View Full Version : De Limburger zijn smalle bumper Edition One.
Pages :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
knedel16vweber
05-07-2009, 21:29
Had de wielen nog gepoetst voor ik naar jou kwam, maar die blokken van mijn remmen geven erg veel stof af, even met een doekje en ze zijn weer schoon.
Gr Ronnie
das niet so fijn met de sebrings, zijn erg veel vakjes :D
dat te bedenken dat er rm`s op komen :D
zou even kijken voor greenstuff blokken ofzo scheelt een hoop poetsen ;)
Mister Cool
05-07-2009, 21:32
veel beter ronnie, staat 'm keurig! :thumbup:
Edition-Blue
05-07-2009, 21:33
Idd staat inderdaad goed, vind het mooier als de ats !
De Limburger
05-07-2009, 22:47
Ja ben zelf ook wel tevreden met het resultaat, en dan te bedenken dat ze alleen gebruikt gaan worden voor de rit naar Kroatië, ik hoop daarna direct de BBS RM`s te kunnen ophalen en eraan te kunnen beginnen, dan haal ik van deze de banden af en worden die Sebrings waarschijnlijk hoogglans zwart, wat ik met die banden doe weet ik niet misschien lekker strechie op de 7,5J RM`s zetten voor en achter NangKang 185-45-15 op de 8,5J leggen.
We zullen zien.
Gr Ronnie
ze liggen al op je te wachten ronnie
als ik nog wat tijd over heb zal ik ze nog ff een goeie poets beurt geven
gr,egon
De Limburger
06-07-2009, 19:11
Hahaha oke tnx Egon.
Gr Ronnie
De Limburger
07-07-2009, 18:05
Zo vandaag de veerpootbrug van Kiwi-Gti ontvangen, Bedankt daarvoor, morgen ofzo even monteren en foto's maken, ben benieuwd of je ook echt iets merkt, hij is van OMP en je monteert hem op de achterste schokbrekers.
Iemand ervaring met deze brug?
Gr Ronnie
Volgens mij heeft Arend ooit is zo'n ding gehad, misschien is aan hem vragen :D
De Limburger
07-07-2009, 18:40
Hahaha daar komt hij vanaf, van hem heb ik hem overgekocht.
Gr Ronnie
Ja dat was een beetje de grap ;)
De Limburger
07-07-2009, 19:26
Oh oke hahahah..Grapjas :thumbup: :thumbup:
De Limburger
09-07-2009, 20:27
Zo vandaag eindelijk eens tijd gevonden om die veerpoot brug voor achter te monteren, nu moet alleen nog voor en dan is de wagen compleet stijf.
Moet wel zeggen dat ik merk dat de auto met stangen fijner rijdt, het is net of de auto sneller reageert op het sturen misschien doordat er nu bijna geen rol en torsie meer in het chassis zit.
Zaterdag of zo maak ik nog eens wat foto`s.
Gr Ronnie
jellehier
20-07-2009, 11:40
Ik rij 7" velgen met 185mm brede "banden", en hier loopt niks aan. ;)
jullie zijn allemaal zo aan het zeuren he :wink:
ik reed met mijn witte g60 gewoon op 195/45 15 bandjes om een 8J velg met de schroefset op maximaal laag.. en met de sebrings eronder had ik 195/50ers en dat ging ook prima zonder aanlopen.. dus 165ers of 185 ers is allemaal niet nodig.. en hoe meer rubber aan de weg hoe leuker het is toch?? kan me niet voorstellen dat het leuk is om rond de 100 pk op maar een 165 band te zetten..
knedel16vweber
20-07-2009, 16:06
en toch met 140 pk heb ik er geen problemen mee gehad ;)
jullie zijn allemaal zo aan het zeuren he :wink:
ik reed met mijn witte g60 gewoon op 195/45 15 bandjes om een 8J velg met de schroefset op maximaal laag.. en met de sebrings eronder had ik 195/50ers en dat ging ook prima zonder aanlopen.. dus 165ers of 185 ers is allemaal niet nodig.. en hoe meer rubber aan de weg hoe leuker het is toch?? kan me niet voorstellen dat het leuk is om rond de 100 pk op maar een 165 band te zetten..
Ik heb met 185ers gereden met 200 pk op mijn g60, ook hier geen problemen :D
De Limburger
20-07-2009, 19:27
Snap eigenlijk niet waar dit vandaan komt, het maakt toch werkelijk geen hol uit op wat voor een maat banden ik rijd.
Het gaat mij er nu om dat ik gewoon 15" velgen onder heb en dat daar toevallig 165 45 15 banden op zitten daar kan ik ook niets aan doen.
Maar nu weer ontopic graag.
Gr Ronnie
Snap eigenlijk niet waar dit vandaan komt, het maakt toch werkelijk geen hol uit op wat voor een maat banden ik rijd.
Het gaat mij er nu om dat ik gewoon 15" velgen onder heb en dat daar toevallig 165 45 15 banden op zitten daar kan ik ook niets aan doen.
Maar nu weer ontopic graag.
Gr Ronnie
Ik vind het in elk geval vet staan met die 165ers :thumbup: Ik had ze destijds namelijk ook toen op de BBS (dan kun je tenminste lekker laag)
Gaan jullie nog mee naar VAGfest?
Gr.Nigel
De Limburger
20-07-2009, 19:38
Ja als alles goed gaat in Kroatie dan gaan we met beide wagens naar Vagfest, meegaan doen we zowiezo.
Dus we zien ons na mijn vakantie, ik vertrek vrijdag avond, met de auto naar Kroatie toe. Een dikke 1800km rijden enkel hahaha kijken of het golfje daar tegen kan.
En als ik terug kom dan krijg ze een revisie.
Gr Ronnie
Ja als alles goed gaat in Kroatie dan gaan we met beide wagens naar Vagfest, meegaan doen we zowiezo.
Dus we zien ons na mijn vakantie, ik vertrek vrijdag avond, met de auto naar Kroatie toe. Een dikke 1800km rijden enkel hahaha kijken of het golfje daar tegen kan.
En als ik terug kom dan krijg ze een revisie.
Gr Ronnie
Ik wens je in elk geval veel succes met de reis en natuurlijk ook veel plezier in Kroatie :thumbup:
Ben benieuwd hoe het wagentje loopt op de lange trip...
De Limburger
20-07-2009, 19:47
Ik wens je in elk geval veel succes met de reis en natuurlijk ook veel plezier in Kroatie :thumbup:
Ben benieuwd hoe het wagentje loopt op de lange trip...
Gaat we goed komen, Tot op Vagfest dan he.. :thumbup:
Hey Ron,
Goede reis en veel plezier in kroatië! :thumbup:
De Limburger
08-08-2009, 21:36
Hallo mensen, hier een berichtje, wij zijn net thuis uit Kroatie na twee heerlijke weken.
De auto is heel maar niet zonder schade thuis gekomen.
Op de heenweg hadden we en benzine lekkage, door een rotte benzine leiding, maar dit is gelukkig makkelijk door de anwb in oostenrijk gemaakt geworden.
In Kroatie aangekomen na ongeveer 24uur rijden en heel veel files.
Ook in Kroatie 619km op 1 tank benzine gereden lekker zuinig dus.
Geen echte problemen gehad, maar op de terugweg van bijna 20uur en ruim 2000km begon het geneuzel.
Wiellager begon te rammelen
Homokineet ook rammelen en waarschijnlijk stuk net als de aandrijfashoesrubber
Olielampje gaat bij 2000 toeren knipperen en zoemen bij meer gas is het weg???
Ik denk waarschijnlijk ook de koppakking slecht aangezien het koelwater donkerbruin was toen het aan het koken was en uit het reservoir liep langs de kant van de weg.
En ook hebben we de ventilator maar doorverbonden ivm de warmte onderweg.
Maar verder heerlijke vakantie gehad en heerlijk getoert al bij al hebben we meer als 4700km gereden met de auto.
Maar aan al die slechte zit ook iets goeds...
Ik heb een rede voor een goede en degelijke revisie en een kleine tuning.
Gr Ronnie
breadfan83
08-08-2009, 21:48
Weet nou niet of ik moet zeggen dat ik 't vervelend voor je vind of dat ik blij voor je moet zijn zoals je 't brengt. :D
Anyways... als je er achter bent wat dat oliesignaal veroorzaakt, hoor ik het gerne. Heb in de gti hetzelfde probleem gehad, en gezien ik daarvan het blok nu gebruik zal dat waarschijnlijk ook in een andere auto niet opeens over zijn. :tongue:
Ben in ieder geval benieuwd wat de plannen met het blok gaan worden. Heb voor m''n reserve-blok ook nog wel wat gepland staan, dus misschien dat we het een en ander eens kunnen bespreken. ;)
De Limburger
08-08-2009, 21:57
@Breadfan: Ik heb wel een 8v geen 16v onder het kapje liggen hé Chris.
Hier drie foto`s uit Kroatie..
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0012.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0013.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0014.JPG
Gr Ronnie
altijd mooi..."je auto op vakantie foto`s "
breadfan83
08-08-2009, 22:01
@Breadfan: Ik heb wel een 8v geen 16v onder het kapje liggen hé Chris.
I know, maar die sensoren zullen door dezelfde fout worden geactiveerd, en als het niet zo is, kan het geen kwaad toch even na te kijken. ;) Bij mij begint de boel namelijk ook te zoemen bij zo'n 2k toeren, en stopt als je gas geeft.
En wie een goede 8v revisie kan doen, is waarschijnlijk ook niet slecht voor een 16v. Andersom naturlijk idem ditto.
Waar ben je trouwens ergens geweest in Kroatië? Verdomd mooi land is dat hè! :thumbup:
De Limburger
08-08-2009, 22:03
Indd,, Vakantie was heerlijk, ik ga nog even een andere foto plaatsen van waar wij gezwommen hebben..
Echt heerlijk..en vooral mooi.
De Limburger
08-08-2009, 22:05
Tadaa..
Een van onze badplaatsen, Nationaal park Krka.
En dit is het uitzicht dan.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0117.JPG
Een van mijn zelf geschoten foto`s van de 500stuks.
Gr Ronnie
knedel16vweber
08-08-2009, 22:24
welkom terug!
golfje zich goed gedragen onderweg?
nog stukken gehad?
ziet er goed uit man daar zo.
groet frank
De Limburger
10-08-2009, 21:00
Motor revisie gaat er dus aan komen, deze week even kijken om de BBS velgen op te halen, velgranden en boutjes staan in bestelling ik haal toch alles nieuw het worden 2J randen en 2,5J randen, en 120 RVS nieuwe boutjes.
En de harten worden in de kleur van de auto gecoat.
Dan krijg je dus:
Antrasietkleurige harten met wel de gouden logo`s van BBS
8J velgen voor
8,5J achter.
En eigenlijk wil ik proberen om voor 165-45-15 erop te trekken en achter 185-45-15.
Maar dat wordt nog een probeersel.
Gr Ronnie
En eigenlijk wil ik proberen om voor 165-45-15 erop te trekken en achter 185-45-15.
Maar dat wordt nog een probeersel.
Gr Ronnie
185 45 15 is mooi Ronnie
165 is te smal , ik heb ze ook om de 7J voor ....maar heb spijt
ze gaan er weer af
breadfan83
10-08-2009, 21:10
185 45 15 is mooi Ronnie
165 is te smal , ik heb ze ook om de 7J voor ....maar heb spijt
ze gaan er weer af
Vind ik ook, die 165-ers horen niet onder 'n normale auto, zeker niet onder een gti.
De rest van de plannen klinken goed! Waar ga je de revisie laten doen?
De Limburger
10-08-2009, 21:10
Ja ik weet het maar die getrokken bandjes zijn zo geil.., heb ze nu op de sebrings zitten vindt het niet lelijk maar hij moet wel laag liggen..
Wil maximaal laag gaan ook met de 8 en 8,5J dus flink rollen die kasten.
Gr Ronnie
De Limburger
10-08-2009, 21:12
Ben nog aan het twijfelen, ik kan bij BolkuTuning terecht
Maar wil misschien ook wel naar Jetten in Schinnen gaan daar heb ik toen mijn Renault laten bouwen en tunen, wel goed maar ook duur.
Gr Ronnie
Ja ik weet het maar die getrokken bandjes zijn zo geil.., heb ze nu op de sebrings zitten vindt het niet lelijk maar hij moet wel laag liggen..
Wil maximaal laag gaan ook met de 8 en 8,5J dus flink rollen die kasten.
Gr Ronnie
dat wil best met 8 J
achter beetje aan passen met 8,5 J
maar 185 45 staat zeer netjes getroken om 8 J
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/029_903620.JPG
De Limburger
10-08-2009, 21:16
Ik wil namenlijk bij de motor laten doen:
Revisie:
Alle lagers en keeringen en pakkingen.
Cillinderkop revisie en flowen enzo
Zuigerveren en misschien ook de zuigers
Chipje erop ongeveer 10Pk en 15Nm (cafepeekaa`s)
Hartmann spaghettie
De aangepaste uitlaat van de blauwe golf eronder
Lichter vliegwiel
272gr Nokkenas van Catcams
Hoop dit te kunnen realiseren.
En ik hoop dat het een leuke vermogeswinst op brengt.
Ik hoop dat ik in plaats van 107Pk en 157Nm naar ongeveer de 120Pk en 170Nm kan komen.???? Met deze setup??
Gr Ronnie
De Limburger
10-08-2009, 21:18
@ Alberto, ik probeer het gewoon is het niets dan zijn ze snel genoeg besteld.
Erg mooi hoor onder de jetta..
Mister Cool
10-08-2009, 22:04
Ja ik weet het maar die getrokken bandjes zijn zo geil
Tot op zekere hoogte natuurlijk ;) . Zou ook eerder voor 185 of 195/45 gaan ronnie. Heb je ook nog eens een plak rubber om mee te hoeken :D
De Limburger
11-08-2009, 20:49
Ja we zullen eens zien he..185 is snel bestelt hoor.
:) Gr Ronnie
Met 165 kun je best hoeken hoor, zelfs met een G60 :cool:
De plannen klinken goed Ronnie, we hebben laatst een 195er op een 9,5 getrokken :thumbup: Resultaat kun je dit weekend zien op de golf van een vriend van mij :D
Heb je gekeken of alle boutjes van de flensen van de aandrijfas nog vast zitten? Toen ik de golf had zaten ze ineens allemaal los en hoorde ik ook zo'n ratelend geluid!
servibruls
12-08-2009, 13:18
Met 165 kun je best hoeken hoor, zelfs met een G60 :cool:
De plannen klinken goed Ronnie, we hebben laatst een 195er op een 9,5 getrokken :thumbup: Resultaat kun je dit weekend zien op de golf van een vriend van mij :D
Heb je gekeken of alle boutjes van de flensen van de aandrijfas nog vast zitten? Toen ik de golf had zaten ze ineens allemaal los en hoorde ik ook zo'n ratelend geluid!
Ik had dus hetzelfde.. toen ik hem kocht...
Erna alles weer zo vast als kon vastgezet en tocj kwamen ze weer los :screwy:
De Limburger
12-08-2009, 17:32
Oke ik zal eens kijken, maar aandrijfsashoesrubber is toch stuk. en ik hoorde eigenlijk al langer zo`n soort brom. En als ik een bocht naar links maakte was deze weg wat eigenlijk aangeeft dat de homokineet of het lager versleten zijn.
Maar ik zal een kijken.
@Vains,
Wij zien ons vrijdag ik vertrek na mijn werk dus pas rond half 7 naar Boom.(Vagfest)
Alleen komen we met de kever de golf blijft lekker thuis.
Gr Ronnie
Ja we zullen eens zien he..185 is snel bestelt hoor.
:) Gr Ronnie
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/004_256547.JPG
om 7J ...
om 8J hoek je niet zo snel meer denk ik :D
ik hoorde eigenlijk al langer zo`n soort brom. En als ik een bocht naar links maakte was deze weg wat eigenlijk aangeeft dat de homokineet of het lager versleten zijn
het lager , vandaag het zelfde gehad met de passat
wiellager helemaal aan kaduk :D
martinus83
12-08-2009, 18:41
Ik wil namenlijk bij de motor laten doen:
Revisie:
Alle lagers en keeringen en pakkingen.
Cillinderkop revisie en flowen enzo
Zuigerveren en misschien ook de zuigers
Chipje erop ongeveer 10Pk en 15Nm (cafepeekaa`s)
Hartmann spaghettie
De aangepaste uitlaat van de blauwe golf eronder
Lichter vliegwiel
272gr Nokkenas van Catcams
Hoop dit te kunnen realiseren.
En ik hoop dat het een leuke vermogeswinst op brengt.
Ik hoop dat ik in plaats van 107Pk en 157Nm naar ongeveer de 120Pk en 170Nm kan komen.???? Met deze setup??
Gr Ronnie
Ben benieuwd,
Nu is 16v beter geflowed dan een 8v.. maar met mijn edition 16v PL ging ik met een 4-2-1 spruitstuk van raceland van de 129 pk naar 136 pk en van 168 nm naar 186 nm. Het koppel kwam heel snel op met dit spruitstuk. Bij 2200 toeren al 180 nm wat niet onder de 165/170 kwam tot aan de 5200 toeren ongeveer.
De Limburger
12-08-2009, 21:22
@Martinus83:
Ja ook ik ben erg benieuwd, ik wil als hij klaar is ook eens banken, maar dan wel zo dat ik ook een verstelbaar nokkenastandwiel kan afstellen zodat ik ook echt de max uit de setup kan halen.
@Alberto: op Tyrestrech.com staan enkele foto`s van een 165-50 op een 8,5J velg Nankang en Federal Formoza nu moet ik zeggen dat de Formoza op de foto`s minder getrokken lijken te staan als de Nangkang banden.
Moet je maar eens kijken.
Maar ik wil het gewoon proberen en kijken hoe het uitziet.
Gr Ronnie
De Limburger
17-08-2009, 20:15
Zo vandaag de Sebrings verkocht en hopenlijk deze week de BBS RM velgen ophalen.
Zodat ik daar aan kan beginnen.
Gr Ronnie
De Limburger
17-08-2009, 20:35
Het eerste is alweer gekocht voor de wielen, heb net even twee nieuwe banden gekocht, NangKang 165-45-15 AS-1.
Heb dus dadelijk twee gebruikte Federal Formoza FD1 165-454-15 liggen, met nog redelijk wat profiel genoeg voor een keuring.
PB voor info.
De nieuwe banden komen achter op de 8,5J en de beste gebruikte Federal`s Formoza komen voor op de 8J velgen te liggen.
Gr Ronnie
De Limburger
24-08-2009, 18:18
Zo de eerste dingen zijn binnen voor de motorrevisie, ik heb nu al thuis liggen:
-3 bussen Donker Antraciet hittebestendige lak
-3 bussen Matzwart hittebestendige lak
-Motorblokhouder van RODAC
-Koppaking set
-Kopbouten
Dit is nog besteld:
-Pakkingset tbv onderblok incl keeringen.
-Carterpan.
-Chip voor de PF motor.
Hopenlijk ongeveer volgende week binnen.
Nu nog eerst even de garage opruimen en dan beginnen met uitbouwen van de motor.
Ik laat de motor opboren naar een overmaat en de krukas polijsten en reinigen.
Cillinderkop breng ik weg voor het reviseren en waarschijnlijk bewerken.
Opbouwen doe ik zelf en voor diegene die een tip hebben brand maar los.
Gr Ronnie
rallyegolf driver
24-08-2009, 21:15
Ronnie,
als je toch voor overmaats gaat, kijk dan eens of je een dikke set smeedzuigers kunt kopen in de USA, gezien de gunstige koers van de dollar. je standaard boring is nu 81mm, eerste overmaat is 81,25. Dat is niet echt spannend, brengt ook niks extra.
Ik zou zeggen ga dan direct voor een 82,5 of zelfs 83mm ( heb je automatisch een 1.9). Dan zit je qua kosten voor nieuwe zuigers op dezelfde prijs of zelfs goedkoper als overmaatse gegoten zuigers. Probeer tegelijkertijd de compressieverhouding te verhogen met een half of zelfs heel punt. Geeft meer koppel en je kunt wat dichter op de pingelgrens gaan zitten ( dan wel octaan 98 of 100 tanken!).
Voor wat betreft de drijfstangen, laat ze op gelijk gewicht brengen, maakt de loop van de motor rustiger en gelijkmatiger, minder vibraties.
De kop zou ik een kop zoeken van een 8 klepper met mechanische klepstoters, daar heb je veel meer ( en aggresievere) nokkenassen voor, en die volledig gaan bewerken en er dan digifant injector cups in plaatsen. Let er wel op dat de aansluiting aan de voorzijde van de koelwater slang op dezelfde plaats zit als je huidige.
Inlaatspruitstuk aanpassen aan de diameter van de kanalen in de kop, neem de grootste van beide inlaatspruitstukpakkingen.
Je kunt iets gaan stoeien met een luchtmassameter van een BMW 6 cylinder, voor details daarover moet je op vwvortex neuzen.
Met deze dingen ga je echt wel over de 140 pk, zelfs erboven.
denk natuurlijk ook aan een verse olie- en waterpomp, een olieslingerplaat van een tdi ipv carterpanpakking voor extra oliekoeling.
super niks meer aan toe te voegen:D succes ermee....
De Limburger
25-08-2009, 18:08
Ik was inderdaad aan het denken om hem op te boren naar 1900, maar zit ik dan niet met het probleem dat ik mijn injectie moet aanpassen ivm de grotere hoeveelheid lucht en benzine wat er dan in past.?
En wat bedoel je met de compressie verhogen ik laat zowiezo de kop maximaal vlakken.
En drijfstangen maak ik inderdaad lichter zo licht als de lichtste van de vier.
Gr Ronnie
sciroccoGTII
25-08-2009, 18:22
Dan heb ik ook wel een leuke motor voor je ;)
Staat ook wel in het te koop gedeelte.. Is een nieuw opgebouwde EV met injectorzittingen voor elec. injectoren. Zit nu ook electrische injectie op maar dat is vrij programmeerbaar. Als je alles optelt ben je denk ik goedkoper uit :rolleyes: Zit ook alles in wat omschreven is zoals spatplaat etc. is alleen wel 1.8 gebleven. Zit een nieuwe 296 graden nok in en kop is mechanisch. Licht vliegwiel van 3,4 kg, cinterbrons koppeling. Kop is ook geflowd.
Kijk maar even.
De Limburger
25-08-2009, 21:28
Zo vandaag de garage opgeruimt, en de motor bouw steun ook al inelkaar gezet, mooi plankje aan de muur voor de spullen, en spuitbussen.
Dus nu kan ik beginnen aan het losbouwen van de motor.
Gr Ronnie
De Limburger
26-08-2009, 17:54
Weer een lading nieuwe spullen binnen gekregen vandaag.
Vandaag kwam er binnen:
-Distributie set (riem + spanrol)
-V-snaar voor de dynamo
-Bougiekabel set
-Bougie`s
-Roter
-Verdeler
-Olie filter
Nu heb ik dus al liggen voor de opbouw:
-Koppaking set
-Kopbouten
-V-snaar voor de dynamo
-Bougiekabel set
-Bougie`s
-Roter
-Verdeler
-Olie filter
-Carterpan
-Onderblok pakkingen
-Chip
Die komen er nog aan deze of volgende week.
Gr Ronnie
dus kan het knutselen bijna beginnen,
wens je alvast veel sterkte en als je hulp nodig hebt dan geef je maar een belletje dan kom ik wel een middag bij je sleutelen.
gr.egon
De Limburger
26-08-2009, 18:28
Hahaha ja eerst even de wielen ophalen geld ligt hier klaar op jou te wachten..
Gr Ronnie
Hahaha ja eerst even de wielen ophalen geld ligt hier klaar op jou te wachten..
Gr Ronnie
dat weet ik toch ronnie...
maar dat is niet wat ik je eigenlijk aanbood.
het is meer een smoes om ff een lekker stukje te gaan rijden
en een leuk dagje te maken.
gr,egon
De Limburger
27-08-2009, 18:55
hahaha geen probleem..deur staat altijd open..Gr Ronnie
De Limburger
30-08-2009, 15:49
Zo deze week hoop ik nog twee banden te ontvangen ook weer een setje 165-45-15 Nangkang`s AS-1.
En ik hoop deze week de onderdelen van Bolku te ontvangen.
Ook ga ik deze week beginnen met het slopen van de blauwe golf voor het uitlaatspruitstuk, en de schakkelstangen en rubbers.
Dan kan die weg en dan gaan we beginnen aan de Edition met het uitbouwen van de motor, foto`s zullen dan ook eindelijk gaan volgen.
Gr Ronnie
Wir sind gespannt :thumbup:
Gaat helemaal goedkomen hier!
De Limburger
30-08-2009, 17:17
Ik hoop van wel hahaha.
Hij is in goed handen dat wel.
Gr Ronnie
Mister Cool
30-08-2009, 21:00
Klinkt allemaal erg goed ronnie! Goeie plannen in ieder geval, ben benieuwd hoe dat rijd, zal het volgend jaar wel eens beleven ;)
De Limburger
30-08-2009, 21:48
Dankje Marco, zeker volgend jaar Burgum zijn wij weer jou gasten.
Gr Ronnie
je hebt een pm
met mijn adres
gr,egon
Mister Cool
31-08-2009, 19:37
Dankje Marco, zeker volgend jaar Burgum zijn wij weer jou gasten.
Gr Ronnie
ja is goed joh, je bent van harte welkom :D. Dan sta je dan op m'n nieuwe oprit :D
breadfan83
31-08-2009, 20:39
ja is goed joh, je bent van harte welkom :D. Dan sta je dan op m'n nieuwe oprit :D
Hopen dat die revisie dan klaar is, anders staat ie heel je nieuwe oprit vol te lekken. :D
De Limburger
31-08-2009, 21:01
Zo vandaag dan eindelijk begonnen, ik heb de nokkenas van catcams en spaghettie spruitstuk, de schakelstangen en pookbak eronderuit, maar man man wat een werk.
Eerst kom je natuurlijk nergens aan en en moet je het hele inlaatsysteem er voor loshalen, en dan past er op het laatste moertje van het spruitstuk geen sleutel of ratel maar na lang klooien kwam hij los.
Nadat die klus geklaart was moest natuurlijk het spruitstuk ook eronderuit, nou ook dat ging niet vlekkenloos.
Het complete schakelmechanisme eronder uit gehaalt toen nog de pookbak eronderuit moeten halen, en het spruitstuk lag op de grond.
Voordeel: de delen die ik los wilde hebben zijn nu netjes los.
Ook is alles netjes al schoongemaakt en is het spruitstuk mooi zwart gemaakt.
Morgen maak ik even foto`s.
Gr Ronnie
ronnie alvast gefeliciteerd met je bbsjes.
ze zijn dan toch in goede handen gekomen.
en ik ben er van overtuigd dat je er iets moois van gaat maken
gr,egon
De Limburger
01-09-2009, 20:28
@Egon: Heel erg bedankt ik ben er blij mee en tot snel, hier komen de foto`s.
Gr Ronnie
Als eerste de BBS RM velgen in goede staat incl gladiaaltjes.
En de nieuwe NangKang AS-1 banden 165-45-15
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0041.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0048_300898.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0049_339436.JPG
En wat garage impressie beelden.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0043_71138.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0042.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0046_560786.JPG
En mijn aangepaste Hartmann spaghettie spruitstuk incl 65mm Powersprint demper.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0047_97337.JPG
Gr Ronnie
Mister Cool
01-09-2009, 20:29
Hopen dat die revisie dan klaar is, anders staat ie heel je nieuwe oprit vol te lekken. :D
Daar maakt m'n diesel momenteel alvast een begin mee ;)
sciroccoGTII
01-09-2009, 20:32
Zit er nou een deuk scheun rechtsboven in de rand? :redface:
Voor de rest zien ze dr zeer netjes uit... :thumbup:
De Limburger
01-09-2009, 20:35
Nee dat is denk ik een foto bedrog, er is een rand iets beschadigd maar dat maakt niets uit aangezien er 4 nieuwe randen op komen, twee 2,0J randen en twee 2,5J randen.
Gr Ronnie
De Limburger
01-09-2009, 21:08
De planning staat:
Vrijdag van het werk de giraffe meenemen en dan zaterdag het blok eruit halen.
Zodat ik 10sept de delen kan wegbrengen naar Jetten en Donkers, voor de koprevisie en het boren van de cilinders.
En dan kan het opbouwen beginnen.
Gr Ronnie
En wat garage impressie beelden.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0043_71138.JPG
Mooie foto is het geworden he van Vagfest :D
Die wieltjes zullen heel goed gaan staan onder de edition :thumbup:
De Limburger
02-09-2009, 17:56
@Vains: Foto is zeker mooi geworden, en deze jongen is volgend jaar zeker weer erbij bij VAG-Fest.
En ja die BBS RM velgen staan zeker mooi hieronder vooral als ze straks klaar zijn.
Ook heb ik vandaag de onderdelen van Bolku Tuning binnen gekregen.
Dus ik denk dat ik nu compleet ben met de te vervangen onderdelen.??
Mijn lijstje:
-Koppaking set
-Kopbouten
-V-snaar voor de dynamo
-Bougiekabel set
-Bougie`s
-Roter
-Verdeler
-Olie filter
-Carterpan
-Chip
-Onderblok pakkings set.
De Limburger
02-09-2009, 17:57
Vanavond begin ik al met het spuiten van de 6-kant moer van de BBS velgen.
Foto`s zullen volgen.
Gr Ronnie
De Limburger
02-09-2009, 19:04
Zo de kapjes zijn nu mooi geschuurd en dik in de plastickprimer en filler gezet, en staan nu lekker te drogen, dadelijk het hoogglans zwart erop en dan nog een paar lagen blanke lak, dan zijn ze al netjes en hoef ik dat al niet meer te doen.
Gr Ronnie
De Limburger
02-09-2009, 21:28
Foto`s..
In de filler en primer
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0040.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0041_394071.JPG
Zwart incl blanke lak.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0042_141402.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0043_964653.JPG
Ze zijn echt super strak en ze blinken goed, nu nog even uit dampen en dan lekker uitharden.
Morgen eens kijken hoe de originele emblemen er in staan.
Eigenlijk wil ik graag carbon look met gouden letters hebben of de rode naafkapjes van BBS met gouden letters
Gr Ronnie
Ronnie, dat ziet er goed uit man!
Mvg Jeroen :thumbup:
De Limburger
02-09-2009, 22:29
Dankje Samurai.
Hier nog een paar mooie foto`s:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_00402.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_00412.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_00422.JPG
Gr Ronnie
Doppen zien er goed uit! Ben zelf ook op zoek naar de rode logo's. Enig idee waar die te koop zijn?
breadfan83
02-09-2009, 22:52
Netjes Ronnie.
Maar worden de harten toch zwart?
gr.Nigel
Doppen zien er goed uit! Ben zelf ook op zoek naar de rode logo's. Enig idee waar die te koop zijn?
Ruuds vw shop (is sponsor van volksforum)
:thumbup:
In het rood stonden ze niet op z'n site iig, had ik namelijk al gekeken.. ;)
In het rood stonden ze niet op z'n site iig, had ik namelijk al gekeken.. ;)
Je kunt ze ook vinden op engelse Ebay...
Goed bezig Ronnie! :thumbup:
De Limburger
03-09-2009, 17:47
@ Vains: Nee de harten worden in de kleur van de wagen, maar alleen de doppen worden zwart de ronde rand erom heen wordt ook gecoat, teminste als dat kan.
Op Ebay heb ik ook gekeken, maar die rode naafkapjes vind ik alleen in de diameter 56mm, jammer.
Maar heb nu bij Ruud dus die carbon look besteld en hoop ze morgen binnen te hebben.
Dit zijn ze.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/0a5412716167639ea9369a9e6e80f654.jpg
Gr Ronnie
Dat gaat heel mooi worden Ronnie!
Coaten van die ringen gaat zeker lukken, dat moet geen probleem zijn.
De Limburger
03-09-2009, 18:50
Ja Erik ze worden op de zelfde maat als de jouwe gemaakt dus ook 8 en 8,5J maar dan rondom 165-45-15 erop.
(Tenminste ik hoop dat het past)
Gr Ronnie
mooi geworden die kapjes.
rellyegolf-driver en of sixpack kan je eens vragen die kunnen je zeker wel verder helpen. :thumbup:
gr,egon
De Limburger
03-09-2009, 19:06
Sixpack heb ik al een PB gestuurt, dankje Egon.
dan zal ik rene wel ff vragen.
die woont toch 3 straten verder
Ben benieuwd naar het resultaat Ronnie :thumbup:
Dus de harten worden carroseriekleur, de deksels zwart en de randen gepolijst?
Welke kleur worden de boutjes?
gr.Nigel
De Limburger
03-09-2009, 19:54
@Vains: Boutjes gewoon rvs, geen gouden.
Die rand wat bij de deksels hoort wordt ook antrasiet, en de 6kant alleen zwart met dat carbon logo.
En net nog wat een kleurtje gegeven, klinkt misschien raar, maar vanaf dat ik The fast and the Furiuos gezien heb met die amerikaanse ketels daarin, heb ik gezegt ik wil eens een Rode carterpan hebben.
Dus wens is nu dus uit gekomen, zal zo even een foto erop zetten.
Gr Ronnie
De Limburger
03-09-2009, 19:58
Ja de velgen moeten wel nu nog even wachten. De motorrevisie gaat voor en van de winter komen die aan de beurt.
Gr Ronnie
De Limburger
03-09-2009, 20:18
Tadaa!!!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0043_598898.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0045_973942.JPG
Dadelijk even afbakken zodat de rode lak dof optrekt dan is de lak echt geschikt voor hoge temperaturen.
Gr Ronnie
bolletje28
03-09-2009, 21:03
hey kerel het ziet echt vet uit kaasje man groetjes bolluh
Mister Cool
03-09-2009, 21:11
jij moet straks heel voorzichtjes rijden kerel :D
De Limburger
03-09-2009, 21:20
Heey Bolletje, jij komt maar langs he als ik bezig ben met bouwen.
Kun je even lekker kijken en misschien wat dikke ideeën langs brengen.
En Marco, Tsja ik kan straks toch niet meer gassen want dan rij ik op de randen, hahaha.
Gr Ronnie
Hey Ron...
Dat ziet er allemaal goed uit man!!!
Goede plannen met je GTItje
Ik zie je wel weer als die klaar is!
Grtz Kevin
De Limburger
04-09-2009, 18:11
Heey kevin, jammer dat je geen VW meer hebt.
We zien ons nog wel.
Gr Ronnie
De Limburger
04-09-2009, 18:19
Vandaag, nog een aantal leuke dingen gekregen:
Mijn nieuwe centercaps voor de deksels van de BBS RM, een nieuwe momentsleutel van BETA, en de ECU met de nieuwe chip van Bolku Tuning.
Hier dan de foto`s van de centercaps Ruud van Ruud`s VW Shop bedankt voor de snelle service.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0059.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0060.JPG
Ook moet ik Jeroen van Bolku Tuning bedanken, ik had de chip door een collega laten solderen, en vandaag dus terug gekregen.
En net even gemonteert en getest.
Ik moet zeggen je merkt echt heel goed dat de auto anders reageert op het gas en ook meer koppel heeft je voelt hem weer eens echt trekken nu, deed hij eerst namenlijk niet zo erg als nu.
Ook heb je meer toeren tot je beschikking de begrenzing ligt hoger.
Ik moet zeggen dit is zeker een aanrader voor die, die net dat beetje meer wil hebben.
En ik denk dat dadelijk als de nokkenas en spruitstuk en de bewerkte kop erbij zijn zal ik zeer zeker het verschil merken. ( tenminste dat hoop ik)
Gr Ronnie
die naafdoppen heb ik ook op m'n repro's,vind het persoonlijk de gaafste...
staat trouwens netjes,die zwarte moer:thumbup:
De Limburger
04-09-2009, 18:40
Dankje, ja ik vindt het zelf ook echt geslaagt kan niet wachten tot ik aan de wielen kan beginnen, maar de motor gaat voor.
Gr Ronnie
De Limburger
04-09-2009, 20:11
Morgen eerst even werken tot 14:00 en daarna gaan we beginnen aan het verwijderen van het hart van de auto.
Ik kan niet wachten.
Gr Ronnie
Deze volg ik hier wel even, puike plannen :thumbup:
Vooral de motor dan, heb zelf namelijk ook een EV-blok in de GTI ...
Der Ghopmeister
04-09-2009, 21:12
goed bezig :thumbup: :thumbup:
De Limburger
04-09-2009, 21:47
Deze volg ik hier wel even, puike plannen :thumbup:
Vooral de motor dan, heb zelf namelijk ook een EV-blok in de GTI ...
Sorry Suspekt, maar dit is een PF een ECU gestuurde injectie.
Ik heb wel nog een Gereviseerde cillinderkop voor je liggen voor een EV.
Gr Ronnie :thumbup:
Heey kevin, jammer dat je geen VW meer hebt.
We zien ons nog wel.
Gr Ronnie
Hey gast,
Ik geen VW dat bestaat niet!!!
Rij toch momenteel weer in een Passat 1.8T Variant!!!
en ben nog steeds aant kijken voor een goede MK1..
die ik er nog bij wil hebben,voor meeting's enz.
Cee ya..
De Limburger
05-09-2009, 20:17
Hahahaha oke Kevin..
Gr Ronnie
De Limburger
05-09-2009, 20:26
Zo vandaag begonnen aan het eruit halen van de motor, alles ging zeer goed en snel los. Alleen het uitlaat spruitstuk hebben we moeten los flexen, dit hield namenlijk de motor tegen bij het eruit takelen.
Hier dan wat foto`s, mijn achter neefje heeft mij geholpen, dus: Benjamin bedankt he.
Dit is Andy (hij rijdt HONDA een DelSol met een type R 200PK motor erin)
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0061.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0066.JPG
Overal netjes labels aanvast gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0067.JPG
Benjamin:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0068.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0070.JPG
En leeg.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0074.JPG
Morgen even de koppeling eraf halen, ik moet namenlijk even een dopje lenen aangezien de koppeling met een spciaal boutje vast zit.
Dan kan ik de motor op de steun hangen, en beginnen met demonteren.
Gr Ronnie
waarom pak je het frond er niet even voor weg
heb je mega veel ruimte , en die laaste 9 schroefjes doen het hem ook niet meer
De Limburger
05-09-2009, 20:40
Klopt had ik ook kunnen doen misschien met het terug erin leggen van de motor.
Gr Ronnie
Klopt had ik ook kunnen doen misschien met het terug erin leggen van de motor.
Gr Ronnie
steld niks voor dat stuk ijzer er even voor weg , en zonder dat ding kan je over al mooi bij
;)
sucses kerel :thumbup:
Je bent goed bezig Ronnie :thumbup:
Ik zou ook even het front demonteren, dat werkt een stuk makkelijker...
De Limburger
05-09-2009, 21:19
Ja kan ik altijdt nog even doen, laat het nu even maar denk dat ik het wel doe voor dat ik het blok erin in ga bouwen.
Morgen even de koppeling eraf halen, ik moet namenlijk even een dopje lenen aangezien de koppeling met een spciaal boutje vast zit.
Dan kan ik de motor op de steun hangen, en beginnen met demonteren.
Gr Ronnie
Volgens mij gaat dat zo met een standaard Ringsleutel 9 los???
die past daar op!!!
Grtz
Volgens mij gaat dat zo met een standaard Ringsleutel 9 los???
die past daar op!!!
Grtz
ligt eraan,het is idd twaalfkant 9,maar met sommige ringsleutels krijg je ze toch echt niet los :shake:
De Limburger
06-09-2009, 19:31
Nee met een ringsleutel ging het niet , maar alles is los en de motor hangt nu op.
Kan ik eindelijk beginnen.
Gr Ronnie
De Limburger
07-09-2009, 21:56
Zo vandaag begonnen aan het demonteren van de motor,
Hier de foto`s , schrik niet ik denk zelf dat het over en uit is, aangezien er twee aardige krassen in mijn laatste cillinderwand zitten.
Kan iemand mij vertellen wat die kan zijn geweest??
Bekijk de foto`s en huiver.
Ik wou eigenlijk de motor laten boren op 81.5mm maar dat zal nu wel meer moeten worden denk ik als het nog kan worden opgeboort.
Ook de cillinderkop is beschadigde het konden wel stukjes zuigerveer zijn geweest die zich in de zuiger en kop hebben vast geslagen.
Zie de foto`s maar eens.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0177.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0178.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0179.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0180.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0181.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0182.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0183.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0184.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0185.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0186.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0187.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0189.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0190.JPG
Gr Ronnie
Info graag..
Der Ghopmeister
08-09-2009, 05:49
koppakkingresten? verder zou ik het niet weten :shake: succes :thumbup:
De Limburger
08-09-2009, 06:13
Nee koppakking was helemaal inorde geen beschadiging of niets.
Ik weet het ook niet het is best kl*te hoor. zalwel weer een goede mep gaan kosten.
Gr Ronnie
martiepartie
08-09-2009, 07:10
daar is iets goed mis gegaan inderdaad.. De zuiger is ook een hap(je) uit, je cilinderkop zitten pitjes in én een kras in je cilinderwand.. Kan een stukje zuigerveer zijn, of een stuk bougie (heb ik een keer gehad..).
Als je die kras in de cilinderwand erg goed voelt is deze ws. te diep om nog voor de 81,5 overmaat te gaan.
De kop/kleppen zijn te redden, maar de cilinderwand moet je toch laten nameten, misschien heb je daar nog "mazzel" mee.
Aan de andere kant; een kaal 1.8 onderblok kost geen drol, je gaat het toch voorzien van nieuwe overmaatse zuigers.
Erg zuur is het wel. Heb je zulke goede plannen, kom je dit tegen :mad:
bolletje28
08-09-2009, 10:17
hey kerel dat ziet echt kloten uit zonde maar ja succes der mee ps de kleppe en al zijn die wel heel mis je niet zoon klemmetje wat boven op je klep zit wat je veer vast houd groetjes bolluh
Wat heb je in godsnaam met dit blok gedaan Ronnie :D
Dat onderblok was echt in hele goede staat toen ik hem heb ingebouwd, er is naderhand dus iets goed mis mee gegaan :eek:
Maarja een 8v onderblok kost geen drol en je vind ze genoeg. Misschien kun je gelijk kijken voor een 2.0 8v blok uit een mk3 :thumbup:
breadfan83
08-09-2009, 10:43
Zonde Ronnie!
Maar zoals de anderen al zeggen, een ander onderblok kost de wereld niet, dus ik zou daar gewoon even naar op zoek gaan.
servibruls
08-09-2009, 13:54
Geloof dat Rebo nog een gratis 1.8 8v blok had liggen..
(moest maandag meen ik weg)
Als het er nog is en het moet worden opgehaald, ik meen in de buurt van R'Dam. Kan ik je wel een dienst verlenen;)
Moet er morgen toch heen.
volgens mij is die al weg, heb zijn advertentie vanmorgen gearchiveerd ;)
Als je toch nwe zuigers ging bestellen maakt het eigenlijk niet zoveel uit...gewoon overmaat zuigers erin en laten opboren/ honen.
Als 81,50 mm niet kan neem je toch een andere maat?
82,50 mm is ook geen probleem......je hebt geen zuigerbodemkoeling dus geen sproeiers dicht op de cilinderwanden....83,50 mm doen wij ook nog weleens.
Als je straks echt vermogen wil zou ik ipv standaard overmaats zuigers meteen gesmede zuigers van bv Wossner nemen, kan ik je ook leveren, maar je revisiebedrijf ook.
Wossner heeft leuke competitie zuigers voor de 8V's met een hogere compressieverhouding, kosten niet echt veel meer als standaard overmaats zuigers.
De Limburger
08-09-2009, 20:18
Het antwoord op de vraag van de schade = Een gebroken zuigerveer en een beschadigde zuiger er is dus een stuk zuiger incl veer boven in de cillinder los geschoten en dit heeft zich vergruist en lag compleet in de carter pan.
En vast gebakken in de kop.
Waarschijnlijk is het nog te maken.
Ik laat het hier weten wat het is geworden.
Gr Ronnie
Der Ghopmeister
09-09-2009, 05:39
hmz daar wordt je niet vrolijk van!
he ronnie ik heb nog een goed onderblok liggen kan je zo op komen halen.
als je daar interesse in hebt
laat maar ff weten als je hem wilt hebben.
gr,egon
De Limburger
09-09-2009, 17:48
@Egon: ik hoor het wel na donderdag van de revisieboer of het nog gaat of niet, ik laat je anders wat weten.
Gr Ronnie en bedankt alvast he..
:)
De Limburger
09-09-2009, 20:22
Zo krukas en lagers zijn er nu ook uit, morgen naar de revisieboer om de delen weg te brengen voor revisie.
Ik moet zeggen dat de krukas lagers nog erg goed uitzagen, geen inloop sporen te zien.
Daar ben ik al blij om.
Ook heb ik net de randen en RVS boutjes aanbetaalt zodat ze besteld kunnen worden.
Twee maal de 2J randen
Twee maal 2,5J randen
120RVS Boutjes.
Ik ben benieuwd het zou ongeveer een week tot anderhalve kunnen duren.
Hou jullie op de hoogte,
Gr Ronnie
De Limburger
10-09-2009, 14:12
Vandaag alles weg gebracht naar de revisie boer,
Krukas wordt gepolijst en gereinigt
Motor geboort en gehoond en gevlakt.
Zuigers worden Mahle 82.5mm zuigers.
Kop wordt bewerkt en geflowd en gevlakt.
En het vliegwiel wordt afgedraait op maximaal. De gehele rand voor de starterkrans gaat er schijnbaar af.
En hij wordt gebalanceert.
Normaal gezien moet dit dadelijk wel een leuke setup worden, die aardig wat opbrengst gaat leveren.
Foto`s komen als ik alles terug heb.
Gr Ronnie
bolletje28
10-09-2009, 16:06
hey ron das echt heftig ben benieuwd als je het terug hebt ps was het geen probleem op 82.5 met die krassen ? groetjes bolluh
De Limburger
10-09-2009, 17:47
Nee cillinders worden weer mooi schoon na het boren zie je er helemaal iets meer van.
Je hebt als het ware een compleet nieuwe motor dan.
Als het geboort is.
Gr Ronnie
De Limburger
10-09-2009, 20:26
Volgende week Donderdag is normaal al het spul klaar om opgehaalt te worden, zodat ik dan weer kan beginnen met opbouwen.
Man wat heb ik daar een zin in.
Ik ben namenlijk reuze benieuwd hoe dit gaat rijden, en of ik ook echt verschil ga merken.
Na de winterstop heb ik een ongeveer een heel nieuwe auto voor het gehele meetings seizoen.
Nieuwe schroefset
Nieuwe velgen
Nieuwe motor.
Wat wil een hobbyist nog meer.
(6goeie op de lotto)
Gr Ronnie
Mister Cool
11-09-2009, 18:49
Gaat lekker snel allemaal ronnie, de fiets draait al overuren momenteel? :D
Hey kerel..
Gaat het nou toch allemaal goed komen met jou blok?
ik heb gevonden wat ik zocht!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=776989#post776989
Grtz..
De Limburger
11-09-2009, 22:06
Gaat lekker snel allemaal ronnie, de fiets draait al overuren momenteel? :D
Nee niet de fiets maar de brommer.. :thumbup:
De Limburger
11-09-2009, 22:08
Hey kerel..
Gaat het nou toch allemaal goed komen met jou blok?
ik heb gevonden wat ik zocht!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=776989#post776989
Grtz..
Jep het gaat goed komen.
Jij ook veel succes.,,
Mister Cool
12-09-2009, 06:36
Nee niet de fiets maar de brommer.. :thumbup:
En als je 'm eindelijk aangelopen hebt ben je al op 't werk haha :D
De Limburger
12-09-2009, 08:17
Hahha ja ongeveer wel ja.
De Limburger
13-09-2009, 21:32
Morgen gaan we beginnen aan het bouwen van de motor van EddyVWone
(PL 16v compleet gereviseerd met R1 Carburateurs) hier op het forum en dan donderdag kan ik waarschijnlijk mijn eigen onderdelen ophalen. En dan kan het feest beginnen.
Gr Ronnie
breadfan83
14-09-2009, 19:08
Succes Ronnie!
en is het nog gelukt met de zuigers
gr,egon
De Limburger
14-09-2009, 22:46
Ja alles is goed gegaan, Pijl wijst naar de bakzijde, dus kan maar op een manier.
Gr Ronnie en bedankt hé..
De Limburger
14-09-2009, 22:47
Succes Ronnie!
Dankje..
PS dat probleem met het olielampje wat gaat branden bij een bepaald toerental is waarschijnlijk je oliepomp
breadfan83
15-09-2009, 08:13
Dankje..
PS dat probleem met het olielampje wat gaat branden bij een bepaald toerental is waarschijnlijk je oliepomp
Ah toch?!
Zodra het blok loopt met de andere sensoren maar eens de pomp vervangen, als het probleem er dan nog is. Heb er toch nog een liggen. ;)
Danku!
Hey Jung..
Enne hoe loopt het met je GTike,is die klaar voor zondag?
meet en greet parkstad?
ga jij ook!!!
Grtz SHReK
De Limburger
17-09-2009, 15:37
Hahaha nee gti loopt nog niet, heb vandaag pas de onderdelen terug gekregen.
En ik denk niet dat ik naar de Parkstad meeting ga, ik moet nog even kijken.
Gr Ronnie
De Limburger
17-09-2009, 15:42
Zo vandaag dus alles opgehaalt, alles zag er mooi uit alleen jammer dat ze uit de cillinderkop niet alle beschadigingen kregen weg gewerkt maar schijnbaar maakt dat niets uit.
Dus bij thuis komst direct gaan sleutelen.
Krukas is gemonteert en op moment vast gezet.
Zuigers zitten nu netjes op de drijfstangen en die gaan vanavond in het blok komen te zitten. Ik denk ook dat de cillinderkop er vandaag al op kan gezet worden aangezien ik niet zou weten wat ik nog moet doen aan het onderblok, omdat ik nog geen oliepomp heb. (staat in bestelling)
En net weer een setje nieuwe Hydro stoters besteld aangezien die niet bij de koprevisie zaten, omdat ik wist dat deze bij Bolku goedkoper waren.
Dus Jeroen bedankt alvast.
Dus al bij al heb ik al hard gewerkt, vandaag.
Ook heb ik vandaag de BBS wegebracht om de banden ervan te laten halen.
Die heb ik ook al weer terug en dadelijk gaan die uitelkaar.
En misschien volgende week naar de coater.
Gr Ronnie
breadfan83
17-09-2009, 15:54
Weer aan de opbouw dus! Netjes.
De Limburger
17-09-2009, 15:55
Ja vanavond komen de foto`s.
Van de delen en de opbouw, vliegwiel is echt goed afgedraaid is echt een heel stuk lichter.
Gr Ronnie
Ben zééér benieuwd hoe die coating er straks uit gaat zien!! :)
ja ronnie laat maar komen die foto`s ik ben wel benieuwd hoe het allemaal is geworden
gr,egon
De Limburger
17-09-2009, 20:42
Door een stomme schade kan ik niet verder met opbouwen en dus de kop er nog niet op zetten.
Doordat de zuigerveer zich onder de klem schoof heb ik dus en zuigerveer stuk...BALEN!!!!!
Nu maar kijken of ik nog aan een nieuwe kan komen.
Maar hier dan toch de foto`s
Het vliegwiel weegt nog maar 3.1Kg dus dat is aardig minder.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0489.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0488.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0491.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0492.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0499.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0505.JPG
Als alles goed was gegaan had het er nu zo uit gezien.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0507.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0508.JPG
Gr Ronnie
breadfan83
17-09-2009, 20:43
Staat heel leuk zo met die rote pan!
Klote van die veer, maar 't is gelukkig maar 'n kleinigheid hè.
De Limburger
17-09-2009, 20:48
Ja hoop dat het niet al te duur is.
Gr Ronnie
Der Ghopmeister
17-09-2009, 20:57
cool blokje zo :thumbup:
Zuigerveren zijn volgens mij niet zo heul erg duur!
matzwart ofnie ? ziet dr netjes uit!
De Limburger
17-09-2009, 21:28
Nee dat hoop ik van niet, maar ja het zijn de kleine dingen die het duur maken.
We zien het wel het gaat wel goed komen.
Morgen even op de sloop een nieuwe ontsteking halen, aagezien deze dus ook stuk is, het plastick is helemaal versleten dus dan maar een nieuwe.
Gr Ronnie
De Limburger
17-09-2009, 21:29
matzwart ofnie ? ziet dr netjes uit!
Nee het blok is antrasiet grijs. :thumbup:
Gr Ronnie
Ziet er goed uit Ronnie, de rode carterpan vind ik ook zeer geslaagd :thumbup:
De kosten voor die zuigerveer zullen wel meevallen ;)
Goed bezig Ronnie :thumbup:
Rode carterpan staat um goed vind ik.
Zuigerveren: http://shop.bolku.nl/product_info.php?cPath=112&products_id=618
Pedaalemmer
18-09-2009, 10:10
Gaaf die carterpan, die zuigerveren moeten toch ook wel los verkrijgbaar zijn?
Zuigerveren zijn niet ze heel duur hoor. Blok ziet er wel weer spik en span uit.
De Limburger
18-09-2009, 14:51
Zo zuigerveer is geregelt Jeroen van Bolku bedankt hé, voor de hulp van jou kant.
Gr Ronnie :thumbup: :thumbup:
De Limburger
19-09-2009, 00:48
Zondag aanwezig op De meet and greet van Parkstad.
Gr Ronnie
Der Ghopmeister
19-09-2009, 06:26
:thumbup: :thumbup:
De Limburger
20-09-2009, 20:30
Ik denk dat ik morgen eens het spruitstuk ga inwikkelen met de isolatie band, eens kijken hoe dat gaat.
Ook heb ik de cillinderkop gisteren na bewerkt, ik heb de inlaat kanalen aangepast aan de inlaat pakking nu zijn openingen van de pakking ook echt open en ik heb de giet randen mooi glad gemaakt maar toch de structuur behouden, De uitlaatkanalen moet ik nog doen ook die gaan aangepast worden naar de maat van de pakkingen. Zodat je geen weerstand meer hebt bij het in en uitgaan van de lucht.
Ik ben eens benieud hoe dit gaat lopen.
Wie heeft al eens blok gebouwd met zo`n setup als ik of iets wat er op lijkt?
Misschien kan je me eens vertellen hoe het loopt.
Ik weet het is een lastige vraag, maar ja kan niet meer dan vragen.
Gr Ronnie
knedel16vweber
21-09-2009, 05:15
je bent lekker bezig man ron!
dat is wat de gti nog nodig had. super!
en hoe het loopt? ik zou me laten verassen en genieten als het loopt ;)
groet frank
he ronnie het ziet er goed uit,
gr.egon
De Limburger
21-09-2009, 21:28
Ja een verrassing al het zeker zijn.
Vandaag heb ik de nieuwe zuigerveer geplaatst en de zuiger in het onderblok getikt.
Toen maar meteen ook de cillinderkop erop gezet en op moment aangetrokken, ook maar een paar opbouw delen op de kop gezet.
En de distributie zit er ook al op.
Het begint weer op een motor te lijken en als je hem rond draait dan ploft de uitlaat al lekker.
Morgen ga ik een hoop delen reinigen en spuiten en dan kunnen die er ook weer opgezet worden.
Het vorderd op een rustig tempo dus het zal wel allemaal goed komen.
Gr Ronnie
De Limburger
21-09-2009, 21:43
Foto`s van de cllinderkop.
De kleppen gaan redelijk ver open vindt ik zelf.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0002.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0003.JPG
Gr Ronnie
De Limburger
21-09-2009, 22:03
Ook de randen van de BBS RM en de 120 RVS boutjes zijn besteld en zullen hopenlijk deze week binnen komen, dan kan ik daar ook aan verder en die volgende maand even weg brengen en laten monteren.
Gr Ronnie
De Limburger
21-09-2009, 22:09
Hier de foto`s van hoe nu het blokje er bij hangt aan de steun.
Ik zelf ben er trots op.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0004_456186.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0005.JPG
Nu nog een oliepomp en een waterpomp en dan kan ik het carter eindelijk ook vast zetten.
Ook ben ik nog aan het zoeken naar een verstelbaar nokkenas tandwiel, ik denk dat ik me zelf eentje laat maken door die gast van hier op het forum.
Ik hoop eigenlijk na volgende maand toch wel het blok terug in de auto hebben te liggen, zo dat ik het terug aan het lopen kan brengen.
Gr Ronnie
knedel16vweber
21-09-2009, 22:18
als het net zo mooi loopt als dat het er uit ziet heb je een mooie prestatie verricht man!
top!
groet frank
breadfan83
21-09-2009, 22:25
Mooi Ron!
En zeker netjes dat je toch alles lekker zelf in de garage in elkaar zet, en het niet laat doen. Pluimpje kerel!
Ik zelf ben er trots op.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0005.JPG
Gr Ronnie
terecht :thumbup:
gaaf blokje weer :cool:
De Limburger
21-09-2009, 22:29
Dankje wel kerels, ja het is wel wat werk maar dan heb je ook wat kun je teminste straks ook wat vertellen aan je klein kinderen hahaha, of aan mensen die vragen wat er nou eigenlijk allemaal aan gedaan is.
Alleen hou je straks bij iedere rammel en tik je hart vast, aangezien je weet wat het gekost heeft en hoeveel tijd erin is zit, om het zo te krijgen zo als je het zelf wilt hebben.
Gr Ronnie
sciroccoGTII
21-09-2009, 23:03
Klopt blokje ziet er weer goed uit, maar was het niet handiger geweest voor het plaatsen van de distributieriem even het hijsoog (bij dynamospanner) en het afdekplaatje hierbj voor distributiekap te monteren?? Kom je wel achter als je het naderhand gaat monteren ;)
Verder over de prestaties kan ik je wel een indicatie geven..Heb veel met EV`s en DX en in de cross gereden en veel nieuw opgebouwd en getest op motorvermogensbank (waterrem).. Bekijk dit niet als commentaar want e pakt het goed aan hoor.. maar je kopbewerkingen zoals jij het noemt zullen niet heel veel gaan helpen.. Beter was als je gelijk de klephoek had verandert, zitting goed ruim uitfrezen..kanalen goed (laten) uitfrezen..gietranden wegwerken heeft wel wat nut maar is nog geen echt kopbewerken, je kan de flow hier ook mee verknoeien. De boring naar 1.9 ga je niet van schrikken denk ik handiger was geweest een stel hoog compressiezuigers te pakken deze zijn bijna evenduur als normale. Wat is er gepolijst aan de krukas? De glijvlakken of is de krukas ook verlicht/gebalanceerd? Dit zijn niet echt bewerkingen voor vermogen maar je hebt nu wel weer een superfrisse motor :thumbup: En zelf gedaan ;)
Veel rij plezier ervan! ;)
Heel good bezig jung!
Ja netjes!
Cee Ya
breadfan83
22-09-2009, 00:04
Klopt blokje ziet er weer goed uit, maar was het niet handiger geweest voor het plaatsen van de distributieriem even het hijsoog (bij dynamospanner) en het afdekplaatje hierbj voor distributiekap te monteren?? Kom je wel achter als je het naderhand gaat monteren ;)
Verder over de prestaties kan ik je wel een indicatie geven..Heb veel met EV`s en DX en in de cross gereden en veel nieuw opgebouwd en getest op motorvermogensbank (waterrem).. Bekijk dit niet als commentaar want e pakt het goed aan hoor.. maar je kopbewerkingen zoals jij het noemt zullen niet heel veel gaan helpen.. Beter was als je gelijk de klephoek had verandert, zitting goed ruim uitfrezen..kanalen goed (laten) uitfrezen..gietranden wegwerken heeft wel wat nut maar is nog geen echt kopbewerken, je kan de flow hier ook mee verknoeien. De boring naar 1.9 ga je niet van schrikken denk ik handiger was geweest een stel hoog compressiezuigers te pakken deze zijn bijna evenduur als normale. Wat is er gepolijst aan de krukas? De glijvlakken of is de krukas ook verlicht/gebalanceerd? Dit zijn niet echt bewerkingen voor vermogen maar je hebt nu wel weer een superfrisse motor :thumbup: En zelf gedaan ;)
Veel rij plezier ervan! ;)
Maar dat kost je bij een 16v alweer snel een 5.000 euro, en als de prijzen bij een revisie vrijwel gelijk zijn bij 8v en 16v, zal een dergelijke beurt voor een 8v ook niet goedkoop zijn.
Ik heb enkele dingen die je hierboven noemt al uitgezocht voor mijn 16v, en kwam daar al een flink stuk boven de 5.000 euro uit, montage van de afzonderlijke onderdelen maakte nog geen 500 euro verschil in de prijs.
Joey_G40
22-09-2009, 06:20
Zie er netjes uit man ! Ga zo door ! Gr. Joey
De Limburger
22-09-2009, 07:00
Ik ben gewoon zo tevreden, normaal heb ik straks een motor die zowiezo al sneller is dan een standaarv gti en met die snelle delen wordt die alleen maar feller,5000 is mij wat veel maar bedankt voor de tip. Ook bedankt voor het positieve commentaar. het is gewoon een leuke ervaring om te doen. Gr Ronnie.
Ziet er goed uit :thumbup: Zal wel heerlijk gaan rijden na die lekkere opknap beurt, benieuwd naar het eindresultaat
breadfan83
22-09-2009, 08:41
Daarom gaf ik ook die prijs aan van een echte uitgebreide tuning. Je hebt dan wat meer, maar dan zit je ook in een compleet andere prijscategorie. Die twee zijn niet echt met elkaar te vergelijken eigenlijk.
Je kunt dalijk gewoon lekker op je auto vertrouwen, en dat is het belangrijkste. Plus het ziet er gewoon mooi fris uit. :thumbup:
De Limburger
22-09-2009, 12:58
Dat is wat ik bedoel, lekker fris motortje wat wil je nog meer. Gr Ronnie
De Limburger
22-09-2009, 20:38
Zo net even de velgen uit elkaar gehaalt, aangezien morgen de randen en boutjes binnen komen.
Kunnen die ook weg gebracht worden.
Foto`s komen nog.
Edwin bedankt alvast.
Gr Ronnie
cloontje
22-09-2009, 20:49
Schiet eens op met bouwen joh!!
Of wil je die panda niet meer kwijt?? hahahaha
Gr
eddyvwone
22-09-2009, 20:50
zo vandaag de velgje van de limburger maar eens uit mekaar gehaald.
het ging lekker snel.
daarna nog even samen de 1ner gewerkt met zijn tweeen.
ronnie bedankt.
hier de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJWVJVAS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHZCDXWB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4TKB3X8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNZT8YU6.jpg
hey kerel hier heb je een foto hoe wij ze terug kregen van de enzo:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJSTPK7H.jpg
groeten eddy
en tot snel weer ben benieuwd naar de randen morgen.
ps en nog bedankt voor je oude randen
De Limburger
22-09-2009, 21:00
Schiet eens op met bouwen joh!!
Of wil je die panda niet meer kwijt?? hahahaha
Gr
Hahaha sinds er muziek in zit ben ik er niet meer uit te krijgen..
:thumbup:
Ja jullie lezen het goed ik rij nu in een PANDA, lekker toch.
Cloontje bedankt he. :thumbup:
Het bouwen schiet toch aardig op dacht ik? Niet dan?
Maar haast en spoed is zelden goed.
@ Eddy bedankt he!!
Gr Ronnie
Mister Cool
22-09-2009, 21:02
Mooi bezig ronnie! Niet te snel, anders is 't geen winterproject meer. Als je zo doorgaat kunnen we het misschien nog maar amper najaarsproject noemen ;) . Ziet er goed uit allemaal!
De Limburger
22-09-2009, 21:04
Daar begint het wel op te lijken ja, een najaars project. Maar dan heb ik van de winter weer tijd om nog misschien iets anders te doen.
Gr Ronnie
De Limburger
22-09-2009, 21:44
Tsja Marco een goede planning is het halve werk, zeg ik maar.
Maar de geldboom moet heel even wat groeien, want en de velgen en de motor samen doen is toch best een uitdaging.
Hahaha.
Gr Ronnie
Der Ghopmeister
23-09-2009, 05:22
een oud model panda? Daar heb ik ook nog een tijdje in gereden :D 40/40 verlaagd met 14'' 6J velgjes der onder :D
http://album.partyflock.nl/1934985.jpg
De Limburger
23-09-2009, 09:13
Jep dat is hem echt een fijn karretje. Gr Ronnie
De Limburger
23-09-2009, 14:18
Wooow net de nieuwe randen binnen gekregen, en natuurlijk even gekeken hoe het uit ziet. Nou het is toch maar even super geïl, echt mega breed. Nu heb ik nog meer zin om de velgen al klaar te maken. Foto's komen vanavond. Gr Ronnie
mark2fpolo
23-09-2009, 16:37
Afgelopen zondag nog geauwehoerd, en 3 dagen verder, weer van alles veranderd.. Nog al logisch dat jij stokslagen van je vriendin hebt gekregen om zondag we te mogen :D.. Ben je niet op een meeting sta je wel te sleutelen hahahaha...
Maar goed bezig!!
De Limburger
23-09-2009, 17:54
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0007.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0009.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0013_131200.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0007_589559.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0010.JPG
8j en 8,5J met 165-45-15 Nangkang AS-1
Gr Ronnie
breadfan83
23-09-2009, 17:55
Volgens mij is dat niet luchtdicht... :D
De Limburger
23-09-2009, 17:56
Afgelopen zondag nog geauwehoerd, en 3 dagen verder, weer van alles veranderd.. Nog al logisch dat jij stokslagen van je vriendin hebt gekregen om zondag mee te mogen :D.. Ben je niet op een meeting sta je wel te sleutelen hahahaha...
Maar goed bezig!!
:goodpost: :spank:
Dankje..Gr Ronnie
De Limburger
23-09-2009, 17:56
Volgens mij is dat niet luchtdicht... :D
Nog niet,.. :thumbup:
Gr Ronnie
wow,dikke rims....
superwreed:thumbup:
Ziet goed uit kerel, ik denk dat je een luchtkanon nodig hebt :D
Der Ghopmeister
23-09-2009, 19:37
Jep dat is hem echt een fijn karretje. Gr Ronnie
idd geweldige wagentjes! Zelfs met 2 man der in de teller uit lopen :D 170 op de gps :screwy:
Der Ghopmeister
23-09-2009, 19:38
:thumbup: :thumbup:
De Limburger
23-09-2009, 20:00
Ziet goed uit kerel, ik denk dat je een luchtkanon nodig hebt :D
Ja ik denk het ook ja. en dan nog gaat het volgens mij moeilijk gaan , maar die van Kicken die fixen dat wel.
Gr Ronnie
De Limburger
24-09-2009, 13:58
Zo net even het inlaatspruitstuk in de etsprimer gezet. En de gasklep schoon gemaakt. Straks alles spuiten. Gr Ronnie
De Limburger
24-09-2009, 18:29
Zo even alles in kleur gezet, zometeen even foto`s posten.
Gr Ronnie
CleanedCordoba
24-09-2009, 20:36
ziet er weer goed uit man !
De Limburger
24-09-2009, 21:14
Zo hier komen de foto`s, van de laatste vorderingen.
Inlaat in de ets primer.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0013_399196.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0014_406852.JPG
En in kleur.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0015.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0016.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0017.JPG
En het inlaatspruitstuk op de motor.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0018.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0022.JPG
Uitlaat even in de hitteband gewikkeld ziet er wel racy uit zo.
Ook de kleuren combi bevalt mij heel goed.
Gr Ronnie
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0023.JPG
breadfan83
24-09-2009, 21:40
Ronnie jongen, dat wordt wat heel moois!
Daar mag je best een beetje trots op zijn. ;)
je bent er goed mee bezig,ziet er veel belovend uit!!
De Limburger
24-09-2009, 21:53
@Breadfan: ja er zit ook veel tijd en geduldt in.
@marcmk1: Bedankt ook ik hoop dat alles goed gaat.
Morgen even de gasklep terug monteren, deze heb ik namenlijk helemaal schoon gemaakt. En zaterdag even naar VPC Autsport om wat onderdeeltje`s te bestellen.
En van het weekend even de oliepomp en waterpomp bestellen, zodat ik de motor kan afbouwen.
En dan kan ik eens aan de versnellingsbak beginnen.
Gr Ronnie
supernetjes ronnie,daar ga jij veel plezier aan beleven...
Mister Cool
24-09-2009, 22:33
ziet er super uit ronnie, wat een prachtig blokje zo :thumbup:
De Limburger
24-09-2009, 22:44
Ja dank aan jullie beiden, :thumbup:
Morgen ook even kijken wat ik met de klepdeksel ga doen.
Ben nog aan het twijfelen over de kleur of dat ik een Chroom deksel laat komen.
Maar is er een andere deksel die ook past?
Van een G60 of een 2.0Ltr MKIII vindt ik ook wel mooi, maar ik weet niet of dit past zonder dat het gaat lekken als een gieter.
Wie kan mij daar info over geven of heeft iemand een ander idee wat ik met de klepdeksel kan doen.
Gr Ronnie
custom-engines.com..:D duur, maar o zo lekker;)
De Limburger
24-09-2009, 23:16
Sorry ik kan daar niets op vinden, alleen natuurlijk op prijs aanvraag.
Ik heb wel een bedrijf gevonden in de buurt wat doet verchromen, daar ga ik toch maar eens langs om te vragen wat het kost.
Gr Ronnie
ja klopt,maar dat de prijs er niet bij staat kan maar 1 ding betekenen toch?;)
De Limburger
25-09-2009, 07:03
Ja oké als je het zo bekijkt, dan zou dat best eens kunnen. Gr Ronnie.
Chriskee.
25-09-2009, 07:43
Je zou eventueel ook eens bij Giessen in Maastricht kunnen informeren voor verchromen.
Heb daar zelf veel heen gebracht mbt de Suzuki's van pap.
Ze leveren in ieder geval zeer mooi werk af.
Verder moet ik je toch weer mijn complimenten geven!
Het ziet er prachtig uit. Was jammer dat je zondag er niet bij kon zijn..
De Limburger
25-09-2009, 11:32
Zondag in Heerlen ben ik wel geweest. Maar zonder auto ja. Volgend jaar is de auto zeker klaar. Dus kan ik dan lekker overal de bekers meenemen. Haha Gr Ronnie.
Verchroomd kleppendeksel kun je op ebay kopen voor 80 euro :thumbup:
G60 past volgens mij gewoon. Mooi matzwart ziet er wel stoer uit! :cool:
De Limburger
25-09-2009, 17:23
Ja zo`n G60 deksel kon me wel bevallen.
Ik maar dan denk ik inderdaad dat ik wel voor Chroom zou gaan.
Dat maakt het net wat mooier maar mat zwart kan ook vet zijn.
Gr Ronnie
g60 past, moet alleen bijbehorende distributie kap dan op!
Mooi hoe je het aanpakt!
breadfan83
25-09-2009, 18:33
G60 deksel, mat zwart met gepolijste accenten. Dat lijkt me veel beter uitzien dan chroom. Verder dan op dat deksel heb je volgens mij namelijk nergens chroom onder de kap, wel?
De Limburger
25-09-2009, 18:51
nee dat klopt, dat was ook een beetje mijn idee,Chris.
Gr Ronnie
Mister Cool
25-09-2009, 19:22
G60 deksel, mat zwart met gepolijste accenten. Dat lijkt me veel beter uitzien dan chroom. Verder dan op dat deksel heb je volgens mij namelijk nergens chroom onder de kap, wel?
:goodpost: Volledig chroom zou net wat teveel van het goede zijn denk ik...
De Limburger
26-09-2009, 18:11
Ja inderdaad. Daarom zal het of gewoon zo deze blijven of een G60 klep en die Matzwart.
Gr Ronnie
De Limburger
26-09-2009, 18:14
Vandaag met Edwin naar Belgie geweest om de velgen naar de coater te brengen.
De harten worden daar opnieuw in de lak gezet.
De kleur is Alluminumgrau d.w.z dus gewoon velgen zilver met iets meer metallic erin en blanke lak erover heen.
Waarschijnlijk zijn ze woensdag of donderdag klaar, dan hoop ik ze in de avond weer weg te kunnen brengen om ze in elkaar te laten zetten.
Foto`s zullen nog wel komen.
Gr Ronnie
ik ben benieuwd naar de foto`s
als ze klaar zijn
gr,egon
De Limburger
26-09-2009, 18:48
Dat komt helemaal goed.
Ik kan nu al niet wachten tot het Woensdag is..
Gr Ronnie
De Limburger
26-09-2009, 18:52
http://www.maisin.be/RAL.txt
Voor de kleur van de harten bekijk dan deze link.
RAL 9007 is de kleur alleen dan met metallic en blanke lak dus.
Gr Ronnie
he ronnie,
de link doet het niet...
De Limburger
26-09-2009, 19:50
mmmmh gek bij mij wel..
Gr Ronnie
bij mij ook,ben benieuwd.....
De Limburger
27-09-2009, 22:36
Foto`s komen woensdag, als ik ze terug heb gaan ze ook weer direct weg naar diegene wat me de velgen in elkaar gaat zetten.
En dan hoop ik nog deze week ook de wielen compleet met de banden erop thuis te hebben.
Gr Ronnie
Het gaat allemaal in een sneltreinvaart :D
De Jung heeft nou ook tijd zat!
houd hem van de straat!
dat komt goed!
Grtz
De Limburger
28-09-2009, 14:04
Ja ik heb nu de tijd ervoor haha. Ik laat je nog wat weten als ik ze heb dan brengen we ze even naar die gast van kicken. Gr Ronnie
De Limburger
28-09-2009, 20:17
Woensdag avond de velgen ophalen en direct door naar Heerlen om ze klaar te maken.
Dan nog eens de banden laten monteren en klaar is kees.
Gr Ronnie
De Limburger
01-10-2009, 09:38
Net het pakketje uit Engeland binnen gekregen.
Ik vond dat wel passen bij de wielen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0288.JPG
Gr Ronnie
De Limburger
01-10-2009, 12:11
En de velgen, hier een paar foto`s..
Vanavond worden ze in elkaar gezet zaterdag gaan de bandjes erom.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0289.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0291.JPG
Voorproefje.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0293.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0294.JPG
Zijn best mooi geworden..
Gr Ronnie
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.