moeten vervangen maar daar wacht ik nog even mee. Is een flinke klus want dan wil ik ook gelijk de distributie doen.

Ik heb ook niet stil gezeten met het upgraden van de looks de afgelopen tijd. Dit heb ik gedaan:

Houten Momo stuur gemonteerd. Dit stuur zat in één van mijn vorige Citroens en zit nu op een Golf 2 Momo naaf. Staat goed



Heldere koplampen voorzien van gele folie en gemonteerd. Ook gelijk US-Lights aangesloten:





Een vriend heeft een tijdje in de Golf gereden en in die tijd hebben we er een schroefset onder gezet, nieuwe spatbordverbreders gemonteerd en een setje witte BBS eronder die hij had liggen:









Omdat al het kunststof aan het verkleuren was heb ik alles gedemonteerd en alles in 3 lagen plastidip mat-zwart gezet. Resultaat: bumpers, strips en spoilers zijn weer netjes 1 kleur en zien er als nieuw uit!







Er zat een nare deuk in het linker voorscherm, die heb ik zo veel mogelijk weggewerkt. Snap trouwens niet hoe die deuken erin komen, ik zie ze heel vaak. Als ik nog een keer een scherm tegenkom in de goede kleur wordt dat het natuurlijk Wonderlijk genoeg valt het zo in het voorbij lopen eigenlijk niet meer op...




Op de sloop had ik een keer simpele deurvakken gescoord, die zitten er nu ook op:



Ik ergerde me al een tijdje aan het rare vinyl in de kofferbak. Ik heb graag een rechte vloer met vloerbedekking zodat alles netjes ligt en netjes schoon blijft. Dus ik heb een plaat MDF op maat gezaagd, blokjes eronder om hem waterpas te leggen en vervolgens heb ik hem bekleed met zwarte vloerbedekking:







Op dezelfde manier maak ik ook een nieuwe hoedenplank. Daarom moesten de zijpanelen ook zwart worden dus ook die heb ik in de plastidip gezet:





Vanaf dit moment werd de Golf de dagelijkse auto, dus moest mn carkit erin. Die heb ik maar lekker discreet achter het stuur gezet zodat ie vanaf buiten niet te zien is. Hoort toch eigenlijk niet in een auto uit 87:





Verder nog mijn tankklepje vol gescheten met stickers. Mijn vorige auto had dat ook en mensen herkenden me niet meer haha:



De witte BBS gingen weer terug naar de rechtmatige eigenaar, dus nu staat-ie weer even op origineel staal. Deze worden z.s.m. hoogglans wit gespoten zodat het wat beter staat.



Verder ben ik op het gemak nog 2 sets 14"aan het opknappen.
Set 1 zijn Quartet velgen, die heb ik eerst mat wit gemaakt met plastidip en daarna met Plastidip Metalizer Gold er overheen. Dat werd zo:





Verder heb ik nog een set BBS-look wielen die van een BMW E36 afkomen. Merk zegt mij helemaal niets (VIA Japan??). Ze hebben iig wel wat aandacht nodig. Het plan is de harten ook hoogglans wit maken en de randen stickerbomben...



Vorig weekend nog een andere tellerbak uit een sloper gehaald, met dagteller, klok en toerenteller. Nu nog de km stand met 140.000 verlagen omdat mijn auto maar 110.000 op de klok heeft. Heb er rode ledjes ingezet voor de verlichting, ben benieuwd hoe dat staat!

__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.

Last edited by BlueMk2 : 04-07-2013 at 21:14.
Reply With Quote
  #17  
Old 09-07-2013, 08:27
Mauricejuhvw's Avatar
Mauricejuhvw Mauricejuhvw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 274
Send a message via MSN to Mauricejuhvw
Default

Mooi golfje

rijd lekker zon automaat he

Maar hoe heb jij die us lights gemaakt als ik vragen mag
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold)
Opel vectra 1.6 1997 ( sold)
Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold)
Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold)
Volkswagen kever 1972 (project)
Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily
Reply With Quote
  #18  
Old 25-08-2013, 00:13
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Sorry voor de late reactie!

Quote:
Originally Posted by Mauricejuhvw
rijd lekker zon automaat he


Zeker weten! Alleen het starten irriteert me... Hoe lang doet die van jou er over om aan te slaan en hoeveel herrie maakt dat?

Quote:
Originally Posted by Mauricejuhvw
Maar hoe heb jij die us lights gemaakt als ik vragen mag


Ik heb daar kastjes voor gekocht. Denk niet dat je hier reclame mag maken maar Google eens op US-Lights en dan vind je het wel. Kostte ergens tussen de €35 en €40 meen ik. Je knipt de draad naar je stadslicht door, daar haal je de voeding dus vanaf. Vervolgens soldeer je hem ook op je knipperlicht. Op de draad vanaf het stadslicht heb ik een Xenon-stekker gezet, zodat je ze bij APK o.i.d. los kunt halen. Doe je dat functioneert je knipperlicht weer normaal.
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #19  
Old 25-08-2013, 17:23
Mauricejuhvw's Avatar
Mauricejuhvw Mauricejuhvw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 274
Send a message via MSN to Mauricejuhvw
Default

Ja het starten ken ik
elke keer starten voor de eerste van de dag slaat die meteen aan maar na stukje rijden en even laten staan is het denk toch 10 seconden sleutel om en continue gas intrappen dan gaat die wel in maar kwa herrie zou ik niet weten wat je daar mee bedoelt wat voor herrie
aawh ok dankje wel voor die us light kan ik keer gaan kijken
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold)
Opel vectra 1.6 1997 ( sold)
Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold)
Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold)
Volkswagen kever 1972 (project)
Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily
Reply With Quote
  #20  
Old 25-08-2013, 17:50
AdriënGT's Avatar
AdriënGT AdriënGT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 112
Default

Mooi project. Erg gaaf met die gele koplampen!
__________________
Current:
VW Golf Mk.2 1.8 GT '87
VW Polo 9n 1.4-16V '03

Ex:
Jaguar Sovereign '91
Seat Cordoba '94
Seat Toledo '93
Porsche 944 '83
Peugeot 205 GTI Dimma '88
VW Passat 35i '91
Porsche 924 '84
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum