Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-10-2005, 12:55
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default sensoren G60

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een G60 motor met computer en draadboom van een Passat 4x4 gekocht.

op internet heb ik een schema van de motorbedrading gevonden en op deze manier heb ik het een en ander aan kunnen sluiten (hier stond de watertemp. sensor niet op).

maar nu blijkt dit niet compleet te zijn; nl. op de water aansluiting op de kop (tussen de bougies) zitten 2 sensoren waarvan er nu maar 1 is aangesloten, en ook de oliedruk (2.St) en olietemp.sensoren zitten nu niet aangesloten.

heeft er iemand een beschrijving hoe het een en ander moet worden aangesloten, en kan mij iemand vertellen wat de functie van de sensoren en drukschakelaars is (alle bedrading van de digifant heb ik aangesloten, wat er nu niet aangesloten is is dat alleen voor mijn meters?)

is de drukmeting/schakelaar waar een benzineslang op zit voor het schakelen van de pomp? (tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk?)

alvast bedankt.
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2005, 16:14
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

http://www.volksforum.com/albums/br...r&imageuser=275

Linkje naar mijn album heb er twee schema's opgezet hoop dat je er wat aan hebt.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-10-2005, 17:31
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

anders kan je contact opnemen met Ron

www.xs4all.nl/~valo
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2005, 18:08
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Die sensor op je benzine gallery is voor de naloopregeling...
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2005, 18:26
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
http://www.volksforum.com/albums/br...r&imageuser=275

Linkje naar mijn album heb er twee schema's opgezet hoop dat je er wat aan hebt.


Bedankt, is een mooi schema iets soortgelijks had ik al, maar waar is de 2e watertemp.(zwarte) sensor? en dienen de overige (niet afgebeelde) sensoren alleen voor mijn meters?
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #6  
Old 13-10-2005, 12:20
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
Bedankt, is een mooi schema iets soortgelijks had ik al, maar waar is de 2e watertemp.(zwarte) sensor? en dienen de overige (niet afgebeelde) sensoren alleen voor mijn meters?



Leuk he dat je een schema eens maakt, en dat een firma er zijn naam onder zet!
Dit schema heb ik volgens mij al eens 5 jaar terug gemaakt.
Het schema gaat alleen over de motor.
De 2e water sensor is voor de aanduiding van je metertje in je cockpit.
Staat dus los van de motor en daarom ook niet aangeduid in het schema.



Last edited by Gti1-G60 : 13-10-2005 at 12:23.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-10-2005, 12:24
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Talking

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Leuk he dat je een schema eens maakt, en dat een firma er zijn naam onder zet!
Dit schema heb ik volgens mij al eens 5 jaar terug gemaakt.
Het schema gaat alleen over de motor.
De 2e water sensor is voor de aanduiding van je metertje in je cockpit.
Staat dus los van de motor en daarom ook niet aangeduid in het schema.




als jij zelf schema's maakt, dan kun je waarschijnlijk mijn vragen ook wel beantwoorden?
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2005, 12:39
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Leuk he dat je een schema eens maakt, en dat een firma er zijn naam onder zet!


Nooit van copyright gehoord?
Reply With Quote
  #9  
Old 13-10-2005, 12:45
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
Hallo,

maar nu blijkt dit niet compleet te zijn; nl. op de water aansluiting op de kop (tussen de bougies) zitten 2 sensoren waarvan er nu maar 1 is aangesloten, en ook de oliedruk (2.St) en olietemp.sensoren zitten nu niet aangesloten.

is de drukmeting/schakelaar waar een benzineslang op zit voor het schakelen van de pomp? (tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk?)

alvast bedankt.
Paul.


Ja de zwarte sensor op de kop is voor je meter in je dashboard.
Deze kun je vervangen door je huidige als de waarde niet overeenkomt.
Als de bouwvorm anders is, even een verloopdopje maken.

Voor de oliedruk geldt hetzelfde, in je kop is de lagedruk meting, op je filterhuis is de hoge druk meting.
Verschilt amper met je huidige motor, in jouw geval, gewoon de stekkers van je huidige motor overzetten.

De drukmetingschakelaar die op je benzine rail zit.
-langverhaal kort houden, die kan je gewoon weg laten.
en je benzine rail afblinden.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2005, 12:50
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Ja de zwarte sensor op de kop is voor je meter in je dashboard.
Deze kun je vervangen door je huidige als de waarde niet overeenkomt.
Als de bouwvorm anders is, even een verloopdopje maken.

Voor de oliedruk geldt hetzelfde, in je kop is de lagedruk meting, op je filterhuis is de hoge druk meting.
Verschilt amper met je huidige motor, in jouw geval, gewoon de stekkers van je huidige motor overzetten.

De drukmetingschakelaar die op je benzine rail zit.
-langverhaal kort houden, die kan je gewoon weg laten.
en je benzine rail afblinden.


kijk hier kan ik iets mee, ik zat erover te denken om ook het benzinetank ontluchtingsysteem te laten vervallen, heb je hier toevallig ervaring mee?

misschien ook een tekeningetje van het benzineleidingverloop (ansluitingen) liggen?

Alvast bedankt voor de info.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #11  
Old 13-10-2005, 15:19
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
kijk hier kan ik iets mee, ik zat erover te denken om ook het benzinetank ontluchtingsysteem te laten vervallen, heb je hier toevallig ervaring mee?

misschien ook een tekeningetje van het benzineleidingverloop (ansluitingen) liggen?

Alvast bedankt voor de info.


Je kunt het allemaal laten vervalen, maar dan moet je tank wel een ontluchting hebben. En een retourleiding natuurlijk.
Ik weet het van de T2/3 niet hoe dat geregeld is.
Reply With Quote
  #12  
Old 13-10-2005, 15:25
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Je kunt het allemaal laten vervalen, maar dan moet je tank wel een ontluchting hebben. En een retourleiding natuurlijk.
Ik weet het van de T2/3 niet hoe dat geregeld is.


Ontluchting zit er natuurlijk wel op, een retourleiding maak ik er zelf op.

ik vroeg mij af hoet het een en ander op de motor zit aangesloten.
welke aansluiting gebruik ik voor toevoer en welke is de retour, of maakt het niets uit?
hoe regelt hij de brandstofdruk?

Bedankt.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #13  
Old 14-10-2005, 16:33
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
Ontluchting zit er natuurlijk wel op, een retourleiding maak ik er zelf op.

ik vroeg mij af hoet het een en ander op de motor zit aangesloten.
welke aansluiting gebruik ik voor toevoer en welke is de retour, of maakt het niets uit?
hoe regelt hij de brandstofdruk?

Bedankt.



Eigenlijk is het vrij eenvoudig, de druk wordt door je brandstofpomp geleverd.
(oude golf GTI pomp is een aanrader! 5bar)
Dan zit op je brandstofrail, een drukregelaar die de druk terug brengt naar 3bar.
Op de drukregelaar zet je de toevoer (goh simpel eigenlijk he!)
En het plastic buisje de afvoer, als je naar de brandstofrail kijkt is het eenvoudig.

Let er dus op dat je een dikke brandstofpomp pakt!
Dus zoek een gti op en sloop de handel eronder vandaan.
INCL drukaccumulator.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-10-2005, 16:51
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Eigenlijk is het vrij eenvoudig, de druk wordt door je brandstofpomp geleverd.
(oude golf GTI pomp is een aanrader! 5bar)
Dan zit op je brandstofrail, een drukregelaar die de druk terug brengt naar 3bar.
Op de drukregelaar zet je de toevoer (goh simpel eigenlijk he!)
En het plastic buisje de afvoer, als je naar de brandstofrail kijkt is het eenvoudig.

Let er dus op dat je een dikke brandstofpomp pakt!
Dus zoek een gti op en sloop de handel eronder vandaan.
INCL drukaccumulator.



bedankt,

met deze info moet ik het af kunnen werken.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum