Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-08-2015, 09:52
BMR's Avatar
BMR BMR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 45
Default Bmr

Hallo allemaal!

Ik ben Bart Manders,48 jaar en woon samen met Susan in Echt.

Sinds een paar weken hebben we nu 2 MK2's voor de deur staan(naast nog wat andere auto's...later meer).

De eerste van die 2 ,een grijze 3 deurs 1.6 Madison, kwam 3 jaar geleden toevallig in mijn bezit.De auto was van 'n collega en hij was het ding moe. Er mankeerde vanalles aan maar eigenlijk geen schokkende zaken......im breng m naar de sloop. En ik had zoiets van.....hmm...kan ik wat mee.Dus zo gezegd zo gedaan.....Golf opgehaald en een inventarisatie gemaakt.Allemaal kleinere zaken zoals een nieuwe voorruit,een andere kachelventilator,uitlijnen,een vochtprobleem oplossen,wiellagers achter stellen en nog wat kleine dingen. De bedoeling was om het ding in orde te maken en m dan weer te verkopen......het liep een beetje anders.Op dat moment hadden we ook een Corolla GTSi voor de deur staan.Niet meteen in een krimp schieten...is echt een hele fijne auto.Niet alleen om in te rijden maar zeker ook om aan te werken. Die hadden we toen een paar maanden. Na een serie van operaties was de Corolla toch eigenlijk wel te laag qua instap voor Susan.....Dan zetten we ze toch allebij te koop.....we zien wel wat er blijft en wat er gaat....De Corolla ging...de Madison bleef... en werd dus haar dagelijkse auto. Inmiddels zijn we 2 voorwiellagers,remrevisie vooras en een schroefset verder....en de auto bevalt eigenlijk,met uitzondering van dat 1.6 blok, prima.




De 2e hebben we nu een paar weken.Een zwarte 3 deurs van het 1e type. De auto is van mijn zoon geweest. Hij heeft er een 1,9 TDI in gelepeld uit een een MKIII. Netjes omgekeurd .Prima auto.Maar hij kocht er een Caddy bij omdat dat voor zijn bedrijf practischer is en dus mocht die zwarte vertrekken...Niet lang geaarzeld...




Maar toen had ik zes auto's ...waarvan 4 voor de deur.Dat is een beetje veel van het goede. Ik heb mijn dagelijks auto,een Volvo 340 sedan...met variomatic, te koop gezet en die was binnen 2 weken verkocht. Vanwege de stuurbekrachtiging op de zwarte is dat Susan's auto geworden en ik rijdt hoofdzakelijk met de Madison.Naar mijn werk is ongeveer 44 km...en meestal staat ie daar de hele week.Dus nu heb ik nog 3 eigen auto's op de oprit staan en een klant auto..maar die is binnenkort ook weer weg.

Naast de Golfjes heb ik dus ook nog wat andere auto's. 2 DAFs 55.1 is een restauratieproject voor als ik eens veel tyd krijg.de 2e heb ik een aantal jaren geleden helemaal omgebouwd met de bedoeling om daar historische wedstrijden mee te rijden. Ze heeft veel km's Nürburgring gezien maar wedstrijden...daar is het, op een slalom wedstrijd na, nog niet van gekomen.




En dan is er nog het projekt van de laatste 3 jaar.....mijn Volvo 360 CS-T...met een ca 280 pk turboblok uit een 244 Turbo...maar met een karrevracht aan modificaties. Heerlijke auto en dr is altyd wel weer een verbetering of een aanpassing die in de werkplaats ligt te wachten.







Last edited by BMR : 10-01-2016 at 09:54.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2015, 10:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Bart, welkom!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-08-2015, 11:54
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

die 360 is echt wel gaaf zeg.

welkom
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #4  
Old 16-08-2015, 12:58
BMR's Avatar
BMR BMR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 45
Default

Dank je. Heeft ook een hoog pretgehalte!
Reply With Quote
  #5  
Old 18-08-2015, 00:31
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

supergaaf die volvo
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-09-2015, 17:55
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 377
Default

Welkom net wagenpark hou je er op na. Mooi die 360
__________________
Daily driver:
Kia Rio HB (under construction)

VW T5 2.5 TDI


Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
  #7  
Old 09-09-2015, 18:11
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Welkom, gaaf die Volvo!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-10-2015, 19:45
BMR's Avatar
BMR BMR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 45
Default

Dank allemaal...

Ben de afgelopen erg druk geweest om de Volvo piekfijn in orde te hebben. Ik was gevraagd om de auto beschikbaar te stellen voor de V(olvo)K(lassiekers)B(eurs) in het Autotron. Je wilt dan natuurlijk geen modderfiguur slaan.....




Was erg leuk om te doen.Maar nu dat achter de rug is had ik afgelopen week tyd om me met de Goljes bezig te houden.
De zwarte had een paar oeilelijke bumpertjes.Niet beschadigd of zo maar helemaal grijs geworden.Ook een behandeling met de heatgun mocht niet baten. Ik wilde eigenlijk wel weer een paar nette smalle bumpertjes op deze auto...gewoon omdat t een 1e type is en m wel goed staat. Nou had de grijze een mooie set smalle bumpers........dus die zijn verhuist naar de zwarte. Maar.....dan moet er dus een andere set bumpers voor de grijze komen.....gevonden.... 2 ex fire and ice G60 bumpers.

Plaatjes bij de praatjes.......

oud en nieuw....met sensors en camera.....en display in de spiegel....




Een hele verbetering......




G60 bumpers op de grijze,met heldere knippers met stadslicht.........overspuiten van die bumpers was echt een drama..........







Binnenkort nog een setje bijpassende mistlampjes dr in en dan moet het voorlopig maar ffff goed zijn.

Last edited by BMR : 03-10-2015 at 20:08.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum