Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-07-2004, 22:19
teknix teknix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 436
Default G60 of 1.8T

Ben ff aan het brainstormen geweest om een nieuw hart in mijn Golfje te zetten.
Nu dacht ik aan een 1.8T maar aangezien dit nogal prijzige en schaarse blokken zijn leek een G60 ook een optie.
Ik heb ooit es een Golf 3 variant op marktplaats gezien met een G60 erin.
Wie kent er meer Golfjes 3 met een G60 en wat zou beter zijn qua prijs,inbouw,etc.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-07-2004, 22:45
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

er heeft eens een filmpje van (een hele lage) golf 3 met een g60 op het forum gestaan, verder heb ik het nog nooit gezien eigenlijk...
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #3  
Old 21-07-2004, 07:05
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

1.8t blok zijn even duur als een goed g60 blok...dus om de prijs hoef je het niet te laten..qua blok dan..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #4  
Old 21-07-2004, 10:00
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

kzou voor g60 gaan hebben maar bar weinig mensen en lijkt mij makkelijker in te bouwen dan een 1.8t ivam met kabelboomen etc..
Reply With Quote
  #5  
Old 21-07-2004, 12:06
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Ik heb wel eens een G60 MK3 gezien, zag er wel apart uit. Ik zou ook voor de G60 gaan, het is veel specialer in een MK3 dan een turbo en makkelijker in te bouwen ook.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #6  
Old 21-07-2004, 12:11
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

zou voor de 20vt gaan.... meer plezier als je ook nog eens verder wilt gaan in de pk's... plus, ik weet hoe mooi jij dat afblaasgeluidje vindt....zie het ook eens op langere termijn... bij verkoop van de auto...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 21-07-2004, 14:35
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by richard
zou voor de 20vt gaan.... meer plezier als je ook nog eens verder wilt gaan in de pk's... plus, ik weet hoe mooi jij dat afblaasgeluidje vindt....zie het ook eens op langere termijn... bij verkoop van de auto...


dat is ook weer zo..
Reply With Quote
  #8  
Old 21-07-2004, 16:18
Der Einser Der Einser is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 62
Default

Ik zou ook voor de 1.8T gaan!
Veel meer power beschikbaar, veel meer mee te doen dan een G60.
Is misschien wat lastiger in te bouwen maar later heb je er meer plezier van denk ik.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-07-2004, 16:24
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by richard
1.8t blok zijn even duur als een goed g60 blok...dus om de prijs hoef je het niet te laten..qua blok dan..


De blokken zijn ongeveer even duur, maar voor de inbouw van de 1.8T zal een meer aangepast moeten worden en extra onderdelen aangeschaft moeten worden.
Uiteindelijk zal de inbouw toch meer gaan kosten.

Neemt niet weg dat ik ook voor de 1.8T zou kiezen, gezien de vermogenswinst die haalbaar is en de bestrouwbaarheid
Reply With Quote
  #10  
Old 21-07-2004, 16:24
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

psies.....en als je hem later gaat verkopen dan is het niet zoiets als...."hé jammer een g60", maar "heeee, een 20vt!".... mensen zijn er niet zo gewillig op dat je een oudere motor in een nieuwere auto bouwt, kijkend vanuit de automarkt..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #11  
Old 21-07-2004, 16:26
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

vandaar..."qua blok" marc.... en ja de inbouw is iets prijziger, maar ook heb je iets meer
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #12  
Old 21-07-2004, 16:46
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Een 20VT is de beste optie.
Maar vergis je niet in ombouw prijzen.
PLUS dat je wel aan de CO en APK normen moet voldoen.
Een 20VT is daarin recenter.

Afblaas geluid zul je nauwelijks krijgen bij een 20VT.
Helaas, zo werkt de 20V niet.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-07-2004, 16:49
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

nauwlijks....wel een beetje dus..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #14  
Old 21-07-2004, 17:42
Lennart Lennart is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,661
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Afblaas geluid zul je nauwelijks krijgen bij een 20VT.
Helaas, zo werkt de 20V niet.


niet? hmm ik kan me een golf 2 20VT (APX!!) en een golf 1 20VT, respectievelijk afkomstig uit leeuwarden en stiens (frank en hugo) en die hebben beide een flink afblaasgeluid!
__________________
Flickr
Reply With Quote
  #15  
Old 21-07-2004, 21:36
teknix teknix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 436
Default

Hmmm,moeilijk moeilijk G60 is goedkoper maar Richard heeft ook wel weer gelijk met betrouwbaarheid e.d.
Reply With Quote
  #16  
Old 21-07-2004, 22:06
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

kijk het op een wat langere termijn zou ik zeggen... je doet een ombouw, dus het is voor langere tijd... ivm latere verkoop ed. zou ik zeggen 20vt. revisie g-lader, ouder blokje etc etc alles wat ik bovenin al genoemd heb...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #17  
Old 22-07-2004, 10:06
Lennart Lennart is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,661
Default

idd een G60 is wat 'enger' om mee te rijden.. maar als je weet dat het blok goed is en je er altijd fatsoenlijk mee rijdt (lees: goed warmrijden etc) dan moet het wel goed gaan..
stond ooit een keer een stukje in een PVW: nothing beats the sound of an 16VG60 die op toeren komt! (vertaling mag je zelf invullen)
ik weet t gaat hier niet om een 16v maar dacht tiep het ff
20vt is natuurlijk ook heel erg gaaf is vandaag de dag niet meer bijzonder..
__________________
Flickr
Reply With Quote
  #18  
Old 22-07-2004, 11:58
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

g60 die op toeren komt blaft niet zo erg... tÃ*s meer van vanonderuit zeg maar..
16vg60 daarintegen wel....
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #19  
Old 22-07-2004, 22:32
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by RedCap
niet? hmm ik kan me een golf 2 20VT (APX!!) en een golf 1 20VT, respectievelijk afkomstig uit leeuwarden en stiens (frank en hugo) en die hebben beide een flink afblaasgeluid!



Een 20VT MOET in een gelosten circuit afblazen.
Deze hoor je dus eigenlijk niet.

Hoor je ze wel, blazen ze af naar buiten....
Dan lopen ze voor geen meter meer, de komplete mengsel bereiding wordt dan niet goed meer berekend. Door het ontbreken van de lucht die is ontsnapt maar die wel door de LMM is meten.
Foute boel dus.

Ik weet een Rallye die zelfs 2 afblaas ventielen heeft, en die hoor je nauwlijks in de auto.
Maar doet wel 13.01 sec op de 1/4 mile!
Iets dat in Friesland met 20VT nog niet vaak gezien is.

Helaas gaat die motor weer uit de Rallye.....om iets te worden opgepept...
Reply With Quote
  #20  
Old 22-07-2004, 22:35
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by richard
nauwlijks....wel een beetje dus..



Resonantie lucht hoor je altijd in de auto.
Punt is dat je het niet mag afblazen naar buiten bij een 20VT.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum