#1
|
|||
|
|||
verschillen 1600 td
hoi.
wat zijn de verschillen tussen de 1600 td/gtd blokken. de aantallen pks lopen nog al uit 1. de blokken hebben verschillende turbos dat weet ik maar waar zit nog meer het verschil in?(pomp,cilinderkop,verstuiver??) mvg. |
#2
|
||||
|
||||
De sb heeft oliesproeiers onder de zuigers en andere verstuivers.
kleine turbo en intercooler. voor de rest zijn de blokken gelijk. |
#3
|
|||
|
|||
Ook de nokkenassen verschillen, de 60 pk blok maakt daardoor wat meer toeren.
|
#4
|
||||
|
||||
Verander de governor maar eens,de mijne draait nu de toerenteller uit en maakt dan nog meer toeren lol.
Is een sb motor.Niks gewijzigd aan de nokkenas. |
#5
|
|||
|
|||
Dat doet de 60 pk standaard. Niks gewijzigd aan de governor.
|
#6
|
||||
|
||||
De turbo van de SB is watergekoeld.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Kan watergekoeld zijn, niet in alle auto's waar een SB in zit, hebben de watergekoelde Garret. Verder is de diameter van de pomplunjer volgens mij anders, de boostpin bovenop de pomp verschilt en hebben de SB en RA motoren allemaal een interkoeler, zowel in de Audi 80 als de Golf mk2.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|