Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-03-2011, 20:29
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default Wielkasten omvouwen alternatief gezocht

Goedeavond
Ik heb een vraagje met betrekking tot het uitrollen van mijn spatbord randen achter.
Ik heb een Golf 1, het spatbord achter steekt een stukje naar binnen. Dit wil ik omgevouwen hebben. Echter is er ooit een imitatie scherm ingekomen, hierdoor ligt het plaatwerk niet perfect opelkaar. Hierdoor is uitrollen eigenlijk niet mogelijk ( zonder spuiten ).
Zijn er andere mogelijkheden om het op te lossen?

gr
Roel
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #2  
Old 27-03-2011, 20:44
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Stukje wegslijpen.
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #3  
Old 27-03-2011, 21:20
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

wegslijpen zou ik niet doen. Grote kans dat het plaatwerk dan open gaat staan(los van elkaar) en ook direct apk afkeur.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2011, 12:15
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Als je een lasapparaat hebt zou ik idd wegslijpen, dan ontkom je alleen niet aan het spuiten. Wil je persee niet spuiten dan zou ik proberen de lak voorzichtig te verwarmen en dan het randje ombuigen, wel rustig aan doen en steeds even kijken of de lak niet barst ! Als het op de goede temperatuur gebeurt zit er net dat beetje rek in de lak waardoor je niet hoeft te spuiten

Heb je trouwens kunststof randen op de wielkasten ? Zo ja, als je niet van plan bent om ze ooit eraf te halen kun je het randje ook gewoon plat drukken, opschuren en in een steenslagcoat zetten
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2011, 16:23
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Nee ik heb geen kunststof randen gemonteerd.
Maar ik zal eens kijken of het mogelijk is om te verwarmen en toch om te buigen.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #6  
Old 30-03-2011, 13:59
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Als je het heel voorzichtig opwarmt en dan met een kunststof voorwerp nog voorzichtiger ombuigt moet het helemaal goed komen ! Bij het uitrollen met een wielkastroller doen ze het ook voorzichtig opwarmen om de lak net dat beetje meer rek te geven.

Enige waar je gewoon op moet letten is dat je het echt heel erg rustig aan doet, beter een paar uur ermee bezig dan 10min en gescheurde lak
Reply With Quote
  #7  
Old 19-01-2012, 00:16
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Met een honkbal knuppel.
Klinkt gek, maar krijg je mooi werk mee, er gaat 1 persoon aan het stuur, en rolt naar voor en naar achter, jij legt de knuppel op de band, en die rolt met de band mee.
Op deze manier kun je de knuppel steeds beetje drukken, en druk je zo je rand helemaal mooi om. En gaat net als prof in mooie draai beweging van eht te drukken geval, dit geval knuppel
Reply With Quote
  #8  
Old 20-01-2012, 22:36
Lasklus Nederland's Avatar
Lasklus Nederland Lasklus Nederland is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default

Stukje wegslijpen kan wel, als je maar niet verder gaat dan de helft van de puntlassen, dan gaat het plaatwerk pas mogelijk openstaan.

Rustig aan, stukje bij beetje en met een viltstift steeds een lijn zetten.
Mocht je toch te ver zijn gegaan dan is het nog niet verschrikkelijk want het kan altijd met een klein tiglaspuntje weer vastgezet worden zonder zichtbare lakschade.

Na het slijpen de dubbele rand met zijkant van een kwast in bitumen/tectyl/steenslag zetten over behandelen met een epoxy of 2K.

__________________
Mvg Patrick

Last edited by Lasklus Nederland : 20-01-2012 at 22:39.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum