#1
|
||||
|
||||
Auto Spuiten
Heb zelf een aardig grote garage en wil een poging doen om mijn auto te spuiten met compressor, spuitpistool heb ik besteld. Lak moet ik nog kopen maar waar kun je de volgende dingen beste kopen ?
Auto-Lak primer/spuitplamuur ? blanke lak en na welke schuurpapier kun je spuiten ? Kan ik iemand mij daar wat meer over vertellen zou graag mijn auto zelf willen spuiten . |
#2
|
||||
|
||||
niemand ??
|
#3
|
||||
|
||||
Ron21 kan autolakken leveren
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
moet je gewoon even naar de dicht bijzijnste spuiterij gaan, daar kan je vast wel verf halen en die kunnen je ok wel informeren.
|
#5
|
||||
|
||||
yup, Ron21 kan je alles vertellen wat je wilt weten.. maar hij's op vakantie op het moment.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ben hier ook errug benieuwd naar (gezien de prijzen voor een spuitbeurtje..) Btw, welk spuitpistool heb je besteld en wa kos da? |
#7
|
||||
|
||||
Hou er wel rekening mee dat je geen afzuig installatie hebt. Als je gaat spuiten zet je de hele garage blauw en komt de nevel weer op je vers gespoten lak! Dus gaat het er schraal uitzien, dit is met veel poetsen wel weer te verhelpen. Het is geen pretje om zonder afzuig installatie te spuiten!
|
#8
|
||||
|
||||
verfkeldertje in veendam, die heeft goede primer+ 2k autolak
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
daar kwam ik ook achter. m,n pa had me al gewaarschuwd(die is schademonteur)dat zonder afzuiging heel de lak na de knoppen ging.. toen heb ik een ventilator tegen de muur aangezet richting de garage deur en zo de straat op geblazen fijn voor de buurt.. nadien goed na gekeken en was redelijk goed gelukt alleen stofpuntjes in de lak.. ik heb geschuurd.. 120 180 en 500..(80 ook gebruikt ma was meer voor de plamuur weg te werken) mvg richard |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
ik heb hier jammer genoeg geen foto,s meer van..
ma ik ga dit nogmaals herhalen met de polo waar ik nu mee bezig ben(en dan de digi erbij), ma eerst de motor onder handen nemen.. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ten eerste heb je echt een heel flinke compressor nodig! Na elk schuurpapier kan je wel spuiten natuurlijk, maar bij autolak spuiten zou 'k tot een korrel of 500 gaan. Ligt er ook aan hoe dun je de lak maakt. En zo te zien ga je met metallic werken of ga je een pastelkleur afwerken met blank? Ik zou zowiezo zeggen, ga eerst maar flink oefenen, want spuiten is echt wel een vak als je je auto echt netjes in de lak wilt krijgen . Goede afzuiging/ventilatie is ook enorm belangrijk, anders poets je jezelf de kleren om al die nevel er weer af te krijgen. Ook je spuitpistool is van groot belang.
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine Last edited by Mister Cool : 14-08-2007 at 21:00. |
#13
|
||||
|
||||
en zonder afzuiging ga je echt dood van de stank.. Is niet voor niets dat spuiten zo duur is; de kosten van de materialen zijn al hoog!
Spuitcabine met afzuiging/ Lak/ verwarmen van de droogruimte tellen samen al een vrij hoog bedrag.. En daar komt bij dat een profi spuiter het wel heel erg netjes krijgt! Ik heb ook vaak genoeg gespoten, het gaat best goed. Toch zijn grote vlakken moeilijk om heel netjes te krijgen. Als je een Uni-lak (geen metallic) gebruikt zijn de lakken nog wel te betalen, maar een lekkere metallic lak met blanke lak (toch vaak meer dan 1 laag) gaat je wel genoeg kosten..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
||||
|
||||
Voor een goed resultaat zou ik gewoon naar de spuiter gaan. Dan maar wat langer sparen, weet je iig zeker dat je een goed resultaat krijgt.
Het is natuurlijk wel een uitdaging om het zelf te doen, zal dan straks ook graag foto's zien van het eindresultaat
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#15
|
||||
|
||||
Maar de TS vraagt niet wat jullie zouden doen, maar hij stelt gericht vragen over waar ie spullen kan kopen en wat tips...
Zo gaat het nou altijd, bij iedere gerichte vraag krijg je iedereen die zijn mening ff neer wilt zetten, resultaat een ellelang topic met bijzonder weinig nuttige info.. @ VW-team: Typ eens autolakken in bij telefoongids.nl, je plaatsnaam erbij en je krijgt een hoop adressen! Schuren tot 4-500 is wel ok hoor, nat schuren is dan wel een pre (anders krijg je sneller krassen van het schuursel) Even oefenen is wel handig, zomaar beginnen is lastig, je moet met spuiten het punt leren aanvoelen tussen een mooie laag en druipers, das puur ervaring!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#16
|
||||
|
||||
bijzonder weinig nuttige info?? Er staan toch zeker een paar goede tips in, en daar vraagt de TS ook naar!
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Lees eens goed wat ik daar neer heb gezet. Dat over het algemeen er veel meningen worden gegeven en daardoor het topic overdreven lang word en er meer meningen staan dan nuttige info. Ik heb het niet specifiek over dit topic hoor!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#18
|
||||
|
||||
als je alleen maar feiten wilt hebben moet je gewoon niet op een forum zijn, maar op een wiki.
Een forum geeft informatie juist een persoonlijke tint, daarvoor is het een community, geen database met vragen en antwoorden. Als je daar niet overheen kan lezen zit je denk ik verkeerd op fora. Maar goed, genoeg vervuiling |
#19
|
||||
|
||||
Tja ooit wel een geprobeerd goede info te krijgen, en alleen maar onzin en meningen in de rondte zien vliegen? Das niet altijd leuk, zeker als je met een serieus probleem zit.. Maargoed, ik zal erover ophouden. Kom maar op met die meningen! Misschien verandert vwteam extreme de zijne en gaat ie idd niet zelf zijn auto spuiten!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#20
|
||||
|
||||
Nou ik zou eerst maar een gaan schuren op volgorde 400 600 1000
daarbij zou ik het niet wagen op plekken waar je primer of filler uit spuitbus hebt gespoten omdat te gaan proberen zonder dat t oplost op niet pakt als je in een schuur gaat spuiten ed krijg je altijd stof erin , je kunt wel de vloer nat maken om opwaaien te verkomen. En als het je 1e x spuiten met spuitbeker gaat worden zou ik eerst maar eens op een los spatbord gaan proberen , want makkelijk is het absoluut niet. de kleur opzich is vrij simpel gewoon in 4/5lagen opbouwen , maar DAN blanke lak en dat is andere koek daar moet je gewoon gevoel voor hebben, ik spuit dagelijks en blaas af en toe nog wel een loper erin , maar beter een loper als sinnasappel effect. spuiten btw altijd tussen 4 en 5 bar druk , en lak bij de betere automatrialenzaal. Veel succes
__________________
Oldskool MK1 >http://www.volksforum.com/forum/sho...1942#post941942 |