![]() |
|
||||
|
||||
![]() Via de search nog steeds niet echt duidelijk antwoord kunnen vinden, dus vraag het hier maar.
Ik ben misschien van plan om een big blok in een polo 6N te bouwen, welke standaard een small block gebruiken. Nu wordt altijd overal geroepen: dat past niet zomaar blah blah blah.... Maar nergens zie ik concreet WAT er nu niet past? Ik heb genoeg 6N's gezien met een 1.8T of iets dergelijks, dus het moet wel degelijk passen. Daarom ben ik dus benieuwd of het de moeite is of dat ik er maar beter niet aan kan beginnen ![]() Mijn vraag is dus eigenlijk: wat moet je aanpassen om een big block in een polo 6N te krijgen? Is het alleen motorsteunen? Of bijv. ook de aandrijfas lengte? (ik heb de complete voorkant van een mk3 met blok, subframe, onderstel etc. liggen voor eventuele ombouw). De reden is dat mijn blokje aardig 'op' begint te raken en ik nog een 1.6 AFT uit een mk3 heb liggen met net 1 ton op de teller.
|
|||
|
|||
![]() Ik geloof dat de small-block motoren naar voor gekanteld liggen, en de big-block meer naar achter.
Dus je zult met de motorsteunen moeten rommelen.. Voor de rest zul je toch echt ff moeten zoeken, Sven! |
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat je met ibiza cupra en golf 3 delen het als een lego doosje zo in elkaar kunt zetten. 6n staat op een ingekort golf 3 platform. En ibiza is er met bigblock dus ook makkelijk te grbruiken.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik denk dat je je daar nog eens flink in zult verkijken.... Polo 6N en Ibiza lijken op elkaar, maar zijn technisch echt anders... |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb al polo 6n gezien met een vr6 in ....krap maar het paste
|
||||
|
||||
![]() JA het past sowieso in de motorruimte, ook weet ik dat de big blocks achterover liggen, moet geen probleem. Zoals ik al zei heb ik al vaker 1.8T motoren in een 6N gezien, maar ik vind nergens echt topics waarin te zien is hoe ze die passend gemaakt hebben
![]() Motorsteunen enzo fixen is geen probleem. Maar ik heb geen zin om bijvoorbeeld de aandrijfassen aan te (laten) passen etc, wil het zo goedkoop mogelijk houden ![]()
|
||||
|
||||
![]() Leuk om hier http://www.vau-max.de/fotostrecke/w...eht.1838.1.html even doorheen te scrollen voor inspiratie
![]()
|
|||
|
|||
![]() Dá-BRT heeft een 6N TDI gehad, met aardig peekaas .. ik kan mij herinneren dat hij het over hoogteproblemen had. Tot en met custom inlaatspruitstuk omdat de kap anders niet dicht paste.
|
|
||||
|
||||
![]() Het kan wel. Maar je zit met veel aanpassingen. Even plug and play zoals bij de meeste smallblock het geval is, is er niet bij.
Motorsteunen, aandrijfassen, bak, subframe,eventueel inlaat en uitlaat. Denk dat je je er op verkijkt hoeveel werk dat is. Onmogelijk? Nee ![]()
|
||||
|
||||
![]() Haha laat maar zitten dan
![]() Ik was gewoon nieuwsgierig wat er aangepast moest worden, maar dat wordt me iets te gek allemaal ![]()
|
||||
|
||||
![]() misschien zeg ik nu iets heel doms hoor.. maar een SDI is bigblock toch? en die zitten gewoon in de 6N
|
|
|||
|
|||
![]() Daar heb je gelijk in, echterrrrr.. is het soort van aangepaste SDI voor de Polo.. die ligt namelijk ook voorover en heeft ook een speciale bak die het voorover liggen toelaat..
(ik weet het niet 100% zeker, dus niet te hard slaan aub ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Denk (onder andere) bakcode ETF, motorcode van zo'n type blok (1.9 sdi) in een 6N die zo hangt is AGD.
|
|||
|
|||
![]() Maar ... was het niet zo dat een VR6 ook voorover ligt, soort van?
![]() Last edited by SciroccomTDI : 20-01-2016 at 12:59. |
|
||||
|
||||
![]() Is het niet mogelijk om de originele bak te gebruiken en daar het big block aan te hangen? Of dat bootpatroon komt niet overeen zeker...
Anders zou het een stuk makkelijker zijn, dan hoef ik enkel nog de motorsteunen te lassen, alles aan te sluiten en rijden maar ![]() Origineel heeft deze een 085 bak geloof ik. Een 020 of 02A heeft zeker ander boutpatroon?
|
||||
|
||||
![]() Makkelijkste is om gewoon even op het polo forum te kijken.
Polo Forum Zoek op Jarno zijn 6N of Jeroen zijn 6N. Ene heeft een 1.8T en de andere een 1.8 Bi-T. Kunnen je er genoeg over vertellen...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, komt niet overeen.. clubpolo staan zat ombouws, stuur zit alleen aan de verkeerde kant ![]() abf in polo6n http://www.clubpolo.co.uk/forum/ind...c=143804&page=3 Last edited by richard-polo : 26-01-2016 at 13:54. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zie in die build alleen niks over de aandrijfassen.. Deze passen 1 op 1 dan neem ik aan...
Dan valt het reuze mee. Even motorsteuntje lassen en uitlaat aanpassen. Verder zit die ABF er vrijwel plug&play in.. Het blijft toch kriebelen...
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() Last edited by Sven-GTI : 02-02-2016 at 09:43. |
|
||||
|
||||
![]() er zijn toch ook polo met big block dieselmotoren? hangen er ook achterover in, moet te doen zijn dus
|
||||
|
||||
![]() Aangezien het nog steeds kriebelt wil ik komende zomer (ergens half juni heb ik vakantie) gaan proberen om een big block in m'n Polo te plaatsen
![]() Gewoon om te zien hoeveel moeite dit kost. Als nu blijkt na 1 a 2 dagen dat het allemaal veel te lastig wordt hang ik gewoon de originele motor terug. Normaal gesproken kan ik in een ochtend de originele motor uitbouwen en weer inbouwen, dus mocht het niet lukken dat zit binnen no-time de originele motor weer terug in de auto ![]() Uiteraard komt daar een how-to / fotoreportage van ![]()