Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-07-2014, 05:38
Juupje's Avatar
Juupje Juupje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 113
Default ombouw naar G60 02A bak in golf1 vraagje

Mensen,

De vraag zal al wel veel vaker gesteld zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voor de G60 in mijn golfje 1 wil ik graag ook de 02a bak (uit een corrado) er in hangen. Ik wil dan ook graag over stappen naar kabel geschakeld. Ik wil geen CAE of iets dergelijk, dit staat niet bij mijn interieur.

Nu is dan ook mijn vraag, wat voor kabelschakelsysteem moet ik kopen: Golf 3, corrado, golf 4, polo enz enz. en hoe moet ik deze monteren: binnenin of langs onder en zijn dan mijn kabels niet te lang of te kort en past mijn uitlaat dan nog wel.

Als iemand mij hier duidelijkheid over kan geven graag of een fototje heeft, zou ik zeer dankbaar zijn!

Alvast bedankt!
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist
FAD crew
Reply With Quote
  #2  
Old 16-07-2014, 06:14
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Golf 3 heb ik pasgemaakt in mijn golf 1. Schakel van een golf 4 is iets lager, maar dan moet je je schakeltorentje op de bak ook vervangen om het pas te krijgen.

Hier een foto van golf 3 schakelmechaniek;



De kabels kan je dan onderlangs voeren. Eerst op de bak monteren dan onder je golf knopen, valttie precies goed

Nu moet ik zeggen dat ik hem later binnen op mijn tunnel heb gemonteerd omdat ik dat fijner vond rijden, maar dat is miss omdat ik een zeikert ben.









Uitlaat past op allebei de manieren nog wel. Alleen optie 1 is wat krapper, maar gaat wel.

Succes en als je vragen hebt
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-07-2014, 07:39
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ik heb hem ook onder te tunnel. Moest van het "bakje" een hoek ombuigen, omdat hij tegen de uitlaat kwam. Voor re rest gaat dat goed. Een Gruppe A uitlaat zal niet passen, denk ik.

Bij mij paste de originele kap met pookhoes ook gewoon, alleen lijkt de pook een cmtje te ver naar links te zitten. Maar dat klopt ook, omdat anders de uitlaat niet paste.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2014, 11:20
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Die van mij moet nog afgewerkt worden hoor!

Grote uitlaat komt idd schuin onder het schakelbakje te hangen. Maatje z'n VR6t heeft 3inch uitlaat. Dus pas maken, maar kan wel
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #5  
Old 16-07-2014, 12:16
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

Ik heb een stangen conversie op mijn G60 bak en na wat aangekloot met afstellen werkt het nu prima en alles in het het interieur is verder gewoon orgineel.
Kabelschakeling heb ik liggen als reservere maar vooralsnog geen plannen om het alsnog in te bouwen, juist om het feit dat ik geen kabels door het brandschot wil en in de tunnel ligt een lekkere dikke groep A.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 16-07-2014 at 12:19.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-07-2014, 20:11
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik heb een schakeltoren van een golf 4 oude type, onder mijn golf 1 met een 63,5 supersprint systeem past perfect. oud type bedoel ik de toren mee. de eerste golfjes 4 zijn geleverd met precies zelfde kabelaansluiting als corrado of golf 3.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum