Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-06-2012, 17:44
Frans van Dijk Frans van Dijk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 13
Default passat 32b, waar let ik op voor ik er een koop?

Hallo,

Ik ben nieuw hier maar kijk al wel een tijdje mee.
Na veel wikken en wegen en met pijn in mijn hart heb ik besloten om mijn T3 profi dehler weg te doen. De schuur waar hij in staat heb ik nodig om in te werken. Deze bus buiten zetten is geen optie omdat hij dan letterlijk onder mijn kont weg rot. Deze bus heb ik gekocht als project maar ik kom er jammer genoeg niet aan toe.

Als vervanging van mijn bus ben ik opzoek naar een passat 32b. Ik heb een syncro op het oog en ik wil graag weten waar ik op moet letten voor ik deze auto koop. Ik wil een auto waar best wel een beetje aan gesleuteld mag worden maar het moet vooral een bedrijfszekere daily driver worden.
Ik heb begrepen dat de 4 wiel aandrijvingvan deze passats niet met een visco koppeling werken, klopt dat?
En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Rotte plekken of anderee handige tips.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Groet van Frans
Reply With Quote
  #2  
Old 30-06-2012, 19:01
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Vooral deuren en wielkasten zijn erg roestgevoelig. voor de rest zijn het best degelijke en sterke auto´s.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #3  
Old 30-06-2012, 19:55
Frans van Dijk Frans van Dijk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 13
Default

Dankjewel, de roest aan de deuren is gerepareerd van de auto die ik dinsdag ga bekijken, alleen de rechter voordeur is rot maar daar krijg ik een nieuwe voor... Hoef dus eigenlijk alleen naar de wielkasten te kijken natuurlijk ook de standaard dingen even checken die je hebt bij ouwe auto's. Deze is ook al 27 jaar oud...
Ik hoop dat t wat is, t zijn erg vette bakken.

Weet je misschien ook of de 2.2 liter 5 pitters zich een beetje houden op lpq?
Naast betrouwbaar moet t ook betaalbaar rijden zijn
Reply With Quote
  #4  
Old 01-07-2012, 11:38
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Een van de zwakste punten van de 32b is het stuk waar de vulhals van de tank langs het binnenplaatwerk loopt, dus de wielkast rechts achter goed inspecteren!

verder dorpels enzo goed bekijken, de randen langs de wielschermen voor (onder de kap) geven een aardige indicatie hoe het ervoor staat onder de schermen.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum