Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2011, 16:52
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default Tussenaslagers vervangen

Wat komt er kijken bij het vervangen van de tussenaslagers bij een 827 (8v) serie motor? Is dit te doen met ingebouwde motor? Sowieso ligt bij mijn Passat de motor in lengterichting, en kan ik er waarschijnlijk vele malen beter bij na verwijderen van het front als bij een Golf...

Heb ik speciaal gereedschap nodig? Moeten oliepomp, benzinepomp, en ontsteking eruit? Ik hoor het graag!

Groeten,

Arne
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2011, 21:36
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Niemand?? Of stel ik een rare vraag?
Reply With Quote
  #3  
Old 13-01-2011, 09:11
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Lijkt me geen rare vraag en ik zou het eigenlijk ook wel eens willen weten.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #4  
Old 13-01-2011, 09:43
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Deze worden volgens mij met een speciale trekker gemonteerd.
Bij mijn weten moet hiervoor de stop (soort vriesstop) aan de versnellingsbakzijde uit de motor.
Dit gaat dus niet met een gemonteerde motor.

correct me if i'm wrong.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-01-2011, 11:22
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Kan wel, maar is erg lastig met ingebouwde motor.....ik neem aan dat je ook wil zien wat je doet.
Montage van de lagers komt erg precies, zitten oliekanalen in die op de juiste plek moeten zitten.
Je kan de motor beter uitbouwen, dan kan je hem in een bok op de kop zetten zonder carterpan enz.
Dan is montage een stuk makkelijker.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-01-2011, 12:07
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

het is mij 1 keer gelukt in 2 uur tijd met een ingebouwde motor in een golf 2.

motor iets laten zakken, distributie alles los, poelie en keering houder er af.
ik had van mijn tuner een special tool geleent waarmee ik het gedaan heb.
dit is een gedraaide bus op een staaf ijzer, je schuift dan het lager op de bus en tikt hem er in.
het lagertje moet er op 1 manier in, en dat is dat het kleine gaatje voor het kleine gaatje zit,als dit niet zo is heeft je hele motor geen smering.

dus het is te doen, net hoe handig je bent !!
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #7  
Old 13-01-2011, 12:42
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Kijk daar zijn de hulptroepen!!
Reply With Quote
  #8  
Old 13-01-2011, 13:30
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Bedankt allemaal, maakt veel duidelijk!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum