![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb sinds ik de golf heb gekocht al het probleem dat het benzineklepje niet sluit, ik ben al naar de sloop geweest om een andere benzinedop op te halen maar dan nog sluit ie niet.( Ik dacht dat de dop simpelweg te dik was).
Kan de dop ook niet simpelweg terugduwen of zoiets dergelijks, ik snap er echt helemaal niets van.....iemand een idee waar het aan kan liggen? ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() zit er niks in de weg ? lijkt wel een beetje alsof die tankdop zelf ver naar buiten staat of misschien komt dat door de foto ?
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
|
|||
|
|||
![]() nee dat lijkt alleen niet zo, dat is ook zo....het klepje komt tegen de tankdop aan die inderdaad te ver naar buiten staat. Maar ja terugduwen lukt niet echt, zit geen speling in ofzoiets.
|
|
|||
|
|||
![]() heb even gekeken bij mijn mk2. mijn tankdop heeft een veel minder opstaande rand als die van jou. is die van jou wel een originele van VW ? anders kan je er waarschijnlijk wel zo een vinden op de sloop en is het probleem opgelost.
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja dat idee had ik ook, ik heb op de sloop verschillende tankdoppen van een mk2 vergeleken maar de "dikte"/"hoogte" is allemaal hetzelfde. Iedere tankdop van een mk2 die ik erop draaide bleef uitsteken...tankklep sluit dus dan niet. |
|
|||
|
|||
![]() Ziet er allemaal normaal uit, blijkbaar zit je benzinetank dus niet helemaal op zijn plek (want het is uit één stuk). Al eens onder de auto gekeken of de tank daar wel goed zit? En zit de ophangbeugel voor de vulhals nog vast in de wielkast (roest vaak weg)?
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat kon 't nog wel eens zijn, heb net onder de auto gekeken maar alles "lijkt" op z'n plek te zitten. Misschien dat de vulhals te ver uitsteekt, dacht ik nog maar als jij zegt dat het uit één stuk bestaat vond ik het de moeite waard om nog effe onder de auto te hangen. er zit geen speling op de benzinetank en 't lijkt allemaal op z'n plek te zitten maar kan het niet vergelijken. de vulhals zit ook muurvast, heb vanonder uit de wielkast geprobeerd beweging in te krijgen maar niets. Het rubber rond de vulopening komt er wel gemakkelijk uit, ook de metalen ring trek je zo mee maar duw je ook zo weer terug. Ik snap er niets van..... |
|
||||
|
||||
![]() denk dat de tank er eens onder los is geweest. Nu zitten waarschijnlijk de brandstofleidingen gekruist op de tank waardoor de rechterkant van de tank lager uitkomt dan normaal. Met een hals/dop die te ver uit steekt als gevolg...
Dan zullen de 2 boutjes in de carosserie achter de dop ( te zien vanuit de wielkuip) ook niet meer aanwezig zijn. En je kan ook checken aan de tankbeugel moertjes of er recent aan geklust is daar..
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 26-08-2012 at 19:52. |
|
|||
|
|||
![]() het rood omcirkelde pennetje is er uit geschoten deze kan je eenvoudig terug drukken met een tangetje dan sluit de klep weer goed. tank en alles laten zitten die zit goed en is het probleem niet.
![]() Last edited by willemvansoeren : 03-09-2012 at 02:55. |
|
|||
|
|||
![]() @willem: de klep sluit niet omdat hij tegen de vuldop aan komt.
Laatst heb ik bij mijn collega gekeken die een iets oudere mk2 heeft en zijn vulopening lijkt dieper te zitten. de tankdoppen zijn identiek. auto staat nnu bij de garage voor apk, ik zal hun ook is vragen om er naar te kijken. |
|
|||
|
|||
![]() oke, dan moet je de rubber ring naar achter duwen let op zit een metalen ring/veer in als je deze eruit haalt kan je het rubber verder naar achter duwen. heb de foto nog eens goed bekeken en aan de onderkant kan die nog meer terug. tank hoeft er echt niet onder weg.
|
|
||||
|
||||
![]() Wat Willem zegt, dat heb ik ook wellis gedaan en klopt je dop gaat een stuk nog naar beneden. Eerst metalen veer losmaken en een flinke dow geven. DEonderste lipje steek te ver uit.
|
|||
|
|||
![]() Nou weer een jaar apk erbij!! Maar de garage snapte ook niet waarom...het lijkt wel of de vulpijp iets te lang is, zei hij.
Dat rubber waar jullie het over hebben heb ik er als is tussenuit gewipt, (inclusief borgring) en teruggedrukt maar dan nog kan ik de vuldop niet terugduwen of zoiets. Geen beweging in te krijgen en vanonder de wielkast is niets raars te bemerken. |
|
||||
|
||||
![]() Mijn golfje heeft hetzelfde, lijkt wel of de vulhals iets gezakt is door de loop der jaren van het "hangen" op de vulhals tijdens het tanken....
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hetzelfde probleem, waarschijnlijk komt het door het inlassen van een nieuw stuk in de wielkasten... op de plek van de montagepunten op de wielkast wil het namelijk graag rotten, en is het nieuwe stuk plaat te ver naar buiten geplaatst ofzo.. ik ga misschien een keer kijken of ik iets van de dop af kan vijlen oid.
|
|
|||
|
|||
![]() mijnes komt er sinds kort ook uit ?
hoe voller (zwaarder) de tank, hoe verder de dop uitsteekt