Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-10-2010, 20:53
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default motor opwaarderen in 32b

Heb een mooie belastingvrije 32b gezien.
Rij nu een passat uit 1990 , hellaas moet ik hier afscheid van nemen. de dorpels zijn rot.
maar in 2008 heb ik hier de motor nog van vervangen door een donor motor van een golf 3 2.0 lt digifant injectie. Een fijne motor die geen olie verbruik.
past deze in een 32b . Hier licht de motor in de lengte richting. Maar op de foto's ziet het blok er hetzelfde uit.
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2010, 15:18
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

past best!

Gebruik van de 32b de motorsteunen (ook dynamosteun etc). en zorg dat je de oliepomp en carterpan van de 32b overzet! ivm met het subframe wat eronder ligt heeft ie een deuk in de pan als het ware!

succes!

p.s. De bak met de zwaarste overbrenging in europa is de 2N, de bak die achter de 1800 benzine zit!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 10-10-2010, 21:23
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Moet, zoals Zollie zegt, best passen. maar het hangt er wel een beetje vanaf wat voor motor er nu in de 32B zit. (diesel, benzine, big block, small block??) Dit bepaald namelijk voor een groot deel hoeveel je over moet zetten. De Golf-motor moet je namelijk ook voorzien van de alluminium steun voor de warmtewisselaar/oliefilter van de 32B. Anders kom je niet uit met de koppelingskabel. Verder moet je in de krukas van de Golf-motor een centreerlager zetten voor de primaire as van de 32B versnellingbak. Meer kan ik zo niet bedenken, maar je komt ongetwijfeld nog wel wat tegen.
In elk geval wél een mooi project om zo'n pittige 2 ltr motor in een relatief lichte oldtimer te zetten! Komt vast goed.
PS: Is of wordt de 32b belastingvrij en heb je geen probleem met dieselen? Dan ging ik voor inbouw van een dieselblok... maar dat is mijn mening die ik niemand wil opdringen... hehe
Reply With Quote
  #4  
Old 10-10-2010, 22:03
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

32b's hebben allemaal een bigblock óf een 5 cilinder. In het laatste geval moet je het mij even laten weten, en al helemaal als het een syncro is

Is voorzie niet echt problemen bij het ombouwen voor in je 32b. Geen idee hoe creatief en technische je bent wanneer er zich een probleem voordoet tijdens het ombouwen, maar mijn insteek is altijd; alles valt te maken, VAG is één grote Lego-doos
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #5  
Old 11-10-2010, 07:22
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

gijs, de 32b is ook met smallblock geweest hoor! toen ik mijn coupe kocht was het nog een 1300!.

maar inderdaad, wat ligt er nu in de 32b die je op het oog hebt?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #6  
Old 11-10-2010, 17:00
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

inderdaad, als het nu een 32B 1.3 benzine met 4 bak is... Nou, dan kom je nog wel het één en ander tegen wat je moet opscharrelen om de ombouw succesvol af te ronden.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-10-2010, 20:39
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Nja, klopt ja. Alleen die ben ik nog maar één tegengekomen en dat was jou auto Zoltan
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #8  
Old 11-10-2010, 20:49
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

het is een 1800. en met een vijfbak.
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #9  
Old 11-10-2010, 21:11
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Quote:
het is een 1800. en met een vijfbak.


Kijk es aan. Dan heb je bijna alle benodigde onderdelen er wel bij, dat scheelt!
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #10  
Old 11-10-2010, 21:14
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

gelukkig maar gijs, het rijdt ook voor geen meter!!


@ Dax, mooi dat het een 1800 is, die 5bak is de beste die je kan hebben voor wat pittigere 4 cilinders!
dus alle beschreven steunen en dingen overzetten, ben je helemaal klaar! (ja, en pielen met je draadjes...)
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum