Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-09-2010, 13:45
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default 8v kop op 16v onderblok

zuigers van een KR of PL zijn redelijk vlak, vlakker dan de standaard zuiger als in bv een JB of DX. Stel je monteerd de cilinderkop van een 8v op een 16v onderblok, kom je dan op een hogere compressie uit?
Of zijn er nog meer problemen die je dan kunt verwachten?
Reden vraag: ik moet voor weinig een 8v motortje bouwen met leuk vermogen. wie o wie biedt antwoord?
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2010, 00:03
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ja, gaat goed, je zal wel problemen met pingelen en starten krijgen, maar dat is ook op te lossen.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2010, 00:25
SQvento's Avatar
SQvento SQvento is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 108
Send a message via MSN to SQvento
Default

ik denk dat het blok voor een cross golf is dus vandaar het vermogen
maar ik had johan ook al naar een duitse site door gelinkt waar hij even moest kijken ivm voor weinig veel power
__________________
scirocco 1,6 gt GY-78-RG
audi 100 1,8 quattro
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2010, 08:25
dutchblade dutchblade is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default

Quote:
Originally Posted by SQvento
ik denk dat het blok voor een cross golf is dus vandaar het vermogen
maar ik had johan ook al naar een duitse site door gelinkt waar hij even moest kijken ivm voor weinig veel power


En vertel je die link ook aan ons??
Reply With Quote
  #5  
Old 27-09-2010, 12:28
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Hoeveel wordt de compressie verhouding als je de 8v kop i.c.m. 16v zuigers gebruikt?
Reply With Quote
  #6  
Old 27-09-2010, 18:18
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Die word te hoog hebben wij ook is gedaan zuigers tikten net tegen de bougies aan en 18 bar compressie. Toen de zuigers een stuk afgedraaid, je ziet nu nog net een streepje van de inkepingen in de zuiger. Nu is het goed
Reply With Quote
  #7  
Old 02-10-2010, 18:09
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

foto's linkjes en info??

Ik ben benieuwd!!
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-10-2010, 21:22
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

startmotor van een diesle bood uitkomst bij starten raakt net de kop niet en repectievelijk 17.2 bar compressie. Is inderdaad voor de cross. hoeft maar 1 heat heel te blijven maar ben wel benieuwd. er wordt gereden met octaan 102, hopenlijk houdden we het pingelen een beetje in bedwang, dus het wordt vroem of BOEM!!
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-10-2010, 19:44
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

het antwoord: kaboem! maar wel 8 minuten gaan als een bezetene, toen bleef het gas hangen en kwam de krukas naar buiten hele geintje heeft ons 2 sloopblokken en een krat bier gekost. al met al een geslaagd experiment

mag van mij een slotje op
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-10-2010, 08:13
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Filmpje?
Reply With Quote
  #11  
Old 06-10-2010, 09:12
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
het antwoord: kaboem! maar wel 8 minuten gaan als een bezetene, toen bleef het gas hangen en kwam de krukas naar buiten hele geintje heeft ons 2 sloopblokken en een krat bier gekost. al met al een geslaagd experiment

mag van mij een slotje op


Maaruh........conclusie is dus : Don't Try this at Home.......??
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #12  
Old 06-10-2010, 21:29
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Ik rij ook met 16v onderblok en 8v kop, door Kronenburg in elkaar gezet. Ik heb alleen als onderblok een 9A.
Ook erg hoge compressie en de brandstofdruk is ook erg hoog, maar loopt lekker hoor
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #13  
Old 06-10-2010, 21:40
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Ik rij ook met 16v onderblok en 8v kop, door Kronenburg in elkaar gezet. Ik heb alleen als onderblok een 9A.
Ook erg hoge compressie en de brandstofdruk is ook erg hoog, maar loopt lekker hoor


Wordt dat niet gruwelijk warm?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #14  
Old 07-10-2010, 17:53
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Moet je gewoon niet aan likken als je net gereden hebt.....
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-10-2010, 18:02
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ik rij zelf in een Golf 1 met 9A zuigers met een lichte kom erin en een 8V kop.
Motor heeft er al ruim 50.000 km op zitten in deze setup en heeft 176 pk en 235 Nm.

Kan dus gewoon lang heel blijven als je er ook een beetje verstandig mee omgaat, niet dat ik als een oud wijf rij, maar ik loop zo'n ding niet dag in dag uit compleet af te fakkelen zoals veel petje op- petje af mannetjes doen.
Ik tank 98 oct met octaanbooster bij gebrek aan beter, soms in duitsland tanken, 102 oct en dat is dan prima.

http://www.youtube.com/watch?v=PX4M...feature=related
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-10-2010, 09:32
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Wordt dat niet gruwelijk warm?


Gelukkig nog geen problemen mee gehad. Er zijn natuurlijk nog wel meer dingen aangepast, zo heb ik een radiateur en fan van een fiat ducato, die is wat groter en draait sneller etc. etc. Overigens geen olie koeler.
Wel had ik problemen met de bougies, die werden veelste warm. Maar vervangen door LPG bougies, die kunnen beter tegen hoge tempraturen, alleen jammer van de prijs daarvan.
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #17  
Old 18-10-2010, 19:40
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by dragracer
Maaruh........conclusie is dus : Don't Try this at Home.......??


bij gebrek aan bier en sloopmotoren zeker niet voor de hobbyist , of verder uitdokteren zoals bolku zegt en met beleid zal het vast wel heel blijven. maar dat was in de cross niet echt de bedoeling
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum