#1
|
||||
|
||||
1.6 gti K-jettronic
Ik ben door de vriendelijke mensen op het Caddyforum.nl doorverwezen naar jullie. Ik heb een golfje I cabrio met een 1.6 gti motor (mechanische injectie). Misschien is de motor niet meer origineel maar mijn probleem is dat de motor niet meer aanslaat --> startmotor is OK en de motor zit wel los
Dus ik vermoed dat er ergens een fout in de kabelboom moet zitten ... Heeft iemand van jullie stroomloopschema's voor dit soort motors (code ABB) Die zekeringkast is voor mij ook één groot raadsel Ik zou het zonde vinden om de gti eruit te moeten smijten en te vervangen door een "gewone" benzinemotor --> de carosserie is nagenoeg perfect !! Alvast bedankt en de groeten
__________________
Convert it !!! |
#2
|
||||
|
||||
Poehee, dat kunnen echt duizend-en-een-dingen zijn....respect voor alle Wegenwachters die 30x per dag horen: hij start niet
Het kan ECHT veel zijn -werkt je brandstofpomp? -zit je luchtweger los? -trek er een injector uit,contact aan en til de luchtweger op, inspuiting? -heb je vonk? (bij voorkeur voor of lang na bovenstaande test uitvoeren ) -(grote) vaccuumlekkages?
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Misschien een redenering volgen vanaf de basis:
Je hebt nodig: - Lucht - Benzine - Vonk En de vonk moet op het juiste moment voor elke cilinder komen (timing). Nu stapsgewijs dingen uitsluiten die het niet kunnen zijn (zie o.a. de tips van Stijn).
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
||||
|
||||
....of ff bij mij langskomen...
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
||||
|
||||
Inderdaad, er kan een heleboel foutgaan, maar nu is het zo dat er NIETS
gebeurt --> bij het omdraaien van het contactslot gebeurt er NIETS. De batterij is in orde, de startmotor heb ik er eens uit gehaalt en op de batterij laten draaien en met een grote crank-sleutel konden we de motor verdraaien ... Dus ja, lucht - benzine - vonk maar als er geeneens beweging in komt zal die ook niet draaien hé. En daarom had ik gedacht om eens een stroomschema te volgen en te zien of alles juist op z'n plaats zit (en of alles er wel op zit) Een laatste vraagje, zou ik de motor kunnen laten draaien door de startmotor rechtstreeks op de batterij aan te sluiten (en dan zien of er vonk/benzine is) In dat geval zou er een "bug" zitten tussen contact en startmotor
__________________
Convert it !!! |
#6
|
||||
|
||||
Wss is het contactblokje achter je contactslot kapot, komt vaker voor.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#7
|
||||
|
||||
Als je zegt in je eerste post dat de 'motor niet aanslaat' zet je ons wel op het verkeerde been he bucket...dus ik vind de toon niet zo gepast!
Anyway, zoals bolku zegt is vaak het contactblokje kapot. Je kunt de startmotor testen door plus rechtstreeks van je accu op het -kleine- stekkertje aan de startmotor te steken. Het startrelais moet dan inschakelen. -Als er dan nog niks gebeurt: startmotor kapot of geen plus danwel massa van accu -Als er dan wel wat gebeurt: waarschijnlijk contactblokje v/h contactslot
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Overigens is motorcode ABB geen bestaande motor. Een 1.6GTI heeft motorcode EG.
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Ik moet toegeven dat ik jullie in m'n eerste bericht wel fout ingelicht had Maar ik ben wel blij met jullie reacties --> sinds ik hier ingelogd
ben heb ik al meer info van jullie gekregen dan van al de mensen die in de afgelopen maanden "eens kwamen kijken" naar het cabriootje ... en die motorcode: inderdaad, na wat rondneuzen op dit forum heb ik dit ook vastgesteld + ik heb ondertussen al wat info over de K-jetronic verzameld (soms zelfs in 't russisch). Binnenkort neem ik een weekje verlof en dan kan ik alles grondig controlen/proberen ... Ik hou jullie wel op de hoogte
__________________
Convert it !!! |