PDA

View Full Version : 20-jahre 16v GTI + Compressor

Pages : [1] 2 3

Sven-GTI
20-08-2012, 21:58
Bij deze wil ik hier ook maar eens een project pagina aanmaken van mijn GTI.

Mijn naam is Sven en ik ben student.
Dus voordat mensen gaan zeuren over sommige 'low-budget' oplossingen in dit project, het is voor mij al heel wat om uberhaupt zo'n auto te kunnen rijden laat staan verbouwen :thumbup:

Ik ben nu al meer als 6 jaar trots in het bezit van een echte Golf 3 GTI 16v 20-jahre editie helemaal full-option. :D

Van deze auto ben ik pas de 2e eigenaar, toen ik hem kocht zaten zelfs de aankoop papieren + alle bonnen van de vw dealer erbij tot de dag dat ik hem kocht. (Heb 'm in Duitsland gehaald ;) )

Na een aantal jaar hiermee gereden te hebben zijn er natuurlijk her en der wat kleine dingen aangedaan. Schroefsetje, andere wielen etc.

Toen ben ik motorisch nog aan de slag gegaan;

Schrick 268 graden nokkenassen + verstelbaar nokkenastandwiel
Compleet uitlaatsysteem van Supersprint (incl spaghetti spruitstuk) en een Remus einddemper.
Bonrath powerrohr + K&N 57I kit.
Chip.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MPVTYOOH.jpg

Dit reed op zich aardig door maar het werd tijd voor meer. Aangezien ik de auto niet meer voor dagelijks gebruik heb zal hij hoogstens 2000km per jaar gaan rijden. (voor plezier en meetings)

Het idee is nu om met compressor te gaan rijden. Aangezien je dit weinig ziet leek het mij wel leuk om zoiets op te gaan bouwen.
En ik ben een van de weinige die het geluid van zo'n compressor WEL vet vind :D
De compressor die ik gebruik is een Eaton M64 (van een mercedes SLK).
Het zekere voor het onzekere dus ook gelijk maar een revisie-set voor gescoord ;)

Helaas ben ik pas later begonnen met foto's maken toen het blok weer in elkaar stond. De cilinderkop heb ik ook gelijk maar gereviseerd;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WUAUZPZ4.jpg

Toen het blok verder in elkaar gezet. De compressie heb ik verlaagd door middel van een de-compressie plaat.