Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-10-2009, 09:12
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default arnout99cc

Hey allemaal,

sinds kort ben ik op de hoogte van dit forum en ik moet hier en daar nog gaan rondstruinen naar informatie over het opknappen van een golf 1 diesel MK1 uit 1977. Ik ben zelf uit 82 en de auto is ooit nieuw gekocht door mijn opa waarna mijn vader er nog een tijd in heeft gereden. Nu is de auto vrij rot op verschillende plekken en het is de vraag of het nog het opknappen waard is. Doordat hij zo rot is komt hij niet door de apk en daarom staat hij nu al 4 jaar in de garage om daar als kast te dienen. Ik zal proberen binnenkort wat foto's te posten en ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Motorisch is ie als het goed is wel prima trouwens, de huidige motor heeft 106000 km gelopen. Overigens zou ik m zoveel mogelijk in originele staat willen houden als het van opknappen mocht komen.

Groet,
Arnout

Last edited by arnout99cc : 18-10-2009 at 20:31.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-10-2009, 20:58
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

hierbij nog wat foto's van de wagen.












Last edited by arnout99cc : 18-10-2009 at 21:42.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-10-2009, 21:17
m^rtijn's Avatar
m^rtijn m^rtijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 23
Default

mooi golfje! is het opknappen zeker waard!
dingetje is nog geld waard!
__________________
Hang loose...

the spirit of vdub
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2009, 21:35
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

zeker opknappen. Wss zijn dorpels rot. Nieuwe inlassen.

Als je zo'n ding netjes hebt is het zeker de moeite en het geld van opknappen waard. Lak is niet eens zo slecht en hij is nog helemaal orgineel.

En orginele hollander en orginele diesel wat ook in trek is. Dus opgeknapt kan je hier veel van genieten ofwel goed verkopen
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2009, 21:51
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

hierbij een foto van 1 van de dorpels, zit wel wat roest maar niet extreem veel, aan de andere kant zit net wat meer maar die foto is mislukt. Of zit de meeste roest aan de onderkant? Ik heb daar wel gekeken maar door de tectiel valt daar niet zoveel te zien....

Overigens waren de laatste berichten van roest over het schutbord. Dit zou betekenen dat de motor en dashboard eruit moeten. Vandaar dat hij niet meer gerepareerd is.
Daarnaast zou de vloer ook rot zijn maar ook daar kan ik niet echt wat zien door de tectiel. Hebben jullie daar misschien tips over?

Ik zou hem zelf willen gaan strippen en dan naar een carrosseriebedrijf sturen. Enig idee hoeveel tijd ik, als leek, kwijt zou zijn met het strippen?
Daarna zou ik het opbouwen ook willen doen alhoewel dit natuurlijk iets moeilijker is.


Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2009, 22:10
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by arnout99cc
hierbij een foto van 1 van de dorpels, zit wel wat roest maar niet extreem veel, aan de andere kant zit net wat meer maar die foto is mislukt. Of zit de meeste roest aan de onderkant? Ik heb daar wel gekeken maar door de tectiel valt daar niet zoveel te zien....

Overigens waren de laatste berichten van roest over het schutbord. Dit zou betekenen dat de motor en dashboard eruit moeten. Vandaar dat hij niet meer gerepareerd is.
Daarnaast zou de vloer ook rot zijn maar ook daar kan ik niet echt wat zien door de tectiel. Hebben jullie daar misschien tips over?

Ik zou hem zelf willen gaan strippen en dan naar een carrosseriebedrijf sturen. Enig idee hoeveel tijd ik, als leek, kwijt zou zijn met het strippen?
Daarna zou ik het opbouwen ook willen doen alhoewel dit natuurlijk iets moeilijker is.


Wat versta je onder "leek"? Op zich is het strippen als zowel het opbouwen niet te gek moeilijk, zolang je geen 2 linker handen hebt, je je (goed!) inleest en je gezond verstand gebruikt. Een golf 1 is niet zo ingewikkeld, goede documentatie is ook beschikbaar én goed gereedschap is het halve werk.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2009, 08:04
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

het zwart getectileerde stuk is interessanter

Strippen is niet lastig, de roest opzoeken gaat veel tijd kosten. Alle tectiel moet weggekrabt/geborsteld worden, van liefst boven én onderkant...

De auto is het echt wel waard, gaaf een volledig originele golf1 diesel uit 1977!!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2009, 21:10
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Ik ga kijken of ik dit weekend een begin kan maken met het werk. Ik heb wel eens geholpen een saab uit de jaren 70 uit elkaar te halen en die zijn iets ingewikkelder dus ik neem aan dat dit ook wel moet lukken.
Misschien dat ik dit weekend wel kan beginnen met strippen. Ik moet iig nog hier en daar plaats maken in het huis van mijn ouders.... Daar staat ie namelijk in de garage.
Het weghalen van de tectiel kan het best met een staalborstel oid? Ik las ook ergens op dit forum dat een beetje diesel in laten trekken de boel beter laat loslaten?

Mocht ik beginnen dan zal ik elders een nieuw topic starten, is wel zo handig denk ik?

Groet en bedankt voor de reacties,
Arnout
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2009, 06:18
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Nette mkI heb je daar,opknappen zeker waard.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-01-2010, 17:46
A.D GOLF1 1976's Avatar
A.D GOLF1 1976 A.D GOLF1 1976 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,003
Default

Blijft altijd de moeite waard zo'n type1.
Veel succes met dit projekt
Blijf het volgen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum