#1
|
|||
|
|||
passat 32b, waar let ik op voor ik er een koop?
Hallo,
Ik ben nieuw hier maar kijk al wel een tijdje mee. Na veel wikken en wegen en met pijn in mijn hart heb ik besloten om mijn T3 profi dehler weg te doen. De schuur waar hij in staat heb ik nodig om in te werken. Deze bus buiten zetten is geen optie omdat hij dan letterlijk onder mijn kont weg rot. Deze bus heb ik gekocht als project maar ik kom er jammer genoeg niet aan toe. Als vervanging van mijn bus ben ik opzoek naar een passat 32b. Ik heb een syncro op het oog en ik wil graag weten waar ik op moet letten voor ik deze auto koop. Ik wil een auto waar best wel een beetje aan gesleuteld mag worden maar het moet vooral een bedrijfszekere daily driver worden. Ik heb begrepen dat de 4 wiel aandrijvingvan deze passats niet met een visco koppeling werken, klopt dat? En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Rotte plekken of anderee handige tips. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Groet van Frans |
#2
|
||||
|
||||
Vooral deuren en wielkasten zijn erg roestgevoelig. voor de rest zijn het best degelijke en sterke auto´s.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#3
|
|||
|
|||
Dankjewel, de roest aan de deuren is gerepareerd van de auto die ik dinsdag ga bekijken, alleen de rechter voordeur is rot maar daar krijg ik een nieuwe voor... Hoef dus eigenlijk alleen naar de wielkasten te kijken natuurlijk ook de standaard dingen even checken die je hebt bij ouwe auto's. Deze is ook al 27 jaar oud...
Ik hoop dat t wat is, t zijn erg vette bakken. Weet je misschien ook of de 2.2 liter 5 pitters zich een beetje houden op lpq? Naast betrouwbaar moet t ook betaalbaar rijden zijn |
#4
|
||||
|
||||
Een van de zwakste punten van de 32b is het stuk waar de vulhals van de tank langs het binnenplaatwerk loopt, dus de wielkast rechts achter goed inspecteren!
verder dorpels enzo goed bekijken, de randen langs de wielschermen voor (onder de kap) geven een aardige indicatie hoe het ervoor staat onder de schermen.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |