Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-07-2011, 20:31
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default Verkocht





















(laatste foto met oude uitlaat)


Beste liefhebbers,

Met tegenzin (ik weet het klinkt cliché) verkoop ik mijn Golf 1. Het gaat om een Volkswagen Golf 1.5 LS Automatic van bouwjaar 1981. Automaat dus.
Dit is een unieke Golf 1, want deze is niet gerestaureerd, niet gespoten. Op de velgen, verlaging en wat kleine details is deze nog helemaal origineel. Originele lak die in buitengewoon goede staat is. Origineel interieur dat er als nieuw uitziet, dat durf ik gerust te zeggen. Als je hem komt bekijken zul je het met me eens zijn.

Hij doet het altijd, het is echt een betrouwbaar ding. 1 keer deed ie het niet, toen was één van de contactpuntjes afgebroken, 10 euro later deed ie het weer :-)
Starten doet ie ook altijd, maar als hij bijvoorbeeld 2 weken stil heeft gestaan moet ie er even over nadenken, maar hij gaat altijd. Paar weken geleden nog de einddemper vervangen voor een gloednieuwe rvs Powersprint demper. Sindsdien rammelt een hitteschildje boven de katalysator ergens, moet nog eens vastgezet worden. Ook belangrijk om te weten is dat hij een klein beetje olie lekt. Klinkt ernstiger dan het is, want in 8000 km (half jaar) een half litertje erbij moeten doen. Vermoeden is dat het de nokkenaskeerring is, maar als je het op wilt lossen zou je dat even zelf moeten onderzoeken. Ik vond het in elk geval niet de moeite om er echt delen voor te gaan demonteren. Voor de rest kan ik er technisch niet veel meer over zeggen dan dat het een top karretje is dat heel fijn rijdt, schakelt buitengewoon soepel en is nog vlot ook. Je kunt prima met hedendaags verkeer meekomen. Er zit trouwens ook een alarm op met centrale vergrendeling en klapsleutel.

Carrosserie / bodem is keihard, het enige zwakke puntje is het linker zijscherm. De vorige eigenaar heeft die gerold en daar is het gaan roesten, ook rond het antennegat. Dat is allemaal eenzelfde scherm, dus dat zou goed te vervangen zijn.

Er zit een V-maxx schroefset onder en de velgen zijn 15 inch Lenso's.

De auto heeft slechts 110.000 aantoonbare echte kilometers gereden. Vanaf het moment dat de auto de fabriek verliet is de hele historie bekend. Een Duitse vrouw heeft hem in 1981 nieuw gekocht, toen werd een vrouwelijk familielid eigenaar, en in 2007 is hij door een Nederlandse liefhebber geïmporteerd. Ik ben sinds januari dit jaar de vierde eigenaar.

Waarom verkoop ik hem zo snel? Ik ben in maart in hartje Rotterdam gaan wonen, maar de stalling voor mijn auto is zo gortig duur (logisch, middenin de stad), daar wil ik vanaf. En ik wil hem absoluut niet buiten zetten. Dus heb ik een moeilijke keuze moeten maken. Omdat ik hem alleen in het weekend gebruik (woon op loopafstand van mijn werk) heb ik besloten om een tijdje zonder auto te proberen. Scheelt geld, en vooral: zonder die stallingkosten kan ik sneller sparen voor een Golf 4 R32, mijn absolute droomauto. In Rotterdam is openbaar vervoer goed geregeld, dus zou te doen moeten zijn.

Voor deze unieke auto vraag ik 3500 euro. Je krijgt er ook de originele set wielen bij met Continental winterbanden mocht je er in de winterperiode mee willen rijden.

Vragen? Mail gerust!

Graag alleen reageren bij serieuze interesse. Zoals je al las is de auto te bewonderen in Rotterdam.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl

Last edited by Yoan : 04-09-2011 at 17:04.
  #2  
Old 04-08-2011, 20:29
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Achteraf gezien met een te hoge vraagprijs begonnen. Nu gezakt naar 3500 euro.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
  #3  
Old 17-08-2011, 17:14
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

upje
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
  #4  
Old 21-08-2011, 14:51
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Mooie auto hoor ! Gratis Up
  #5  
Old 03-09-2011, 19:01
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

En verkocht Bedankt Yoan
  #6  
Old 04-09-2011, 17:04
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Jep topic kan dicht!

Veel plezier ermee Peter!
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum