![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vandaag hebben we een zilvergrijze Mk1 1.6D uit Friesland gehaald die de groene III gaat vervangen als werkpaard. Sinds vorig jaar ziet onze oprit er een stuk anders uit.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Leuk ding man! Moet je je gebruikersnaam maar gaan veranderen nu haha!
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() mooi wagentje
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Van dichtbij is hij verre van concoursstaat. Paar roestrandjes. flauwe deuken, ingelaste maar niet afgewerkte wielrand etc. Maar bodem, dorpels, binnenschermen, onderkant deuren, keienvanger en de rest van de bekende plekken zijn helemaal in orde.
Technisch mankeert er weinig aan. De onderste motorsteun is gescheurd, een stuurkogel is ruim (net nieuwe APK, begrijp je toch ook niet), en de schakelstangen zijn gammel. Interieur is re-de-lijk. Zal hem morgen eens schoonmaken. Zit een cabrio-dashboard in. Verre van origineel maar ik vind het wel wat hebben. En het belangrijkste is; hij rijdt super!
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Leuk die diesel! Alleen jammer dat het geen ori. Hollander is
![]() Succes
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vind ik eigenlijk ook wel. Bij de groene hebben we ook bewust gezocht naar een nederlandse auto met een lage kilometerstand en een net interieur omdat die het waard moest zijn om te strippen en te spuiten. De diesel moet vooral goedkoop rijden.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zaterdag onderdelen shoppen en sleutelen, zondag sleutelen en 2e paasdag wassen. Dit zijn de plaatjes.
De "nieuwe" diesel. We noemen hem Jihad. Wel erg fotogeniek maar helaas van dichtbij iets minder mooi. Omdat er iets hobbelde aan de voorkant hebben we een dag met de wielen van de Inari rondgereden, En alles was stil. Zoals zo vaak zit het (gelukkig) in de banden. ![]() ![]() Even een lekke dieselleiding repareren. Gewoon aan de trekhaak optillen tot je er onder kunt, hangt hij aan de voorkant meteen heerlijk laag. Nog een tweetal tips voor forummers in de buurt van Wolvega: Wil je een serieuze APK-keuring zodat je veilig de weg op durft, ga dan niet naar garage Van Der Vegt in Steggerda. Zoek je een keurmeester die je auto met gammele stuurkogel en lekke dieselleiding om 16.00u durft af te melden, ga dan in het vervolg altijd naar garage Van Der Vegt in Steggerda ![]() ![]() ![]() Samen in bad.. ![]() ![]() ![]() ![]() Abbey Road, Wildervank ![]()
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. Last edited by ben zine : 05-04-2010 at 21:10. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Leuke foto's! Er moet nog wel een andere lip onder, daar is een hapje uit:P
Tjee, dat je onder die hangende auto durft te liggen? Was Mac een beetje te eten? ![]()
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#9
|
||||
|
||||
![]() ik ben nu al fan van vd vegt in steggerda...
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ha, die Floris-Jan. Ik ben er niet eens zelf onder geweest. De eigenaar van het schuurtje doet het al jaaaren op deze manier. Mocht je aan je Mk2 project nog laswerk hebben, dan kunnen we de jouwe ook nog wel even tot aan het plafond optillen.
Die lip jat ik gewoon van de groene. Niks tegen Leon zeggen ![]() Mac was prima, zoals gewoonlijk. Alleen kun je moeilijk van Fastfood spreken als het altijd gaat van "gaat u maar vast zitten, de rest brengen we nog"
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. Last edited by ben zine : 05-04-2010 at 21:26. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vandaar ook twee tips, soms ben je blij met een nonchalante keurmeester, soms had je er niet op gerekend dat cruciale punten toch slecht zijn met een verse APK. Mijn ergernis komt grotendeels voort uit het feit dat de verkoper mij vertelde dat de keurmeester "een pietje precies is die niks goedkeurt als het niet echt goed is". My ass... Ik mocht de auto van onderen zien, merkte op dat hij nat was van diesel maar dat was zogenaamd inmiddels gerepareerd en de stuurkogel was écht gevaarlijk. Is allemaal al gefikst, heeft zo goed als niks gekost. Ik ben nog het meest verwonderd over het gedrag van zo'n keurmeester. Vind ik niet kunnen.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Laswerk! Ja, en of ik dat heb.. Een mede-forummer is vorige week bij mij langs geweest, en de tranen schoten hem in de ogen.. Het laswerk is zo slecht gedaan, er is geen roest weggeslepen maar er zijn plaatjes over heen gebakken en voorzien van een dikke laag plamuur ![]() Dus eigenlijk zoek ik nog een degelijke lasser, die mij niet bedonderd... Ach, zo'n tweede lipje er bij is ook niet zo duur, de groene is nu mooi zo! ![]() Het was toevallig zo misschien dat het nabrengen was, normaal is alles wel op voorraad ![]()
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Laswerk gaan we regelen. Ik ken deze man al 20 jaar, als hij het wil doen komt het sowieso goed en altijd betaalbaar.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik wil je wel wat foto's sturen van het bloedbad op mijn golf:P Stuur je e-mail adres via PM!
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |